Skocz do zawartości
TRONIO

Corsa D dużo, za dużo "majonezu" pod korkiem wlewu oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

 

mam taki problem w Corsie żony, silnik 1.2 (80KM) Z12XEP, pod korkiem oleju zbiera się dość dużo "majonezu" i trochę mnie to niepokoi, nawet czasami widać na zimnym silniku końcówka bagnetu również ma majonez.

Przebieg w samochodzie to 45 tyś, auto eksploatowane niewiele - dojazd do pracy 7 km w ruchu miejskim (weekendami nie jeżdżone), temperaturę silnik ma właściwą (90-94 stopnie C), termostat sprawny, w zbiorniczku wyrównawczym czyściutki płyn chłodniczy, olej to Motul 5W40 X-Clean wymieniany raz w roku co jakieś 5 tyś km. problem występującego majonezu nie występuje latem przy wysokich temp. otoczenia. Wiem że w/w problem może występować na krótkich odcinkach eksploatacji ale mnie bardziej nurtuje pytanie czy ta ilość ukazana na zdjęciu jest powodem do niepokoju ? Olej wymieniony jakieś 4 tyś km temu 

Może z Was też ktoś tak ma ?

2221.jpg

Edytowane przez TRONIO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, TRONIO napisał:

Przebieg w samochodzie to 45 tyś, auto eksploatowane niewiele - dojazd do pracy 7 km w ruchu miejskim

 

I tutaj na początek jest wytłumaczenie.

Przegoń go ze 100 km i zobacz czy zniknie.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp., też tak pewnie będę musiał zrobić aby go porządnie przegonić na dłuższej trasie, natomiast czy taki majonez nie wpływa na jakość oleju silnikowego, nie pogarsza jego właściwości smarnych ? 

Przy wymianie oleju pewnie trzeba będzie zajrzeć do odmy czy nie jest tym "syfem" przytkana


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, TRONIO napisał:

natomiast czy taki majonez nie wpływa na jakość oleju silnikowego,

 

Oczywiście że tak.

A tym bardziej że u ciebie jest łańcuszek napinany olejem.

Więc nie czekałbym za długo tylko najszybciej jak tylko można zalać płukankę do oleju , spuścić olej , zdjąć pokrywę rozrządu , dokładnie ją wyczyścić  ,odmę też.

Co do miski olejowej to jak masz dostęp do kamerki inspekcyjnej to zaglądnąć nią do miski czy jej też nie warto by zdjąć i do porządku wyczyścić.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm....może rzeczywiście dołożyć prewencyjnie parę PLN i zrobić płukankę, zdjąć pokrywę, wyczyścić odmę tym bardziej że autko ma rocznikowo 10 lat i przebieg 45 tyś i wygląda niemal jak nowe, szkoda byłoby aby motor wykończyć 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji pomierzył bym (tak bardzo profilaktycznie) kompresję.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.