Skocz do zawartości
noels

Meriva B, A14NEL kod błedów p0014, p0171

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Szanowni forumowicze,

czy ktoś z Was przerabiał może temat związany z następującymi błędami:

 

 

Mieszanka za uboga p0171

Pozycja wałka rozrządu po stronie wylotu rząd 1 p0014

 

Opel Meriva B, 2011 r. 163 kkm, silnik A14NEL, LPG

 

Błędy pojawiają się zarówno przy jeździe na PB jak i LPG, nie włącza się tryb awaryjny, samochód zachowuje się normalnie. Nie słychać dzwonienia łańcucha. Dopiero rozpoczynam diagnostykę lecz wszelkie Wasze wskazówki miło widziane.

 

Jest jeszcze jeden objaw który muszę wziąć pod uwagę mianowicie charakterystyczny dźwięk metalicznego ocierania, występujący na rozgrzanym silniku, częstotliwość wzrasta wraz ze wzrostem obrotów.

Prezentacja dźwięku 1

Prezentacja dźwięku 2

 

I na innym forum znalazłem trzy tropy.

Pierwszy: łożysko sprężarki klimatyzacji - to by mi nawet pasowało gdyż jak załączę klimatyzację odgłos znika.

Drugi: łańcuch rozrządu ocierający o metalową uszczelkę

 

Nie udało mi się ustalić czy w tych przypadkach występowały błędy, nie wiem też czy odgłos ma związek z błędami, jeśli pochodzi z łożyska klimatyzacji no to wiadomo, że nie ma to ze sobą nic wspólnego

 

Trzeci trop pochodzi z krótkiego filmu na YT i tam mowa jest już o błędzie p0014, natomiast komentarze są w języku greckim i tłumacz bardzo słabo to tłumaczy, cytuję:

 

Cytat

"jeśli zobaczysz nad paskiem, są 2 metalowe tarcze. Wewnątrz znajdują się magnesy. Jeden dla wałka rozrządu zaworów dolotowych i jeden dla wałka rozrządu wydechowego. Chcą zmienić obie. Zgodnie z dyrektywą OPEL zmieni inny czujnik wałka rozrządu, a następnie dotrze tam. Wszystko to, jeśli jest błąd. Bez szkody wszyscy powiedzą, że wszystko jest w porządku."

 

Prezentacja dźwięku 3

 

Czy ktoś z Was przerabiał podobne problemy związane z powyższymi błędami ?

 

 

 

Edytowane przez noels

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Tydzień temu, po długich poszukiwaniach usterki uporałem się z kontrolką check engine i kodem błędu P0171. U mnie był walnięty zawór oparów paliwa. Po odłączeniu wdmuchując w niego powietrze powinien być zamknięty, u mnie się nie zamykał z tego powodu zaciągał do kolektora lewe powietrze. Sprawdzałem też odme w pokrywie zaworów, u mnie okazała się sprawna.
Moja rada: sprawdź zawór oparów paliwa
sprawdź odmę
Pozdrawiam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Darkoln Dziękuję za sugestię, 
Gdy wgłębiłem się w temat widzę że powodów tego błędu może być sporo. Obecnie jestem przerażony.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Miałem podobne dźwięki z okolicy paska osprzętu i rozrządu, przy wymianie rozrządu okazało się, że napinacz jest już wymęczony i wczas został wymieniony kpl. rozrząd (posiadasz łańcuch, może być już rozciągnięty, albo któryś ślizg się ściera), po czym chrobotanie już mniej nasilone zostało i okazało się, że do wymiany jest łożysko alternatora, całkowicie zatarte. Jak zdejmiesz pasek osprzętu i zakręcisz rolką/łożyskiem alternatora w jednej chwili zatrzymasz to powinieneś zobaczyć, że wirnik jeszcze delikatnie obróci się. Jeśli momentalnie stanie i szarpnie ręką to jest do wymiany. Łożysko alternatora można wymienić samodzielnie, jeśli jest miejsce to nawet bez odkręcania, są fajne zestawy do demontażu.

 

Takie coś pasuję, ale zawsze lepiej się upewnić: 

 

https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-alternatora-13sz-klucze-do-alternatorow-7432379195?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NWNmMjBkN2EtN2Y1MC00NTQzLThjZTItOWQzMTViYmU0NzIyAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=3f45d97f-087d-462f-9c2d-7590ef1fdb0c 

 

Trzymając się tematu instalacja LPG potrafi narobić błędów, które powracają mimo usuwania. Jeśli masz nową niech spróbuję wyregulować warsztat który montował.

