Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Poruszam temat mojej Vectry C 1.9 cdti 150 automat bo nigdzie nie mogę znaleźć podobnego przypadku. Wytłumaczę to na przykładzie:

Jadę w trasie na zapiętym tempomacie( lub bez) np.140 km/h i nagle pyk... tempomat   się wyłącza, samochód jakby miał o połowę koni mniej (słabo reaguje na pedał gazu) i tempomat nie chce się załączyć z powrotem. Po przejechaniu 3-5km po tym incydencie, samochód zaczyna zwalniać, nie mogę utrzymać stałej prędkości co zmusza mnie do zjazdu na pobocze. Gdy stoję w miejscu na biegu neutralnym podczas wciskania gazu do dechy obrotomierz zatrzymuje się na 2000 i nie chce iść dalej. Gasze samochód odpalam z powrotem i opisane objawy mijają, jakby nigdy nic mogę jechać dalej.

Wcześniej zdarzało się że tempomat się rozłączał, ale mogłem go bez problemu zapiąć z powrotem. Później tak jak w przykładzie odcięcie mocy na trasie a teraz to jak jej się zachce... potrafi odciąć np. podczas ruszania ze świateł.

Na kokpicie żadna kontrolka się nie świeci, po podpięciu pod komputer nie ma żadnego błędu.

Porobiłem takie rzeczy jak:

-regeneracja turbo

-wymiana EGR

-uszczelnienie dolotu i podciśnień

- wymiana olejów silnik i skrzynia

Pod maską podobno wszystko jest OK a problem nadal występuje i zaczyna mnie strasznie irytować ;P Nie zauważyłem żadnej regularności występowania tego objawu, nieraz straci moc raz na 1000km a nieraz 3 razy na 100km. 

Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przypchany dpf

aktualnie walcze z takim samym problemem, na trasie 200km było ok, a potem do 120km max z gorki./ 80 km/h pod górkę/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.08.2019 o 18:20, RUMAK67 napisał:

przypchany dpf

aktualnie walcze z takim samym problemem, na trasie 200km było ok, a potem do 120km max z gorki./ 80 km/h pod górkę/

To samo miałem DPF zapchany 120 max i 80 i zwalniał pod górę 

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez egonik
      Witam od jakiegoś czasu pojawia mi się bład ciśnienia doladowania autko wchodzi w tryb awaryjny po jakimś czasie błąd znika , czujnik czyscilem nie pomogło , jakies pomysły koledzy?
    • Przez dianusia321
      Witam, mam problem z moją omegą bfl 2.0 v16 w automacie, rocznik 2000. Otóż od jakiegos czasu ma problem ze skrzynią biegów, podczas ruszania nie ma mocy, jakby chcial jechac, ale nie mogl, musze wcisnac duzo bardziej gaz niz zwykle. Jak juz jedzie kawalek i sie rozpedza (jak jade na D) to jakby skrzynia nie chciala przelaczyc na drugi bieg, czasem ma problem z przelaczeniem dopiero na wyzszym biegu. Jak wlasnie nie chce przelaczyc objawia sie to tak: przy 3/4 tys obrotow nagle zaczyna wywalac wskazowke obrotow az do 5 tys. Z takim pustym dzwiekiem(nie wiem jak to nazwac - ale podczas tego samochod nie przyspiesza, nie reaguje na mocniejsze wcisniecie gazu) podczas tej sytuacji czesto zapala sie ikonka ze niby reczny jest zaciagniety i samochod zwalnia pomimo wcisniecia pedalu i ikona ABS rzadko, ale jednak sie pojawia.(podczas gdy tak sie stanie to musze zatrzymac samochod calkiem, zgasic silnik i odpalic ponownie bo inaczej nie da sie dalej jechac-czuc jak zwalnia po zdjeciu nogi z gazu pomimo braku wcisniecia hamulca). Bylam na OBD, pokazaly sie bledy, niektore udalo sie skasowac, ale procz nich wyskoczyl ABS prawy tyl, czujnik predkosci wyjsciowej automatycznej skrzyni biegow i immobilisera. Wymieniony zostal ten czujnik predkosci wyjsciowej. Po kontrolnej jezdzie i skasowaniu bledow, pojawily sie one na nowo. Samochod jak jezdzil to tak jezdzi praktycznie. Prosze o jakies rady co to moze byc ze tak sie dzieje.
    • Przez 007andi
      Witam. Kupiłem niedawno astrę J A14NET i zaświecił mi się check. Błąd P1101. Wyczyściłem przepustnice, zmieniłem płyny, oleje, kolektor wodny i teraz samochód zamiast błędu P1101 jest w trybie awaryjnym od razu przy przekręceniu kluczyka. Po "sprawdzeniu" przed uruchomieniem silnika komputer pokładowy wyświetla następujące komunikaty: Moc silnika ograniczona, awaria samochodu skontaktuj się z serwisem, sprawdź system StabiliTrak.
      Czytam błędy programem inCarDoc to wyświetla mi coś takiego: 0101: DTC(kod usterki) 0 MIL: wyłączony
      Może ktoś wie, gdzie szukać przyczyny?
      Pozdrawiam
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.