Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników forum. Forum przeglądam od dłuższego czasu, ale po moich przejściach z Merivą postanowiłem założyć konto i zasięgnąć opinii w niniejszym wątku. 

Posiadam Merivę A 2003 benzyna 1.6 z16xe. Posiadam ją od 2,5 roku. Niestety jakiś czas po kupnie okazało się że silnik jest w nieciekawej kondycji. Bierze olej, na jedynce zakopci przy ruszaniu. 

Od dłuższego czasu myślałem o remoncie, do którego samochód sam mnie zmusił. W trasie przestał palić jeden cylinder. Pomiar u mechanika - praktycznie 0 ciśnienia na pierwszym cylindrze. Po rozebraniu mechanik stwierdził że przyczyna brania oleju jest znana - przez uszczelniacze leciał olej na cylinder, efektem zapieczone pierścienie.

 

Oto co zostało zrobione w silniku (lub wymienione):

-regeneracja głowicy (szlif, uszczelniacze)

-panewki korbowodowe

-filtr oleju

-uszczelka układu wydechowego

-uszczelka obudowy termostatu

-olej silnikowy (półsyntetyk)

-zestaw pierścieni tłoka

-uszczelka kolektora ssącego

-uszczelniacz wałka rozrządu

-uszczelka pokrywy zaworów

-preparat do uszczelnień

-uszczelka kolektora ssącego

-pasek rozrządu (cały rozrząd wymieniony jakieś dwa lata temu)

-zestaw śrub głowicy cylindrów

-uszczelka głowicy cylindrów

 

Od remontu przejechałem jakieś 2 tys. kilometrów, miasto/wieś, bez autostrady, normalna jazda, bez zamulania i nadmiernego kręcenia.

 

Niestety dwa dni temu zaświeciła się kontrolka oleju. Na bagnecie ubyła jedna kreska (czyli jakieś 0,2-0,3 l - poprawcie jeśli się mylę).

Kopcenia oczywiście nie ma, silnik pracuje równo, spadku mocy nie odczułem.

 

Teraz pytanie do osób, które miały podobnie, lub wiedzą coś w tym temacie. Jak to widzicie? Czy takie zużycie można potraktować jako "normalne" po remoncie? Dodam że olej jeszcze nie był wymieniony.

 

Martwi mnie jedynie fakt co będzie dalej, biorąc pod uwagę koszt remontu to już jestem ożeniony z merivą na dłuższy czas... Myślicie, że warto? Spalanie na takim poziomie to nie problem, ale jaką mam gwarancje że za 10k km nie będę dolewał oleju co tankowanie :/

Wiem, że tematów brania oleju przez ten silnik było co nie miara, ale chciałem poznać opinie w moim przypadku. Co z merivą dalej czynić...

 

 

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, helionprime napisał:

zestaw pierścieni tłoka

 

 

Jednego ?

19 minut temu, helionprime napisał:

Co z merivą dalej czynić...

 

Zapłaciłeś więc reklamuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zestaw pierścieni tłoka  -  4 sztuki, sorki napisałem nieprecyzyjnie :) 

Taki mam na razie zamiar, pomęczyć mechanika, jutro pojadę, zobaczymy co powie.

Generalnie strasznie nie chciałbym się z mery rozstawać (choćby ze względu na funkcjonalność nadwozia), ale ten silnik niestety od 2 lat doprowadza mnie do frustracji :(


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomierz sobie sam kompresję.

Bo nie wiadomo co i jak zrobił

Prawie 0 bar ciśnienia to trzeba sprawdzić jak podniosło się po remoncie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka ciśnienia, czy poziomu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, mk5 napisał:

Kontrolka ciśnienia, czy poziomu?

Kontrolka poziomu (ta pomarańczowa z symbolem oliwiarki i fali)... Bagnet pokazuje 3 kreski z 4 (sprawdzane na zimnym).


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Na razie bym się nie przejmował. Na początku musi się ułożyć. Ogólnie 0.15 na 1000km to nie jest źle na ten silnik. Ogólnie ja zalewam 3/4 wskaźnika miarki nie więcej.

 

Czemu tak szybko się zaswieca kontrolka oleju. W Leonie ponizej  połowy wskaźnika nie swieci.

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A był płukany czujnik ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Ja po remoncie przejechałem 9400kmi na bagnecie jest full


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierdu  , pierdu .

Napisz co , kiedy i jak

Inaczej temat leci w kosz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jpd 0.2 litra na 2500 km to jest wynik jeśli nie idealny to zajebisty. Te auta z salonu nie wyjeżdżają z lepszym wynikiem a nierzadko 0.6 to norma. Winne były uszczelniacze bo puszczal bąka przy ruszaniu. Absolutnie nic nie robić do 10 tys po remoncie będzie się zmniejszać i zmniejszać. Ale i tak wynik jest zajebisty. Przetraw w sobie to że czasem musisz dolać a nie tylko przy wymiarach. Chociaż z tego co widzę to wystarczy Ci pełnego stanu od wymiany do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, deodekabokat napisał:

Absolutnie nic nie robić do 10 tys po remoncie będzie się zmniejszać i zmniejszać.

 

Remoncie czego?

Remoncie jakim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że wszystkich pierścieni i wymiany tłoków?

