Skocz do zawartości
Bartosz878

Problem ze sprzęgłem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W mojej Insignii  chyba pomału zaczyna sypać się sprzęgło dwu masowe  :/

Mianowicie - przy postoju na luzie na karoserie zaczynają przechodzić dziwne wibracje i stuki, zaś przy gaszeniu auta jest słyszalny specyficzny klekot. Jak samochód jest odpalony i przystawi się ucho do strony gdzie znajduje się sprzęgło to też słychać takie rzężenie. Zaczyna mnie to pomału martwić tym bardziej że już objawy się nasilają. Czas szukać chyba części ,

co możecie polecić w tym temacie? Zależy mi aby produkt był nowy lub fachowo zregenerowany na gwarancji. Liczę na Waszą  pomoc z góry dzięki !


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo Sachs albo jeśli jest to jednomas od Valeo lub KMgermany. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może zdecydować się na LUK ? Co sądzicie o tej firmie? Drugie pytanie to - brać cały zestaw w raz z wysprzęglikiem czy tylko samo koło dmumasowe z dociskiem ?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Bartosz878 napisał:

Może zdecydować się na LUK ? Co sądzicie o tej firmie? Drugie pytanie to - brać cały zestaw w raz z wysprzęglikiem czy tylko samo koło dmumasowe z dociskiem ?


A za chwilkę będziesz znów zrzucał skrzynie by wymienić to co pominąłeś?

Co innego gdy to robisz sam - ale gdy płacisz za robotę to po co 2 razy płacić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za odpowiedź , w takim razie szukam całego zestawu .

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łuk i Sachs to w większości marek aut na pierwszy montaż. Valeo to we Francuzach montowane no i producent zastępczych zestawów na konwersję na jednomas. Ja tam nigdy do nich nic nie miałem. Teraz będę zakładać taki zestaw do tourana z 2011 roku 1.6 TDI cayc. 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcza, docisk, wysprzęglik i śruby do dwumasy najlepiej nowe, pamiętaj o tym aby zwrócić uwagę na uszczelniacz wału za dwumasą, bo jak już cieknie czy się poci to też wymień bo później ponowne rozbieranie. Ja u siebie założyłem cały  nowy zestaw Luka  chyba jak się nie mylę to wyszło jakieś 1650zł, już po ostrych rabatach (tarcza, docisk, dwumasa, wysprzęglik, śruby). Z tą dwumasą to najlepiej nowa (Luk/Sachs) bądź regenerowana z jakąś gwarancją, nie bierz żadnej używanej bo nawet wizualnie może być dobra a założysz i będzie gorzej chodziła jak stara. Jeśli masz sprzęgło typu SAC to trzeba odpowiednio założyć za pomocą specjalnego urządzenia (ściągacz sprzęgieł typu SAC). A czasem nawet przed montażem rozprężyć docisk na owym ściągaczu mimo, że jest nowe, z tego co wiem to tylko w BMW można zakładać cały zestaw bez zbędnej zabawy ;) 

 

Ja zakładałem takie sprzęgło jakoś w styczniu, tu masz podgląd na ściągacz samoróbkę :D  

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

samoregulator jest fabrycznie cofniety wiec zakaldasz zamach tarcze przykladasz i przykrecasz docisk i juz mozesz zakladac skrzynie. Jesli sciagasz z jakiegos powodu docisk ze swojego auta bo np dajesz do obicia tarcze sprzeglowa nowymi okladzinami to wtedy wlasnie musisz cofnac samoregulator. Robisz to przez wcisniecie na prasie sloneczka, cofnieciu srubokretem regulatora i zwolnienie w tym samym czasie sloneczka. vagi np nie stosuja samoregulatorow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mam inny model opla, ale w moim aucie występują podobne usterki jak stukanie przy odpalaniu. Według mechanika najprawdopodobniej chodzi o dwumasę. A u ciebie cały komplet jest do wymiany? być może u mnie będzie tak samo.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza była trafna jednak wymieniłem cały zestaw, kupiłem  taki  https://www.sprzegla24.pl/samochod/sprzeglo-kompletne-opel-insignia-a-sedan-2-0-cdti-4x4-diesel-190-km-od-2008/11531123  

naszukałem się sporo ale postawiłem na te i jest ok.

Części zostały dobrane po sprawdzeniu VINu pojazdu ,  konsultant telefonicznie bardzo dobrze mi doradził . Dzięki chłopaki za pomoc !

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiam czy wymienić tylko sprzęgło a może tak jak ty wymienić cały komplet. Zakupiłeś oryginalny zestaw czy bardzo dobrej jakości zamienniki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak mi doradzili i uważam że byla to trafna decyzja. Najlepiej wymieniaj całość . Kupiłem zestaw marki Luk i jestem zadowolony .Wszystko działa jak trzeba teraz:)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.