Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Corsę D z 2014 roku.

Przestała działać klimatyzacją. 

Gdy nacisnę przycisk "klimatyzacji" pali się na nim lampka, nadmuch działa prawidłowo, tylko nie ma klimatyzacji.

Sprawdziłem bezpieczniki, żaden nie ma przerwy.  Na bezpieczniku oznaczonym F2 (klimatyzacji)  nie ma napięcia z obu stron.

Co może być przyczyną?

Którędy podawane jest napięcie na ten bezpiecznik?

Może ktoś podeśle kawałek schematu z zasilaniem dla klimatyzacji.

 

bezpieczniki.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie może głupie pytanie... a czynnik jest?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij przede wszystkim od podpięcia komputera... to, że pali się lampka, nie znaczy, że klima jest włączona... mi niedawno zwiał czynnik (przetarcie rurki klimy), a lampka przycisku też się świeciła. No screeenach poniżej masz odczyt z kompa (silnik), wyższy screen bez ciśnienia i informujący o odłączeniu klimy z powodu ciśnienia czynnika poza zakresem, a na drugim jest już po naprawie (choć nabili mi bardzo oszczędnie)... od tego zacznij, jak nie masz interfejsu opcoma (ewentualnie innego programu, np WoWSnooper, DS150...), to poszukaj kogoś na forum z Twojej okolicy, kto Ci pomierzy.
Jak czynnik będzie wtedy dopiero można szukać dalej, jakby co za pomocą TIS2000 mogę zdobyć schemat z rocznika 2011 (chyba niewiele się zmieniło), tylko warto podać jaki masz silnik... 

977558721_2019_406e.Klima-brakczynnikaPL.thumb.png.8ad6552fdc83ca65f5df17c44419e662.png302583905_2019_424a.Klima-ponaprawiePL.thumb.png.5ab1d76fb1097ea1538eb50be31376d8.png


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi.

Niestety nie mam OpComa, choć bardzo ułatwiłoby to lokalizacje uszkodzenia.

Jeśli okaże się, że to sprawa nieszczelności to i tak będę musiał iść do serwisu.  Chciałem tylko sprawdzić część elektryczną, bo to jestem w stanie pomierzyć.

Moje pytanie jest: Czy przy braku czynnika nie powinny być napięcia zasilające na bezpiecznikach. 

U mnie pomimo, że wszystkie bezpieczniki są dobre nie występuje napięcie na bezpieczniku F2 i F13 które są od klimatyzacji, dlatego podejrzewam,że z innej przyczyny nie dochodzi do nich prąd.  Gdybym miał kawałek schematu mógłbym się zorientować, czy część elektryczna jest OK?

Który przekaźnik załącza klimatyzację?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie jest to takie proste z tym schematem, żeby mieć pełen obraz, to trzeba sporo schematów przejrzeć... napięcie na układu klimatyzacji pojawia się po załączeniu przekaźnika K50 (przekaźnik załączający napięcie zapłonu na większość bezpieczników w skrzynce bezpieczników w komorze silnika) i powinno być na F13... na F2 napięcie pojawia się po załączeniu przekaźnika klimatyzacji K5 (przekaźnik załącza sprzęgło klimatyzacji), a sam przekaźnik K5 dostaje plus z przekaźnika K50, natomiast sterowany jest minusem z modułu sterowania silnika, i jeżeli przekaźnik K5 się nie załącza, to prawdopodobnie właśnie nie dostaje tego sygnału ze sterownika silnika, dlatego zrób wszystko, żeby podpiąć się u kogoś kompa, bo tak to szukanie w ciemno... To tak bardzo skrótowo, a najlepiej zdobądź program TIS2000 i tam masz schematy interaktywne z odnośnikami, opisami, po najechaniu na element masz informację o elemencie, widok 2D lub 3D, kolory przewodów, itd.... Wprawdzie w programie są ople do 2011r, ale dużo rozwiązań pasuje i do nowszych modeli... zresztą może ktoś Ci doradzi lepsze oprogramowanie (aktualniejsze).

Masz kilka wyrywek, ale tak, jak pisałem najlepiej mieć oprogramowanie, żeby móc prześledzić dokładnie każdą szukaną "odnogę" schematu... i uzupełnij swój profil (miasto, kod silnika).

 

613103240_7482019-06-1218_33.thumb.png.7296d038b54133bd156d552902d21854.png   

723616742_7432019-06-1218_04.png.601b32d67c98a7d8444e665059b890e3.png

671545830_7452019-06-1218_07.thumb.png.24a7666add2940d05e6df1668079fb21.png

398450148_7472019-06-1218_11.png.d5a5713e61bb9e0000c02f09c62e52ae.png

Edytowane przez bogoes
uzupełnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za fragmenty schematu.  Wynika z tego, że przekaźnik K5 nie dostaje sygnały z modułu sterowania.  Będę musiał pójść do serwisu aby sprawdzili dalej na komputerze.

 

pozdr.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak nie jest z modułu silnika, "+" na cewkę K5 dochodzi ze styku K50 (i to na 99% powinno być oki), a minus z modułu sterowania (na screenie masz odnośniki do odpowiednich silników), nie wiem jaki masz silnik (profil), ale poniżej minus przykładowo z modułu silnika 1.2/1.4XEP, na górnym rys. czerwona linia, a ten przewód na wyjściu sterownika czerwony prostokącik na rysunku dolnym:

115288275_7482019-06-1320_08.png.97ac99e7a37bb3883b52645a2e8d7e77.png

614571841_7492019-06-1320_10.png.13870bb75d03366996ac03903a5fd24d.png

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.