Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

W dieslach obrotomierz jest z alternatora.

Grzanie - nie znam się, trzeba schematy lookać.

Ze skrzynią ciekawe, może da się jak u mnie?

Wystarczy zamiast wysprzęglika założyć komplet od skrzyni na linkę - plug&play.

W drugą stronę też to działa.

Może u ciebie będzie podobnie, dobrze skrzynie oblookaj.

Może zadziała patent jak z deu? linko-hydraulika?

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wstępnie poprzymieżałem jak będzie wyglądał y17dt w komorze agili.  Tak więc z tyłu kupa miejsca , kolektor i pompa wtryskowa wejdą spokojnie , troszkę trudniej będzie z wymianą filtra oleju. Niestety z przodu mocno wystaje alternator , nie wiem czy wejdzie duża chłodnica z cdti czy jednak zostanie prawie o połowę mniejsza z pb. Malutka turbinka zmieści się na pewno . Bardzo cieszy mnie fakt że silnik isuzu jest bardzo kompaktowy i zwarty oraz ze posiada centralną łapę od strony rozrządu bardzo ułatwiającą połączenie z budą agili. Czysto wzrokowo obudowa sprzęgła jest mniejsza w 1,7 niż w 1,3 . Ciekawą rzeczą przy innych projektach jest aluminiowa kryza między silnikiem a skrzynia w cdti. Marzył mi się nieskomplikowany x20se niestety odstraszył mnie gabaryt , masa a przede wszystkim brak centralnej łapy do poduszki . Ciekawe jak z masą dti , nigdzie nie mogę znalezć dokładnych mas silników opla. Co chodzi o obrotomierz to alternator nie ma wyjścia W , chyba że wykorzystał bym czujnik na wale ? Grzanie świec - przydał by się jakiś prosty przekaznik czasowy . Instalację elektryczną silnika będę robił od początku sam . 4xświece , +elektrozawór , +rozrusznik , wzbudzenie alternatora , sygnał temp do zegarów i elektrowentylator , ciśnienie oleju , sygnał prędkości ze skrzyni i ewentualnie sygnał na obrotomierz i podgrzewacz filtra paliwa . Przekaznik na świece i wentylator to chyba tyle. Ja37 dzięki za radę z wysprzęglikiem , jeśli się uda to zostanę przy lince . Zamach zostanie odelżony , w szybko wstających td daje niezłe efekty. Ciekawi mnie jeszcze czy przelot 1,75 da rade ?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde, klekoty, to nie moja specjalność....nie wiem.

Skąd jesteś?

Może mały spot?

Ciekaw jestem wszystkiego :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biłgoraj , lubelskie . Do Łodzi ponad trzysta . A co chodzi o tuning diesla to teraz wszystko sprowadza się do dobrego programu . Znacznie łatwiej jest z pompą mechaniczną . Dobre efekty daje już zwiększenie ciśnienia paliwa . Potrzebne do tego są tylko płaska 13 i śrubokręt . Można pobawić się też sztangą gruszki lub jeszcze lepiej montaż mbc. Dalej to już lekkie przeróbki pompy , fmic , sztywny dolot i na koniec turbo. Wszystko przemielili golfiarze z 1,6 i 1,9 mtdi , gdzie wykręcają kosmiczne moce. Przeróbka na pompę mechaniczną eliminuje większość usterek tego silnika jak odpalanie na ciepło , szarpanie , usterki sterownika , pompy , przepływomierza czy innych czujników. Silnik po takim zabiegu jest prosty jak z traktora. Ostatecznie do wyboru tego silnika przekonał mnie brat , do niedawna właściciel e30 z 2,5tds na mechanicznej pompie która nie ustępowała mojej 328. Troche szkoda x16szr bo było by na pewno ekonomiczniej .

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde, czy wszyscy, co dłubią muszą mieszkać daleko.....

W łodzi jest posucha, raczej każdy patrzy, żeby wziąć, a nie dać coś od siebie.....