Edytowane przez WariatPSM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noels tak jak piszesz, błędów może być sporo. Sprawdź w pierwszej kolejności odme i ten zawór oparów paliwa. W tych autach to jest norma, powiedział mi to mechanik w aso Opla. Jak tu nie znajdziesz usterki to ściągnij czarny przewód (wąż) z kolektora dolotowego, łączący kolektor z turbiną i zobacz czy w kolektorze wystaje mały czerwony zaworek. Ja to sprawdzałem telefonem na włączonej kamerze i latarce, świeciłem w dziurę w kolektorze i jednocześnie nagrywałem. Jakoś trzeba sobie radzić. Zaworek może być brudny i jest go ciężko zauważyć. Ja oczyściłem delikatnie śrubokrętem środek kolektora i zaworek było widać. UffffJak nie ma zaworka to znaczy, że kolektor uszkodzony i nadaje się na wymianę albo do regeneracji.
Nie ma co się stresować, ja szukałem usterki przeszło miesiąc. Podałem już Tobie trzy możliwe przyczyny kodu błędu P0171. Sprawdzisz je wszystkie w ciągu 30 minut.
Pozdrawiam.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@darkoln Bardzo dziękuję za zainteresowanie i wszelkie rady. Auto jest już u mechanika ale działam dwuetapowo, zbieram informację aby też wiedzieć o czym z mechanikiem rozmawiać i ewentualnie podsuwać pomysły i dopytywać co sprawdzał a czego nie. 

Dziękuję.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie,

 

Minęło sporo czasu dotychczas uporałem się z błędem:

 

Pozycja wałka rozrządu po stronie wylotu rząd 1 p0014

 

Pomogła wymiana łańcucha rozrządu + elektromagnesu vanosa. Po tym zabiegu auto pracuje równomierniej i płynniej przyśpiesza. Niestety nadal walczę z błędem:

 

Mieszanka za uboga p0171

 

obecnie sprawdzony został grzybek w kolektorze - jest na miejscu

założona jest nowa pokrywa zaworów oraz nowy zawór par paliwa, zaktualizowane oprogramowanie. 

 

Powyższe zabiegi nie przyniosły efektu, po około 10 - 15 km wywala błąd p0171 ponowie. 

 

Jakieś kolejne sugestie / pomysły ? 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2019-07-26_080806.png

 

Sprawdź wszystko co w prawej rubryce oprócz wtórnego powietrza. 

 

 

Zakładam ze na Pb ( przy całkowicie wyłączonym LPG) do testów zrobiłeś przynajmniej ok 100 km.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokrywa zaworów do wymiany? EVAP nieszczelny? Rurka odmy z turbiny do pokrywy dziurawa? LPG do dupy wyregulowane?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam trop - znalazłem w piątek po południu dziurę w karbowanej rurce z turbiny.

Może to właśnie to. Na dniach się okaże. 

 

Odpowiadając na pytanie: jeżdżę tylko na PB, błąd pojawia się po około 10 - 15 km, 3 - 4 odpaleniu auta. Do regulacji gazu nie podchodziłem póki nie zrobię porządku z PB. Nie używam gazu w ogóle. 

 

Mam wielką nadzieje że to właśnie ta karbowana rurka. Zawór par paliwa też był oczywiście uszkodzony.  

 

Ponownie dziękuję za informację. Poinformuję o wynikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziuraw rurka odmy z turbiny to to samo co wyjęty bagnet czy zdjęty korek, czyli lewe powietrze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując moją wypowiedź chcę jeszcze uzupełnić post aby pomóc innym i pokazać jak wiele rzeczy może mieć wpływ na pokazywanie się błędu P0171 i jakie zbiegi okoliczności występowały w moim samochodzie i jak długo zajęło ich namierzenie i usunięcie.

Wasze porady w zasadzie od samego początku szły w dobrą stronę tylko niestety chyba rzadko się zdarza aby jednocześnie uszkodzonych było kilka elementów które powodują ten sam błąd.

Do rzeczy ... 

 

Pozycja wałka rozrządu po stronie wylotu rząd 1 p0014

 

Pomogła wymiana łańcucha rozrządu + elektromagnesu vanosa - tutaj z całą pewnością przyczyną był elektromagnes Vanosa a łańcuch został już wymieniony w zasadzie dla spokojności i bezpieczeństwa bo i tak zważywszy na aktualny przebieg (163 kkm) pewnie niedługo by się rozciągnął i kwalifikował do wymiany.

 

Mieszanka za uboga p0171

 

Przyczynami (jednoczesnymi) w moim aucie były:

 

1. Zawór zwrotny par paliwa

2. Pęknięta karbowana rurka od turbiny

3. Wężyk od instalacji gazowej który wypadł z jednego z urządzeń wchodzącego w skład instalacji gazowej (reduktor ? / parownik ?) - po wpięciu tego wężyka błąd samoistnie ustąpił.

 

Między czasie zaopatrzyłem się w interfejs diagnostyczny ELM327 iCar2 Vgate OBD2 Bluetooth, mogę na nim obserwować między innymi długotrwałe korekty paliwowe które na biegu jałowym nie przekraczają obecnie +5% (zazwyczaj +2 - +3%). Tydzień jazdy tylko na PB nie spowodował wystąpienia błędu.
Po tygodniu zdecydowałem się użyć LPG i po przejechanych około 50 km - błąd P0171, wpiąłem interfejs i zacząłem obserwować co się dzieje z długotrwałą korektą paliwową.