Pamiętaj że jak pomagać to całymi zdaniami aby inni mogli coś zrozumieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam nie wciagaj mnie w tą dyskusje. Klient sam powiedział że wymienił kpl na jeden tlok ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wciągam tylko wymagam pełnych informacji.

Inaczej to taka porada jest o kant tyłka rozbić.

A ty jako mechanik wstyd nazywać remontem  ,wymieniając tylko jeden tłok.

To jest tylko naprawa zwana druciarstwem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no autor przecież się zreflektowal że kpl 4szt.
Dalej będę się upieral że po remoncie przy takim przebiegu to wynik zajebisty. Z tysiąca na tysiąc będzie coraz lepiej. Tylko wymienić ten olej z dotarcia bo chyba było napisane że zalany i chodzi. Po ch scierniwo ganiac w motorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, deodekabokat napisał:

Dalej będę się upieral że po remoncie przy takim przebiegu to wynik zajebisty.

 

Ale tego nie neguję.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez gadgetPDZ
      Cześć, 
      piszę do Was z prośbą o pomoc. Niestety jestem zielony pod kątem elektryki, ale trzeba sobie radzić  

      Otóż jakiś czas temu miałem problem z wentylatorem chłodnicy w mojej merivie (brak pierwszego biegu). Wymieniłem kostkę przekaźnika oraz bezpiecznik (był spalony). Niestety nie działa mi również wentylator klimatyzacji (brak żadnego biegu). Sprawa nie byłaby tak uciążliwa, ale obecne upały + klimatyzacja powoduje rośnięcie temperatury silnika. Po wyłączeniu klimatyzacji temperatura spada. Oczywiście niezależnie od temperatury wiatrak się nie włącza. 

      Sprawdziłem dziś miernikiem wtyczkę i jest napięcie. Podpiąłem również wiatrak "na krótko" i zaczął działać. Nie wiem, czy ma to znaczenie, ale jak odłączyłem wtyczkę wentylatora klimatyzacji to przestał działać pierwszy bieg wentylatora chłodnicy. 

      Poszukiwania doprowadziły mnie do czujnika klimatyzacji. Czy ktoś miał podobne objawy? Gdzie znajdę ten czujnik w Oplu Meriva?

      Zaznaczam, że klimatyzacja działa normalnie.
    • Przez XWRJJX
      Witam. Nadszedł czas, w którym muszę zmierzyć się z kolejnym problemem.
      Z racji, że miałem problemy z akumulatorem (częste rozładowywanie) postanowiłem kupić nową jednostkę o parametrach 63Ah i 600A dla rozruchu, której parametry zalecane są przez producenta pojazdu.
      Procedura standardowa:
      - Samochód na "N"
      - Odłączenie klemy "+"
      - Odłączenie klemy "-"
      - Odkręcenie mocowania akumulatora i jego podmiana;
      - Podłączenie w odwrotnej kolejności.
       
      Efekt po przekręceniu stacyjki:
      - INSP (na wyświetlaczu);
      - Stale świecąca kontrolna ASR;
      - samochód odpalił normalnie;
      - Przełączenie na "A";
      - Samochód jedzie;
      - Zaparkowanie, wyłączenie samochodu, powrót do domu.
       
      Rano wyjście do pracy i efekt po przekręceniu stacyjki:
      - "F" na wyświetlaczu;
      - Samochód odpala, ale nie jedzie;
      Kody błędów : 
      - P1700 (Układ napędowy)
      - P0117 (Układ napędowy - Engine Coolant Temperature Circuit Low Input
      - U3AFF 
       
      Jedyne miejsce w necie, gdzie występują moje trzy błędy.
      Dodatkowo film, na którym widać problem z modułem skrzyni.
       
      Odnosząc się do błędów:
      - P0117 - konieczna będzie wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego;
      - P1700 i U3AFF odnoszą się do skrzyni biegów Easytronic.
       
      Co zasugerujecie, aby uniknąć kosztownej wymiany kompletnego robota skrzyni?
      - Ja ze swojej strony czytając w necie spróbuję odłączyć akumulator na chwilę i sprawdzę, czy to coś zmieniło (link pierwszy);
      - Jeżeli ww. nie pomoże, to pozostaje grzebanie w silniczku skrzyni i wymiana szczotek (też wyczytane);
      - Ostatecznie wymiana robota...
       
    • Przez mich10892
      Witam,
       
      Od jakiegoś czasu mam problem z Merivą 1.7 DTI, zaczęła spalać więcej ropy, sprawdziłem wszystkie przewody paliwowe, nie ma wycieków.
      Po przeczytaniu kilku tematów z forum chciałbym sprawdzić czy przyczyną nie jest przepływomierz, niestety nigdzie nie mogę znaleźć jakie wartości powinien pokazywać w OPCOMie, i jak dokładnie go sprawdzić.
      W tej chwili na biegu jałowym pokazuję około 37 kg/h.
      Dodatkowo chciałem sprawdzić czy po odłączeniu przepływomierza zmieni się coś z dynamiką silnika, po odłączeniu silnik słabiej wchodził na obroty, ale nie zapaliła się kontrolka oznaczająca błędy "samochód z kluczykiem", a chyba powinna się zapalić ?
       
      Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.