Jak będę gotów, to możemy się umówić w Puławach na hamowni, na strojeniu mojego nowego autka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U nas i w okolicy jest kilku koleżków którzy mocno dłubią , raczej w garażu po pracy. Np kolega z 600km m50 z dołem b30 celuje w 800. Drugi kończy mocne b234 w e36 , bo już sezon otwarty . Moje zabawy z oplem to nic w stosunku do ich czy Twojego projektu. Po prostu lepsze zawieszenie , hamulce i troszkę mocniejszy silnik aby funkcjonalne pudełko jakim jest agila milej woziła mnie do pracy i zakupy. Na forum to trafiłem ze względu na brak jakichkolwiek info na temat ulepszenia autka w necie - nie rozumiem w krzaczkach. Znajomi jak powiedziałem im o pomyśle tylko popukali się w głowę . Niestety i tu bardzo ciężko o konkretne rady , pomijając ja37 . Większość użytkowników samochodów pozamieniała zaolejone rękawice na białe a klucze na komputery , adaptacje części zastąpiły kompletne kity . A prawdziwe wynalazki powstają po cichu w przydomowych garażach . Puławy już nie daleko . Ciekawe czy 1,7mdti wypluło by 100/200 ?


  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że dasz radę, klekoty są bardziej podatne na zwiększanie mocy, niż benzyna.

Ja juz też doszedłem do momentu, że mi sie nie chce......kupa rzeczy leży i czeka na założenie, i leży....

Nawet HUD czeka :)

Corsa idzie na sell, a ja trochę wydorośleję i będę miał bardziej cywilizowane autko.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Właśnie jestem po testach zawieszenia w agili . Mimo ledwie dychającego 1,0 udało mi się rozpędzić do lekko 100km  . Stabilnie , mięsiscie , przewidywalnie. Opelek nie wychyla się , w miarę reaguje na kierownicę , niezle wychodzi z rybki . Niestety tylne amortyzatory są za długie , kilka cm skoku nie wystarcza i dobijają . Trzeba szukać czegoś innego - wstępnie idealnie nadały by się z astry g . Zawias do ogarnięcia ale hamulce to porażka . Mimo dobrych i szerokich opon , nowych klocków i szczęk , większych wentylowanych tarcz agila nie hamuje . Serwo albo pompa albo jedno i drugie nadają się max do miasta i to też spokojnie . Ciekawe czy podeszło by większe np. takie podwójne z omegi ? Za to ręczny fantastyczny - 180 bez problemu a może i jak przezwyciężył bym strach to i altonen :) . Niestety po kilku kółkach musiałem uciekać bo siwo za mną było. To już ostatnie podrygi tego silnika .                                                                                                                                                                                                                                        Ja też miałem wydorośleć i zobacz . Kupisz nowe auto i się zacznie . Ładne fele , lepsze hamulce , może amorki jak stare się skończą , a to kiera bo jesteś przyzwyczajony do skóry itd. Stara zabawka w kąt , nowa zabawka - nowy zapał .

Edytowane przez laki7
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tylko masz pod maską miejsce, to serwo wejdzie.

U mnie niestety za mało miejsca jest.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miejsca na serwo sporo , niestety pompa ma dwa wyjścia , ori cztery - trzeba dzielić . Ciekawi mnie zmniejszenie mocy w silniku y17dt 75km mimo dwóch wałków i szesnasto zaworowej głowicy w stosunku do starszego ośmio zaworowego tc4ee1 82km . Wydajniejsza pompa? , większe turbo ? , czy tylko polityka opla aby nie robić konkurencji dla silnika 2,0 dtl 82km? Chodzi o potencjał samego silnika . Wybrałem sobie rzadkie zabawki . Zwiększenie mocy w starszym silniku to zwiększenie dawki mechanicznie , w nowszym chip czyli prawie to samo elektronicznie. Żadnych danych na temat przeszczepu czapki mimo identycznego bloku .

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z astry wyleciał silnik ze skrzynią . Jest zaskakująco lekki i kompaktowy jak na starego diesla . Wyleciało większość osprzętu łącznie z pompą wtryskową . W obudowie rozrządu sucho więc raczej zostanie . Ori sprzęgło 205 z dti do wymiany a najlepiej do zmiany na większe . Niestety zamach 220 1,3 cdti nie pasuje . Ciekawe czy podpasuje jakiś większy zamach lub komplet z silników gm ? Skrzynia niestety jest na wodziki a agila przystosowana jest do linek . Skrzynia z 1,3 cdti pasuje , zostają większe półosie i obudowa sprzęgła pomieści 220 . Plan na jutro zamontować pompę z tc4 ee1 , zrobić instalację elektryczną i dopasować sprzęgło z rozrusznikiem . Zobaczymy

