Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Od około pół roku samochód strasznie zaczął szarpać na gazie, że nie dało się jechać. Byłem u jednego gazownika i kazał wymienić świece (beru) i cewke na magneti marelli. Tak też zrobiłem i nic to nie dalo. Wymieniłem filterki do gazu i też nic. Byłem u elektromechanika, który stwierdził, że sterownik silnika jest dobry więc wgrał mi nową mape na benzyne, wyczyscil egr i nic to nie dało. Pojechałem do gazownika, który specjalozuje się w instalacjach taka jak moja czyli Lovato. Powiedział, że świece wymienic bo te są złe (Dodam, że przed awarią działał na denso i beru). Wymieniłem na nowe GM, wymieniłem filtr powietrza, wyczyscilem przepustnice i przepływomierz. Nadal nic. Pojechalem podłączyć pod profesjonalny komputer to wykazało błąd sondy lambdy za katalizatorem. Wymienilem na Delphi. Nic nie dało. Teraz gdy samochód jest rozgrzany, zgasze i odpale jeszcze raz to świeci sie check z błędami P0136 i P0141 sprawdzane ELM-em. Ile jeszcze muszę zainwestować, żeby trafić cobgo boli i na gazie nie da się jechać? Pacjent to Opel Vectra C 2002r 1.8 122km z gazem Lovato.

Edytowane przez Crunchips

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jedź do konkretnego mechanika aby ci sprawdził drugą sondę.

Zaloguj się też na  https://lpg-forum.pl

I tam poszukaj gazownika poleconego najbliżej twojej lokalizacji.

 

Świece Bosch FGR8KQEO  lub zamiennik NGK

Takie załóż i niech fachowcy szukają przyczyny.

Nie na oko lecz po podpięciu interfejsu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli obstawiał byś pierwszą sonde?  Nie ma mechaników w Toruniu,  są tylko wymieniacze. Byłem i paru gazowników, mechaników i elektromechanika który ma świetną renome. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o drugiej sondzie .

 

To jedź poza Toruń nawet do 50 km tylko taki który jest polecany na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to błąd 2 sondy, i tak się składa że mam znajomka który pracuję przy Oplach, i zawsze mi mówił jak chcesz Opla w benzynie to lepiej 1.8 na 1 sondzie i na pewno nie 2.2 w benzynie bo jak ktoś nie dbał to koszta spore. Ale zawsze bardziej chodziło mi o starsze modele nie konkretnie o Vectrę C, takie tam pierdzielenie. Wracając do tematu opisujesz, że posiadasz ten problem tylko na LPG czy na benzynie też występuje? Sprawdź układ wydechowy przed katalizatorem czy jest szczelny, złącza rury, podkładki, jeśli jest wtyczka od sondy zdejmij sprawdź czy nie jest zasyfiona, inna sprawa to może być zapchany katalizator, tak bez kosztowo polecam zalanie dobrej benzyny i przepalenie auta na obrotach, najlepiej w trasie. Znalazłem dwa pochodne tematy sprawdź czy może tam nie ma nic istotnego: 

 

https://cng.auto.pl/forum/sonda-lambda-blad-p0141-t1606.html 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wariat: na benzynie nie szarpie, przejechałem już jakieś 6000km na benzynie. Tez podejrzewałem katalizator i może go wywalić całkowicie? Czujnik położenia wałka rozrządu mógłby mieć coś wspólnego z szarpaniem na lpg? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, WariatPSM napisał:

Opla w benzynie to lepiej 1.8 na 1 sondzie

 

A co to ma do rzeczy.

Ja mam 1.6 na dwóch sondach i wszystko pracuje jak trzeba.

 

12 minut temu, Crunchips napisał:

Czujnik położenia wałka rozrządu mógłby mieć coś wspólnego z szarpaniem na lpg? 

 

Poprzedni mechanicy robili w sumie dobrze 

Bo LPG lubi wychwytywać to czego Pb nie raz nie wychwyci.

Czyli problemy z zapłonem.

Podstawa to sprawdzenie co się dzieje na LPG.

Czyli LPG do przeglądu 

Ale błędy masz od drugiej sondy więc trzeba ją sprawdzić.

Szukaj konkretnego gazownika bo inaczej jeżeli sam nie masz interfejsu do Pb ani LPG to gdybanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drugą sonde wymieniłem na nową Delphi i teraz po rozgrzaniu 2 błędy wyskakują. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, adam1954 napisał:

A co to ma do rzeczy.

