Skocz do zawartości
pablos83

Twardsze amortyzatory i sprężyny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Na samym początku informuję, że szukałem ale nie znalazłem, jednak do rzeczy. Poszukuję do swojej Corsy D ( seria na 111 lecie jeśli to ma jakieś znaczenie ) twardszych sprężyn i amortyzatorów - przód i tył. Chcę pozostać przy standardowym prześwicie auta. Czy są na rynku dostępne podzespoły spełniające moje kryteria?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sportowe sprężyny najczęściej są obniżające . Ja proponował bym na początek zakup dobrych amortyzatorów . Polecam bilstein b6 lub koni z regulacją twardości . Do opla bardzo fajne zestawy robi kw na wkładach alko lub w drugim wariancie koni . Często trafiają się na uk ebay . Zakup nowych niestety jest kosztowny . Bilsteina dodatkowo można regenerować u nas w Polsce oraz przerabiać . Nie polecam za to zestawów ta-tech itp . Amory są kiepskie a auto zachowuje się jak ping -pong. Jeśli same amory Ci nie wystarczą wtedy możesz dokupić zestaw springów pod gwint - bilstein i koni średnica lagi 51mm , i wtedy płynnie regulować wysokość .

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dzięki za Twoją odpowiedź. Szkoda, ze nie ma twardszych, seryjnych sprężyn. A wracając do zaproponowanych przez Ciebie Bilsteinów B6, to czym one się tak naprawdę różnią od amortyzatorów innych firm skoro są seryjne? Czytałem o tych B6 ( wersja Sport bo inne są niedostępne do mojego auta nie wliczając tych do wersji z zawieszeniem sportowym )  i nic tam o regulacji twardości nie pisali.

Edytowane przez pablos83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bilstein b6 jest to amortyzator sportowy o długim skoku przewidziany pod seryjną długość sprężyny . Różni się bardzo w stosunku do innych seryjnych między innymi większą średnicą lagi oraz tłoczyska . Z atutów niewidocznych auto nie jest twarde a raczej mięsiste , reakcja na nierówności i przeciążenia jest dużo szybsza , a koła trudniej oderwać od drogi . Podobnie jest z amortyzatorami koni koniecznie adiustable które mają dodatkowo regulacje twardości . W zawieszeniu właśnie amortyzatory są najważniejsze . odwrotnie stosując twarde sprężyny i seryjne amortyzatory auto staje się nerwowe a w skrajnych przypadkach koła odrywają się od drogi. Niższe sprężyny dają tylko obniżenie środka ciężkości - przydatne w jezdzie na równych drogach z większą prędkością . Dobre czucie i usztywnienie daje zmniejszenie profilu opony - przejście na rozmiar większy felgi . Jeśli i to jest za mało to wtedy dopiero możemy myśleć o sprężynach . Jeśli autko ma być użytkowane cywilnie czyli polskie dziurawe drogi , wysokie krawężniki i inne policjanty.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję serdecznie za Twoją wyczerpującą odpowiedź. Wybór więc wydaje się w tym przypadku prosty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.