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, jakbyś jakies fotki porobił, a nie na sucho czarujesz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest żaden projekt aby mu tworzyć fotorelację . Ot zwykła zmiana silnika w ramach marki gm . Ale kilka zdjęć zrobiłem , raczej dla samego siebie . Trafiłem na to forum bardziej z potrzeby zasięgnięcia kilku cennych porad . Brak zainteresowania tematem jasno uwidacznia że mało osób jest ciekawych lekkiego modzenia w dieslu isuzu , a już tym bardziej w agili.  Wracając do tematu cennych rad bardzo by mi się przydała informacja jaką falę w pompie wtryskowej mam zastosować . Czy zostawić tą co jest czy zmienić na tą z pompy ze sterowaniem elektronicznym z przedwtryskiem? , pamiętając że jest to silnik na wtrysku bezpośrednim . Następna sprawa to czy pod skrzynie f17 zmieszczę płaskie sprzęgło z c20xe? Nie ukrywam że do wszystkiego , no prawie wszystkiego dojdę sam ale wasza pomoc zaoszczędziła by mi trochę pieniędzy i mnustwo czasu . Możliwe że wyważam już otwarte drzwi , chyba że to forum działa inaczej i jest to wiedza tajemna ? może zadaje zbyt błache pytania lub wręcz przeciwnie ?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na klekotach się nie wyznaję, więc nie wiem.

Pytanie o skrzynię - myślę, że tak, ale tu znów nie wiem na 100%, nie robiłem nic takiego, ja miałem zawsze F16, F18, F20 zakładane....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, laki7 napisał:

Brak zainteresowania tematem jasno uwidacznia że mało osób jest ciekawych lekkiego modzenia w dieslu isuzu , a już tym bardziej w agili.

 

 

To nie że mało osób jest ciekawych.

Ciekawi są wszyscy.

Ale z 80 % użytkowników tego forum wysługuje się mechanikami w prostych sprawach a co dopiero zabawy w swapy

Nie mówiąc już o kosztach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok . Postaram się wrzucić w miarę chronologicznie kilka zdięć z prac przy opelku . Niestety jest to często utrudnione gdyż dłubie po pracy i w większości brakuje mi czasu na zdjęcia . Ja37 przeczytałem cały Twój temat i naprawdę zastanawiałem się nad x20se . Zasypał bym cię mnustwem czasem niedorzecznych pytań . Postawiłem na diesla , będzie trudniej ale też będzie fajnie . Jak się uda to wszystko opiszę , może się przyda jakiemuś użytkownikowi astry g lub corsy c któremu padł komp lub pompa , lub jako alternatywa dla chipa.

 

Dzisiaj znowu jestem mądrzejszy . Tak więc agila to japończyk ! Tylko tu i w wagonie stosowano skrzynie f12 , skrzynia z 1,3 cdti też jest stworzona do tego silnika , a raczej jej obudowa sprzęgła . Nie mieści się do niej ani zamach z c20xe ani z y17dt . Ori zamach  z cdti fiatowskiego nie pasuje na wał z dti isuzu . Samą skrzynię z 1,3 diesla da się przykręcić na cztery śruby do bloku 1,7. Niestety nie pasuje rozrusznik , za płytka jest obudowa sprzęgła . Można  rzezbić blok albo obudowę sprzęgła . to ostateczność a jeszcze dochodzi kwestia sprzęgła . Najprawdopodobniej musiało by być z agili pb rozstoczone pod wymiar tarczy i docisku 205 y17dt. Rozrusznik został by z cdti z przerobionymi otworami na śruby w bloku . Łatwiej by było połączyć z ori skrzynią isuzu tylko jest kilka problemów. Pierwszy czy da się przełożyć sterowanie z wodzików na linki? Drugi czy przegub wewnętrzny z 1,3 podejdzie mi na skrzynie z 1,7 ? - to sprawdzę jutro . Trzeci trochę mniejszy czy dam radę połączyć ori łapy z agili pb lub diesla ze skrzynią od astry 1,7? Dzięki Ja37 z przekładką wysprzęglika z hydro na linkę nie będzie problemu . Ewentualnie spróbował bym spiąć przeguby ze skrzyni 1,7 ze półosiami z agili 1,3 . Narazie trzyma mnie sterowanie biegami . Plus jest taki ze łapa od strony rozrządu idealnie zgra się z poduszką od agili 1,3 cdti . Naprawde odkrywam amerykę .