Ja mam 1.6 na dwóch sondach i wszystko pracuje jak trzeba.

Ogólnie to chciałem kiedyś Asterkę Coupe Bertone zakupić bo podobały mi się strasznie, i ktoś tam kiedyś wspominał, że starszy 1.8 niby był lepszy bo nie miał tych dwóch sond na ukł. wydechu. No i znajomy potwierdził, że na tym 1.8 to już nie jedną sondę wymieniali, ale to może być jakiś tam utarty mit. 

 

5 minut temu, Crunchips napisał:

Drugą sonde wymieniłem na nową Delphi i teraz po rozgrzaniu 2 błędy wyskakują. 

Kolega wyżej dobrze podpowiada, bo już koszta idą a nikt nie potrafi wystawić diagnozy, u mnie mieliśmy Passka z instalacją Lovato, zakładaliśmy w serwisie i przez 3 miesiące bajka później cyrk na kółkach. Wypadanie zapłonu, mieszanka zbyt bogata, zbyt uboga. Co regulacja to jeździł chwilę dobrze i później ta sama historia. Auto było taty, ja raz pojechałem w trasę, bo miałem geometrie turbiny zapchaną w Passku 1.9, i już od tamtej pory nawet do sklepu 2km nie chciało mi się tym jeździć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Crunchips napisał:

Drugą sonde wymieniłem na nową Delphi i teraz po rozgrzaniu 2 błędy wyskakują. 

 

 

Twój pech że wymieniałeś.

Należałoby sprawdzić przewody do niej.

Dla tego pisałem abyś szukał konkretnego gazownika który ci posprawdza instalację.

Może gazownik źle połączył przewody podłączając sondy do instalacji LPG?

I tak w kółko będziesz wymieniał .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Adasiuniunio
      Witam. Czy moze ktos sie wypowiedziec czy iskrzenie cewki swiadczy o jej uszkodzeniu? Bo ktos sugeruje ze iskrzy w tym miejscu bo przewód jest uszkodzony i prad nie ma gdzie uciekac i wali na obudowe. Moze to byc prawda? Kolega mowil ze wystarczy przewody WN i swiece wymienic i problem ustapi.W samochodzie brak bledów a po nagrzaniu problem z praca na 3 garach ustepuje. Ponizej link do filmu ktory nakrecilem po strzale w rure i praca na 3 garach na zimnym. Prosze o pomoc
       
       
    • Przez Adasiuniunio
      Witam. Mam problem z dobraniem cewki do swojej asi, problem mianowicie lezy we wtyczce. Dzis bylem na dwóch złomach, i przejrzałem alledrogo ale wszedzie sa tyczki o takim prostokatnym ksztalcie 4-pinowe a u mnie jest taka owalna tez 4-pinowa. 
      I pytanie jest takie: 
      - czy musze ucinac swoja wtyczke i zarobic na to wejscie tamtą
      - czy moze bedzie cewka o takiej samej wtyczce tylko z innego pojazdu.
       
      Dodam ze posiadam astre wersje skandynawska wiec moze dlatego jest inna wtyczka. 
      Załączam zdjecia o co mi chodzi. Mam taka jak ponizej

      A we wszystkich cewkach jakie znajduje jest taka wtyczka:

      Dla ścisłosci: mój samochód to:
      Opel Astra G 1.6 8v silnik: x16szr, prod 1999
      A jak ktos bedzie pytal to mam tzw: DIS 

    • Przez CrA
      Witam,
      Mam ostatnio problem z Corsa z fabrycznym LPG. Auto dotychczas jeździło bezproblemowo. Zauważyłem jednak, że podczas jazdy samochód zaczął się samoczynnie przełączać na benzynę. Po zatrzymaniu wyłączeniu zapłonu i ponownym starcie działał prawidłowo. Ostatnio jadąc 700km doszło do wyłączenia LPG, pojawieniu się ostrzegawczego checka wizyty w warsztacie. Znajomy podłączył komputer, jednak nie naprawia instalacji fabrycznych ;/. Komputer zapisał dwa błędy:
      P01A5-00
      P01B7-00
      W związku z tym mam kilka pytań:
      1.O czym mogą świadczyć te błędy? 
      2. Czy są jakieś rzetelne niezależne serwisy / ASO, które moglibyście polecić?
       
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.