Na PB tak jak pisałem nie przekracza +5% a po przełączeniu  na LPG po paru sekundach szybuje bardzo mocno w górę bodaj że powyżej +25%  Na podstawie tego domniemywam że trzeba wykonać regulację instalacji LPG gdyż pewnie jazda (nie wiadomo jak długa) z opisywanymi usterkami spowodowała jej rozregulowanie lub instalacja była wyregulowana z uwzględnieniem lewego powietrza które było zasysane.

 

Panowie, dziękuję za wasze wskazówki i pomoc. 

Mam nadzieję, że regulacja instalacji gazowej rozwiąże problem definitywnie o czym też poinformuję.  

 

Korzystając z okazji chciałbym Was podpytać o jeszcze jedną rzecz ... zastanawia mnie dlaczego przy schodzeniu z obrotów wskazówka obrotomierza w momencie wartości około 1400 rpm na moment jakby zwalnia / zatrzymuje się na tej wartości - czy to jest objaw normalny ? Czy mógłby ktoś posiadający silnik A14NET spojrzeć jak wygląda to u niego ? Nie obserwuje żadnego falowania obrotów.

 

Poniżej załączam film na którym jest to uwidocznione.

 

LINK DO FILMU

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, noels napisał:

Pęknięta karbowana rurka od turbiny

Pisałem... to rurka odmy.

 

4 godziny temu, noels napisał:

1. Zawór zwrotny par paliwa

Pisałem... EVAP

 

Powinienem dostać duże piwo za diagnozowanie na odległość :P

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni forumowicze,

 

Na zakończenie postanowiłem wyjaśnić Wam jeszcze z czego pochodził "dziwny hałas metalicznego ocierania" o którym wspominałem w tym poście.

 

Hałas ten można usłyszeć w poniższych filmikach: 

 

Prezentacja dźwięku 1

Prezentacja dźwięku 2

 

Ma on charakter synchronicznego ocierania, szczególnie łatwy jest do usłyszenia na biegu jałowym w zakresie obrotów 800 - 2000, występuję tylko na WYŁĄCZONEJ klimatyzacji, na ciepłym silniku i ustaje w momencie gdy ZAŁĄCZYMY klimatyzację. To właśnie ten trop naprowadził mnie na poszukiwanie problemu w sprężarce klimatyzacji.

 

Sprężarka jaka występuje u mnie to DELPHI ZL2. W internecie można znaleźć dwa rodzaje podpowiedzi:

 

1. Wymień łożysko na kole pasowym w sprężarce 

2. Wymiana łożyska nic nie bo te kompresory niestety po pewnym czasie tak się zużywają i to zużycie objawia się właśnie takim hałasem.

 

Temat przećwiczyłem dogłębnie, w pierwszym etapie wyciągnięty został kompresor, dokonane oględziny łożyska i koła pasowego i tu nie było widocznych żadnych niepokojących objawów, postanowiłem go rozebrać i zajrzeć do środka. Środek też wyglądał naprawę dobrze, jedyne co to na kole talerzowym po którym ślizgają się kamienie widoczne były bardzo drobniutkie rysy. Specjalista z 20 letnim doświadczeniem ocenił to na bardzo znikomy stopień zużycia niedający powodów do niepokoju. Składamy kompresor, zakładamy nowe koło z nowym łożyskiem .... i lipa ! Ten sam odgłos ! Podmiana na regenerowany kompresor i cisza. Pracuje bezszelestnie. 

 

Nie mogliśmy w to uwierzyć ale niestety tak to wyglądało. Moja sprężarka odesłana do regeneracji.

 

 

 

 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez noels
      Hej hej,
       
      dotyczy: meriva b 1.4 Turbo 120 km A14NEL
       
      Czy jest mi ktoś z Was w stanie podpowiedzieć jak powinien zachowywać się wentylator chłodnicy po załączeniu klimatyzacji a dokładniej jak sprawdzić na którym biegu aktualnie pracuje ?
       
      Już śpieszę z wyjaśnieniem o co dokładnie mi chodzi i dlaczego dopytuje. Obecnie gdy załączę klimatyzację po paru sekundach załącza się wentylator chłodnicy, pochodzi chwilę i się wyłączy i tak w koło. Spec od klimatyzacji zwrócił mi uwagę że ów wentylator nie korzysta z pierwszego biegu a załącza się na drugim biegu za co odpowiedzialny jest rezystor wentylatora (uszkodzony). Kupiłem nowy rezystor DELPHI 3 PINOWY, wymieniłem ale nie widzę żadnych zmian w pracy wentylatora.
      Stąd moje pytanie jak stwierdzić na którym biegu pracuje aktualnie wentylator ? Jak on powinien się zachowywać prawidłowo ?. Może podczas pracy klimatyzacji powinien pracować non stop ? Jak to jest u Was ?
       
       
    • Przez Adrian81
      Koledzy chcę zamontować głośniki w tylnych drzwiach w merivie b, ale nie wiem jak zacząć rozbierać te drzwi. Są na spinki, zatrzaski? 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.