Dobra , a teraz co do kosztów to narazie nie jest zle , a będzie jeszcze lepiej . Agila 1,0 kosztowała poniżej 1000 , agila cdti po dachowaniu także oraz astra g z 1,7dti nie wyszła mnie więcej. Graty jak kolektor wydechowy z c20xe , sprzęgło 228 , blos , manetki , tempomat , kierownica od merivy , ori radio cd , amory koni adjustable , springi z gwintu okrągłe 400 . Ale agila i astra plus 800 na złomie , sprzęgło z cdti 200 , trzy katalizatory plus 700 oraz został cały przód z astry , silnik i kupa gratów z agili i ładne i proste alu 15 6j z astry które okazały się proste . Najlepsze jest to że po demontażu katalizatora w agili 1,0 silnik odżył . Pracuje równo jak na trzy cylindry , dobrze wchodzi na obroty , nie kopci i co najważniejsze trzyma fabryczne sprężanie . I idzie na sprzedaż . Więc na razie co chodzi o koszta jest dobrze , nie licząc swojego czasu po pracy od jakiegoś miesiąca .

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajniesie czyta, ciekawi mnie ten temat.

jak nie odpisuję, to sie nie przejmuj, czytam, a po prostu nie mam nic do powiedzenia :)

Rób jakieś foty;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj trafił się kupiec na silnik 1,0 12v . Więc dwie godziny po pracy i silnik na zewnątrz . W poniedziałek czeka mnie montaż .

Co chodzi o swap y17dt do agili to jeśli nie uda mi się przełożyć wybieraka zmiany biegów ze skrzyni f17 1,3 do skrzyni z 1,7 to biorę małą skrzyneczkę f12 pod pachę i idę szukać nowego silnika . Oby tylko nie okazał się jedynym pasującym 1,2 16v . Teoretycznie powinno się udać bo jedna i druga skrzynia to f17 tylko z innym dzwonem i wybierakiem , ale w praktyce różnie to bywa . Jeszcze bardziej opel namieszał w sprzęgłach . Zamach w c20xe i y17dt mają po osiem otworów do mocowania do wału lecz rozstaw jest inny , a tarcze ma inny frez . Zamach w 2,0 jest płaski , w 1,7td garnkowy a w 1,0 agili wypukły z łożyskiem w środku i sześcioma otworami . Tarcze w dieslach mają gruby frez a pb rzadki . Idąc w benzynę trzeba by było ztoczyć wypukły zamach na płasko i zamontować docisk z tarczą od 2,0 pb , tylko teraz pozostaje kwestia odległości łożyska od docisku czyli siły docisku . W bmw jest prosty patent na płynna regulację odległości łożyska sprzęgłowego z zewnątrz , z kanału w przypadku zmiany grubego dwumasa na cienki jednomas. Tutaj trzeba by było wszystko dokładnie pomierzyć i zastosować tulejkę dystansową między łożysko a widełki lub przedłużać wysprzęglik w przypadku hydro. To na razie moje gdybania teoretyczne . Plan na ten tydzień jest przełożyć wybierak , dopasować półosie , spiąć z silnikiem , odpalić na palecie i wstępnie wyregulować. Jak się uda to wtedy będę może kombinował ze sprzęgłem. 2.0 dtl ma tarcze na gruby frez i średnicę 228 . Tylko czy rozstaw śrub do wału pasuje do silnika isuzu ? Jeśli nie to ztoczenie zamachu na płasko , tarcza z 2,0 td a docisk z 2,0 pb i rzezba jak wyżej z wysprzeglikiem . Druga opcja to odelżona seria 205 z 1,7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

c20xe też były płaskie sprzęgła i garnki.

U siebie mam garnek z z20let i sprzęgło z c20xe właśnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest duża szansa że zabieg zmiany wybieraka biegów w skrzyni f17  silnika isuzu powiedzie się . Rozstaw śrub jest identyczny a mechanizmy wewnątrz wyglądają bardzo podobnie . Półosie z agili 1,3 cdti pasują do skrzyni 1,7 dti. Otwory montażowe na łapę z tyłu są identyczne ,  na łapę z boku także są  - brawo opel .  Jeśli wszystko się uda sprzęgło zostanie raczej ori 205 z odelżonym zamachem . W turbo dieslu daje to niesamowite efekty , przetestowane osobiście . Małe turbo w lekkiej agili na mniejszych oponach będzie wstawać dużo wcześniej , silnik dużo szybciej wkręcać na obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.