Skocz do zawartości
slavczays

Agila A 1.2 - gaśnie regularnie co parę km

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne koleżanki i kolegów. Mam problem z Agilą A silnik benzyna 1.2. Objawy są następujące:

- silnik odpala bez problemu

- po paru km, nagle traci moc, spadają obroty, nie reaguje na pedał gazu,  silnik gaśnie

- nie świeci się check, żadnych błędów nie pokazuje, natomiast w chwili jak zaczyna gasnąć zapala się EPS (wspomaganie kierownicy - co to ma do rzeczy?)

- teraz najlepsze - po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika (wyciągnięciu kluczyka), dosłownie po sekundzie można już odpalić znowu bez problemu i znowu przejechać parę km (nie trzeba czekać aż silnik ostygnie itd - pali od razu)

- problem nasila się wraz z jazdą, tzn najpierw co parę km, potem co 2, potem co kilometr - ale za każdym razem po zatrzymaniu i wyłączeniu stacyjki można ponownie odpalić i jechać dalej

Co zaobserwowałem/moje przemyślenia:

- to nie tak że silnik zatrzymuje się nagle jakby stacyjka odcinała - traci moc w przeciągu ok 5 sekund - tak jakby przestało dochodzić paliwo - więc stacyjkę wykluczam

- ponieważ po zatrzymaniu i wyłaczeniu stacyjki, zaraz można ponownie odpalić i przez chwilę (np kilometr) można jechcać - wykluczyłem np. wtryski, lub cewki (bo one chyba by cały czas szwankowały, a tutaj po odpaleniu problem znika na parę km)

- zaobserwoałem że samo wyłączenie silnika ze stacyjki - ale tak że lampki ciągle się świecą - nie pozwala uruchomić silnika ponownie - stąd moje podejrzenie padło na pompę paliwa - wydedukowałem że pompa ma podawane napięcie aż do chwili zupełnego wyłaczenia stacyjki (wyjęcia kluczyka, lampki żadne się wtedy nie swiecą). Pomyślalem że to z pompą paliwa jest problem - być moze silnik pomki staje i dopiero wyłaczenie i właczenie napięcia uruchamia ją na chwilę, ale potem znowu się zatrzymuje. itd???

Podopowiedzcie coś, czy może to pompa, gdzieś czytałem że może czujnik położenia wału, w ostateczności komputer?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy przypadek, ogólnie przy zatkaniu/zacieraniu pompy paliwa, będą objawy szarpania, lub zduszania silnika przy zwiększaniu obrotów, pompę łatwo sprawdzić, zaraz po przekręceniu stacyjki już powinna od razu zacząć pracować, najlepiej zdjąć przewód paliwowy przy silniku i zobaczyć czy podaje z tzw vervą czy ledwo co z niego kapie. Wygląda to tak jakby nagle zaczęło brakować prądu, pierwsze co przy słabym akumulatorze, bądź przy padającym alternatorze, zaczynają się przeróżne objawy, takie jak np. zapalające się wspomagania i gaśnięcie auta. Zobacz ogólnie czy jakiś kabel masowy czy plusowy nie grzeje się do czerwoności, czy wszystko jest dobrze skręcone, od rozrusznika/alternatora/wspomagania aż po klemy w akumulatorze. Sprawdź ładowanie i kondycje akumulatora. Jeśli piszesz, że auto zgaśnie czy sam zgasisz i nie zerujesz stacyjki, pozostawiając w pozycji zapłonu (świecące kontrolki), to raczej rzecz normalna, że trzeba wyzerować kluczykiem i od nowa kręcić z pozycji 0, pewnie ze względów bezpieczeństwa a także dbanie o rozrusznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.