mati11294 Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 (edytowane) witam mam pytanie dla uzytkownikow forum i posiadaczy corsy d po lifcie 1.3 cdti czyli a13dtc dte lub blizniaczych opli z roku powyzej 2010 z silnikiem 1.3 cdti na sterowniku edc17c18 konkretnie do uzytkownikow monitorujących czestotliwosc wypalania dpf, jakie macie spostrzezenia czestosc jakie przebiegi robicie pomiędzy wypaleniami ? ja mam takie ze jest roznie ale wydaje mi sie ze za czesto , ten caly algorytm to liczy i cale zapelnienie nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscią mam szereg wnioskow i duzo obserwacji na ten temat wiosną i zimą. Ogolnie cięzko 300 km przerzucic w cyklu mieszanym a w miescie jest duzo duzo . zimą przy ujemnych temperaturach to juz katastrofa. a jakie są wasze spostrzezenia co do szybkosci zapaychania dpf latem a zimą Edytowane 5 Maja 2019 przez mati11294   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogoes Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Pewnie masz dużo racji w ocenie algorytmu i rzeczywistości... taka ciekawostka: wg wskazań torque i opcoma mam już 100% zapełnienia od ok. 370km od poprzedniego wypalania, w międzyczasie zrobiłem traskę (panad 200km) i ok. 50km po mieście i wciąż mam 100%... ale nie panikuję, bo odkąd pilnuję każdego wypalania (ani razu nie przerwałem), to wypala mi się coraz rzadziej i nie raz już jeździłem długo na 100% (raz nawet na 101), moje dwa rekordy w cyklu mieszanym to 690km pomiędzy wypaleniami... nie wiem, czy ma to znaczenie, ale zacząłem wlewać co 3-4 tankowania płym do rzadszego wypalania LiquiMoly art. nr2650 (po ok. 150ml)... Średnia z ostatnich 20wypaleń to 369km (przewaga cyklu miejskiego), ale od pewnego czasu co wypalenie średnia rośnie. Gdybym porównywał czestość wypalania lato-zima, to u mnie lepiej (rzadziej) wychodzi zima, zeszłym latem zdarzały się wypalenia co ok. 200km (ponoć sprawa lepszego zimowego paliwa), choć z drugiej dopiero od jesieni mam tak dokładne narzędzie jak torque z dodatkowymi danymi DPFu, co znacznie pomaga w planowaniu i pilnowaniu wypalania. Także te lato pokaże, czy pilnowanie DPFu, dodatki do silnika również pomogą w większych dystansach pomiędzy wypaleniami w stosunku do poprzedniego roku. I na koniec trochę statystyki mojej "biedrony" odnośnie wypalania. 2kolumna: stan licznika, 3kolumna: dystans pomiędzy wypaleniami, 4kolumna: cykl jeżdżenia, 5kolumna: % zapełniania w chwili rozpoczęcia i zakończenia wypalania, na końcu uwagi.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.