Skocz do zawartości
toski112

Astra G II 2003 1.6 TwinPort - Brak napięcia w wtyczce pompy wspomagania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od dłuższego czasu zmagam sie z zanikami wspomagania, mechanicy proponowali wymianę pompy wspomagania. Wspomaganie zanika co jakiś czas, pompa została wymieniona na 100% sprawną jednak nic się nie zmieniło wspomaganie nadal nie działa. Dziś sam zabrałem się za weryfikację i pomierzyłem napięcia. Alternator podaje prąd w normie, jednak pomiar w wtyczce, do której podpięta jest pompa zadziwił mnie. 
Zgodnie ze zdjęciem od lewej są takie napięcia. 
Lewy pin: 0.00 środek: 14.20 , prawy pin 0.04 
Astra G II 2003 1.6 TwinPort - Brak napięcia w wtyczce pompy wspomagania 
Lewy pin to kabel niebiesko - biały i to on z tego co czytałem odpowiada za uruchamianie pompy. 
Czy napięcia w wtyczce są poprawne ? Jak mogę naprawić ten problem? 

Sprawdziłem też kostkę do której wydaje mi się być podpięty akumulator i tu już niebieski kabel ma 14.20 
Astra G II 2003 1.6 TwinPort - Brak napięcia w wtyczce pompy wspomagania


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niebiesko- biały ma 12 V gdy pracuje silnik.

Czarny ma być 12 V po stacyjce

Brązowo - biały idzie do wtyku diagnostycznego OBD 2 pin 7

Jest jeszcze czerwony do pompy to zasilanie 12 V stałe z bezpiecznika F7 80 A

I brązowy to masa.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli ewidentnie niebiesko-biały kabel jest gdzieś walniety (ten w 3 pinowej wtyczce), czy wymiana jest problematyczna trzeba dużo rozpruwać ?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co pruć?

Nie prościej zrobić obejście i zasilić napięciem wtyk.

Oczywiście odcinając przewód stary przed nim

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, adam1954 napisał:

A po co pruć?

Nie prościej zrobić obejście i zasilić napięciem wtyk.

Oczywiście odcinając przewód stary przed nim

 

 

Skąd pociągnąć ten przewód bezpośrednio z aku ?  Dzięki, że zainteresowałeś się tematem. W tej wtyczce 3 pinowej ten pin po prawej ma napięcie 0.04 na zapalonym aucie rozumiem że tu jest ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, toski112 napisał:

W tej wtyczce 3 pinowej ten pin po prawej ma napięcie 0.04 na zapalonym aucie rozumiem że tu jest ok?

 

Jaki to kolor przewodu.

Jeżeli jak podałem wcześniej idzie do wtyku OBD 2 to tak.

8 minut temu, toski112 napisał:

Skąd pociągnąć ten przewód bezpośrednio z aku ? 

 

On idzie z alternatora pin 61 więc od tego by ciągnął.

2019-06-09_211350.png

 

 

2019-06-09_214805.png

 

2019-06-09_214827.png

 

 

2019-06-09_214841.png

 

 

2019-06-09_214849.png

 

 

 

 

 

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to włsnie jest diagnostyczny więc tam jest napięcie ok. Dzięki za schematy jutro lecę do sklepu po kabelek i na szybko podłącze kabel z alternatora do wtyczki. Mam nadzieje że pomoże jeśli tak to jakoś ładnie sobie to podmienię, dzięki za wyczerpujące podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez calderon_r6
      Witam,
       
      Zgłaszam się z nietypowym problemem ze wspomaganiem, a mianowicie:
      Losowo w trakcie jazdy znika wspomaganie kierownicy, przestaje grać radio, podświetlenie deski rozdzielczej zaczyna świecić mocniej, światła przednie również. Po zgaszeniu silnika, wyłączeniu i ponownym załączeniu zapłonu problem znika. Bardzo często podczas występowania problemu pali się żarówka świateł mijania w przedniej prawej lampie.
       
      Wspomaganie wymieniane na drugie używane, problem występuje nadal.
       
      Ktoś ma jakieś sugestie gdzie szukać?
    • Przez Darek181922
      Cześć,
      posiadam Opel Corsa B '94 1.4 Si (silnik C14SE), od pewnego czasu posiadam problem (nie zawsze) przy zapalaniu ze stacyjką (immo ?).
       
      Opis:
       
      Sytuacja poprawna:
       
      Gdy samochód stoi dłuższy czas (ciężko określić ile, czasem przez noc, a czasem 30 min), przy odpalaniu przekręcam kluczki w pozycję II, kontrolki na desce się nie podświetlają (to jest ok, próba przekręcenie kluczyka w pozycję III do odpalenia skutkuje, że się nie odzywa silnik, co też jest ok, bo immo rozumiem odciął zapłon), następnie przyciskam pastylkę od immo przy kluczykach, co powoduje podświetlenie się kontrolek, następnie zgaszenie po chwili tych odpowiednich i samochód zapala bez problemów wszystko jest ok.
       
      Sytuacja nie poprawna (nie zawsze występuje):
       
      Po jeździe gaszę samochód i np. po 10 min próbuję odpalić. Znów przekręcam kluczyk w pozycję II, kontrolki się nie świecą, lecz tym razem przyciśnięcie pastylki nie powoduje ich podświetlenia/ załączenia. W takiej sytuacji, gdy kontrolki się nie świecą przekręcenie kluczyka w pozycję III skutkuje jednak odpaleniem samochodu, lecz chyba nie poprawnym (awaryjne?), tzn. świeci się lampka akumulatora i samochód gaśnie podczas jazdy co pewien czas, aczkolwiek czasem z tego stanu potrafi wejść w stan poprawnego działania pomimo odpalenia bez świecących się kontrolek w pozycji II kluczyka.
       
      Zakładam, że pewnie jakiś problem z immo następuje, tylko dziwi mnie fakt, że nie jest to zawsze, a jak występuje problem wystarczy pozostawić samochód dłużej (różny ten czas) i później po kliknięciu pastylki jest wszytko ok ja w pierwszym opisie.
       
      Dziś zauważyłem, że czerwona dioda pod kierownicą (od drzwi i od immo raczej) mruga z różną częstotliwością w zależności od stanu przekręcenie kluczyka, lecz nie wiem czy moze ona mieć związek z problemem ponieważ dziś nie występował i nie miałem jak tego sprawdzić.
       
      Z góry dzięki za wszelkie sugestie i podpowiedzi,
      Pozdrawiam
    • Przez koko12
      Witam forumowiczów, ze wspomaganiem corsy było wszystko w najlepszym porządku, aż do teraz... wracając do domu zapaliła mi się na desce kontrolka EPS i dodatkowo druga (samochód z kluczem), auto straciło wspomaganie i stało się mułowate. Zjechałem na pobocze, zgasiłem odczekałem i jakieś 3/4km było dobrze, jednak taki sam problem pojawił się po raz kolejny. Jestem raczej laikiem, czy ktoś mógłby podpowiedzieć co to może być, i kto w okolicach Jeleniej Góry mógłby zająć się tym problemem...? Oczywiście przejrzałem forum, ale nie znalazłem tematu dokładnie odzwierciedlającego moją sytuację. Wcześniej z autkiem nie było żadnego problemu, dodam że to corsa c z 2005r 1.2 twinport.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.