Skocz do zawartości
impress

Corsa C 1.3 CDTI czy słychać łańcuszek ?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
10 godzin temu, ja37 napisał:

Nie dołuj chłopa, myślał, że przez net naprawi silnik, a tu lipa.

Teraz, to naprawdę sprzeda komuś kukułcze jajo :)

Trza pilnować na otomoto.

Gdzie mieszkasz ? Przyjadę i pokaże Ci w jakim stanie mam auto , czy ja pisałem że będę wymieniał sam  ? Czy zbieram informacje dot. kosztów itd. żeby oddać do mechanika. 

 

Prosiłem Cię żebyś nie pisał rzeczy które nic nie wnoszą do tematu ale widzę problem z czytaniem ciągnie się w twoim przypadku długo . Pozdrawiam i to była ostatnia wypowiedź skierowana do twojej osoby. 

11 godzin temu, wesol napisał:

te fiatowskie 1.3 to sie konczyly juz zaraz po przekroczeniu stu paru tys km.  Ja bym tam zajrzał pod ta pokrywe czysto profilaktycznie i tyle. Co bdzie trzeba wymienic to sie okaze ale tez ja bym sprawdzil cisnienie oleju jakiejest bo to parametr tu kluczowy w tych silnikach. Pompa oleju jest w pokrywie i dosc czesto cisnienie spada na pompie a to powoduje ze i lancuch dostaje i kolka zebate tez, walek itd.  Takz eco trzbe abedzie wymienic to wyjdzie po rozbebeszeniu bo dwa kolka zebate lancuch pokrywa slizgi napinacz. pokrywa jest razem z pompa wiec to stanowi calosc. 

Czy przez okienko rewizyjne a pokrywie rozrządu mogę sprawdzić stan łańcuszka ?

Edytowane przez impress

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągaj pokrywę i wtedy kukaj. Jeśli rozrząd nie ma za dużo nalatane to można wymienić sam łańcuch, ślizgi. Jeśli już ma sporo to koła zębate też bo będzie gorzej jak na starym łańcuchu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do roweru chyba

Takie są teraz ceny. Tyle kosztuje komplet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dzwoniłem dziś po ASO i w każdym mówią , nie słychać nie ruszać , dbać o wymianę oleju co 10 tyś i stan prawie na maxa. Pytałem czy dużo jest sytuacji przeskoczenia czy zerwania to uzyskałem odp że bardzo rzadko i z reguły przez niedbanie o interwał wymiany oleju oraz agresywna jazdę .

Mają te silniki u nich na serwisie z innych powodów co mają 250 tys i rozrządy ok.  

 

Pytam gdyż może problem z rozrządem jest przesądzony w sieci gdyż jest to chyba problem jednostek. 

 

W tygodniu podjadę do ASO na odsłuch. Cena w ASO 3000 zł :)

Edytowane przez impress

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy co ten zestaw zawiera. Sprawdź wpierw co tam jest i jakiej marki. 

 

Co do przeskoczenia to ja nigdy nie słyszałem o tym w 1.3 CDTI a pracowałem w ASO opla jako mechanik.  Problem jest taki jak pisałem. Pompa oleju siada i to nie tak że jest okej i następnego dnia już lipton.  Słabe smarowanie to silnik jeszcze chodzi  długo długo ale okazuje się później że panewki nawet są wydarte. Ale sporo było takich początkowych faz czyli ślizgi bez plastiku już koła zębate już wytarte nieco, łańcuch luźny bo wyciągnięty, obudowa nieco wytarta. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.04.2019 o 15:39, impress napisał:

Dzwoniłem dziś po ASO i w każdym mówią , nie słychać nie ruszać , dbać o wymianę oleju co 10 tyś i stan prawie na maxa. Pytałem czy dużo jest sytuacji przeskoczenia czy zerwania to uzyskałem odp że bardzo rzadko i z reguły przez niedbanie o interwał wymiany oleju oraz agresywna jazdę .

Mają te silniki u nich na serwisie z innych powodów co mają 250 tys i rozrządy ok.  

 

Pytam gdyż może problem z rozrządem jest przesądzony w sieci gdyż jest to chyba problem jednostek. 

 

W tygodniu podjadę do ASO na odsłuch. Cena w ASO 3000 zł :)

Wg aso zdarza sie sporadycznie bo Kto pojedzie na remont silnika do aso  ????


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, mati11294 napisał:

Wg aso zdarza sie sporadycznie bo Kto pojedzie na remont silnika do aso  ????

Do 100 czy 120 tys to jeszcze chyba na gwarancji auto by było a w sieci piszą , że z takimi przebiegami potrafił rozrząd nawijać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik jest znany z łańcucha i nie są to sporadyczne przypadki. Sam znam kilka poza swoim...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.04.2019 o 12:18, mati11294 napisał:

Wg aso zdarza sie sporadycznie bo Kto pojedzie na remont silnika do aso  ????

Raczej nikt jak wymiana łańcuszka 3 tys.

 

A czy rozrząd jest kolizyjny ? 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolizyjny.  Ja tam kiedyś jak robiłem w ASO to chyba że trzy zrobiłem te rozrządy. Ale widziałem że inni koledzy też tam nieraz mieli na podnośniku. Pierwszy mój dzień to wtedy z kolegą robiłem taka AH  z tym motorem jeszcze nie miałem własnego stanowiska to tak pomagałem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, impress napisał:

A czy rozrząd jest kolizyjny ? 

 

Nie ma już teraz chyba rozrządów nie kolizyjnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o diesla to nawet w leciwym kadett'cie był kolizyjny. Diesel i niekolizyjny? Chyba takiego nie ma w żadnej marce. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat bardziej wygląda jak prowokacja lub pisa y przed przedszkolaka.

U mnie auto od nowości w jednych rękach tzn mojej rodzinie i rozrząd halasowal po 120tys km, co prawda nie tak jak na filmie ale po odplaniu kilka sekund było go słuchać. Po demontażu było widać że jest sporo wyciągnięte a napinacz był wysunięty na maksa.
Co do komentarza o cenę że 300zl to do roweru to proponuje sprawdzić a nie głupie uwagi
https://motoszef.pl/zestaw-lancucha-rozrzadu-ina/559+0028+30,204,559002830,a.aspx
https://motoszef.pl/zestaw-lancucha-rozrzadu-fiat-1-3jtd-mul-skf/VKML+82000,50,VKML82000,a.aspx
https://motoszef.pl/zestaw-lancucha-rozrzadu-fiat-1-3jtd-mul-dayco/KTC1000,42,KTC1000,a.aspx
Chyba że według ciebie to łańcuch do roweru i firmy kiepskie, to nie komentuje.
Ja dodatkowo wymieniłem flansze, podstawę to pod pompę olejowa.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.