Skocz do zawartości
JacekPbio

Czerwona kontrolka oleju + silnik - Meriva I

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry,

 

Piszę w sprawie, która jest bardziej zapytaniem o sens naprawy niż o samą naprawę.

 

Generalnie: Opel Meriva, 1.4 silnik, 90KM, 2005 rok - przejechane 215.000

 

Objawy - czerwona kontrolka oleju vel słabe lub brak ciśnienia w ogóle. Objawy potwierdzone - wał korbowy i panewki w złym stanie. Zgodnie z opinią kilku mechaników stosowałem gęściejszy olej oraz motoDOC - i poniekąd przedłużałem agonię silnika. Przez  pewien czas takie rozwiązanie pomagało i przy wolnych obrotach kontrolka oleju nie zapalała się na czerwono nawet przy nagrzanym silniku. Dzisiaj, jakieś 350 metrów od domu raz a solidnie zapaliła czerwona kontrolka oleju. Wątpliwe by był to czujnik, choć może być i pompa oleju jednak nadal pozostaje zapytanie czy dalej brnąć w ewentualną diagnozę lub naprawy dość mocno uszkodzonego silnika. Poziom oleju jest w porządku, olej nie miesza się z płynem chłodniczym (sprawdzone).

 

Koszty remontu silnika od  4 do 5 tys złotych (jeżeli nie więcej), czy w ogóle opłaca się remontować taki silnik czy nie lepiej  poszukać nowszego samochodu? Przyjmując remont silnika, jakie warsztaty na terenie Śląska są polecane, a jakie są odradzane. Przyjmując remont silnika na co mam zwrócić uwagę. Nowy-używany samochód to ceny zaczynają się od 25.000 zł ... + ewentualne nowe niespodzianki.

 

Z  wstępnych rozmów to ... wliczane są również pierścienie + sprzęgło + planowanie głowicy + wał korbowy + ..... .

 

Pozostałe elementy samochodu sprawdzone i wymienione, auto jest w dobrym stanie wizualnym, w  przypadku stanu technicznego ... to sprawy nie poprawi,  jeżeli napiszę że wszystko poza silnikiem jest w porządku (bo w 14 letnim aucie coś zawsze może polecieć) zatem poniekąd szkoda ....

 

Jacek


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to gdybanie.

Pomierz dla pewności to ciśnienie oleju .

Wtedy można decydować.

Ale to co jest do wymiany dopiero można zobaczyć po rozebraniu silnika.

Może lepiej kupić silnik i przełożyć.

Ale jeżeli masz kasę to kupno innego auta jest dobrym rozwiązaniem o ile nawet nie najlepszym.

A Mery sprzedaj jako uszkodzoną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź,

 

W jednym wielkim skrócie po pomiarach i rozkręceniu - wymiana silnika,

 

wał korbowy + panewki wału korbowego + pierścienie na tłokach + blok do wymiany, jajowate cylindry (w szlify nie wierzę) + planowanie głowicy + sprzęgło + uszczelki + płyny + pompa wody (choć to można przenieść) + rozrząd + robocizna ....

 

Same silniki z Alledrogo to loteria, z biletem kosztującym od 2,500 zł za silnik (słupek, bez sprzęgła). Przyjmując, że nawet mam opcję zwrotu takiego silnika i tak dopłacam za robociznę w razie problemów. Sporo warsztatów proponuje mi właśnie szlifowanie ... i tutaj są opinie podzielone, z tendencją do unikania szlifowania (chyba, że z zamiarem szybkiego sprzedania samochodu).

 

Warsztaty podają różne koszty, choć zbliżone do tego co podałem wcześniej,  koszty naprawy minimalnie 4 tys zł - maksymalnie 6 tys zł.

 

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez gadgetPDZ
      Cześć,
      chciałbym wyczyścić, a w ostateczności zaślepić EGR w Merivie A 1.7CDTI (2004). Przeszukałem google i niestety większość informacji i instrukcji  o położeniu EGR jest do silników benzynowych. Powiedzcie proszę, gdzie znajduje się EGR w tym modelu? Czy demontaż jest prosty? Czy po zaślepieniu komputer zacznie wyrzucać check engine? Dodatkowo trafiłem na kilka informacji o tym, że wyciągając EGR należy spuścić płyn z chłodnicy. Czy to prawda? Proszę o pomoc
    • Przez Signal.600
      Witam.
      Posiadam Opla Merive A 1.8 benzyna, 125KM, bez gazu rok p. 2009, 187tys. przebiegu, kraj Niemcy. Ostatnio wyczuwam zapach paliwa glownie spod tylnych kanap i jak by na srodku, pomiedzy przednimi. Dodam ze kojarze ten fakt po tym jak ostatnio wiecej troche zatankowalem niz zawsze. Z drugiej strony podczas jazdy spalil mi sie wirniczek w rozruszniki Hitachi (bubel nad buble te Hitachi). Czy moglo dojsc do jakiegos przepiecia na pompce paliwowej? (rozrusznik mam juz wstawiony i pali normalnie.) Nie wiem czy rowniez wskaznik paliwa na zegarach nie opada bo ciagle stoi w miejscu a podniosl sie po zatankowaniu (nie jest to jeszcze potwierdzone. Bede obserwowal). Pod spodem nie widze by cos kapalo, zauwazylem ze korek paliwa jak by sie odkrecal. Przynajmniej dzisiaj patrze a on normalnie lata jak niedokrecony. Dokrecilem do pstrykniecia i tez bede obserwowal. Czym to moze byc spowodwane? Filtr paliwa do wymiany? Uszczelka jakas? Mechanik dopiero na poniedzialek. Moze jakos z panstwa pomoca sam to zdiagnozuje. Pozdrawiam i dziekuje za kazda wskazowke.
    • Przez gadgetPDZ
      Hej,
      temat często wałkowany na różnych forach, ale na każdym z nich brakuje mi sensownej odpowiedzi. W mojej merivie 1.7 CDTI 2004r. nie załącza się pierwszy bieg wentylatora. Standardowo uruchamia się na kilka sekund na najwyższym biegu i wyłącza się (przy działającej klimie). Sprawdziłem już bezpieczniki i jeden od klimatyzacji był przepalony, więc go wymieniłem. Wymieniłem również brązowy przekaźnik (plik pobrane jpg). Niestety dalej nic nie działa. Postanowiłem dobrać się do rezystora klimatyzacji, który jest prawdopodobnie winowajcą (internet tak mówi). Mam problem natomiast z jego wymianą. Jestem totalnie zielony z elektryki i nie mogę znaleźć takiego modelu jak mam ja. W moim modelu są dwa przewody przylutowane do blaszek, a w internecie części zamienne są na 4 blaszki (link do zamiennika: https://allegro.pl/oferta/rezystor-dmuchawy-opel-corsa-c-2000-meriva-2003-7596166727). Proszę o informację, czy mogę zakupić ten z 4 blaszkami i przylutować do jakiś dwóch konkretnych?

      Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
       


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.