Skocz do zawartości
Stanek

Dymi na niebiesko

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,
szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem więc napisze co się dzieje i z czym potrzebuje pomocy.
Po wymianie oleju moja astra zaczęła mocno dymic z rury wydechowej, jak jedzie z otwartą przepustnica to jeszcze pół biedy, ale podczas zjazdu z góry z opuszczonym gazem to po ponownym dodaniu gazu jest dramat,  siwy dym w lusterku że nic nie widać. Dym.niebieski i śmierdzi spalonym olejem. Przedtem brala olej, a teraz go żre. 
Zauważyłem jeszcze że na wylocie z ryru wydechowej jest olej, a na wolnych obrotach stuka zawór.
Pacjent to astra 1.6 16v z 1999 roku, a olej wymieniłem na taki jaki był.czyli 10w40 gm.
czy ktoś miał podobnie?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic tylko remont głowicy i wymiana pierścieni o ile tuleje cylindra nie dostały:) Słynne 1.6 16V EcoTec. W najlepszym wypadku tylko głowica. 

 

Ale już tak bez żartów, sprawdź ciśnienie w cylindrach i każdą świecę pod względem barwy, kawa z mlekiem-ideał. Oraz płyn chłodniczy czy nie pływa w oleju lub odwrotnie.

Edytowane przez WariatPSM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, WariatPSM napisał:

Nic tylko remont głowicy i wymiana pierścieni o ile tuleje cylindra nie dostały:) Słynne 1.6 16V EcoTec. W najlepszym wypadku tylko głowica. 

 

Ale już tak bez żartów, sprawdź ciśnienie w cylindrach i każdą świecę pod względem barwy, kawa z mlekiem-ideał. Oraz płyn chłodniczy czy nie pływa w oleju lub odwrotnie.

płyn chłodniczy jest ok, sprawdzałem. Oczywiście sprawdzę zgodnie z zaleceniami...;-) Tylko nie wiem czy opłaca  się taki remont...

Edytowane przez Stanek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy, jeśli chcesz zostawić sobie te auto, bo widzę w opisie jest LPG (opłacalne poruszanie się). Nie jest jakoś mocno wyeksploatowany ani skorodowany i masz sentyment. Ogólnie jeszcze do dziś znając życie jeździłbym Vectrą A polift z silnikiem 1.6 8V, gdyby nie wykruszyły się tylne podłużnice. Tata ma taką Vectrę B z tym samym silnikiem i LPG, za wymianę pierścieni i regenerację częściową głowicy (chyba tylko uszczelniacze), zapłacił ok. 400zł. ale całą wymianę zrobił mu dobry znajomy za grosze.

Edytowane przez WariatPSM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ona taka najgorsza nie jest. Kupiłem ja za niewielkie pieniądze jako dupowoz do roboty, a na podtlenku jeździ się za grosze, z resztą drugie auto mam zafire też na lpg. Ostatnio zrobiłem hamulce, a co do rdzy  to jak na ten rocznik jest dobrze, delikatnie na faktach blotnikow tylnych. A co do korozji opla to moja poprzednia astra f 1.6 8v przegfala z nia walke...;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Stanek napisał:

no właśnie ona taka najgorsza nie jest. Kupiłem ja za niewielkie pieniądze jako dupowoz do roboty, a na podtlenku jeździ się za grosze, z resztą drugie auto mam zafire też na lpg. Ostatnio zrobiłem hamulce, a co do rdzy  to jak na ten rocznik jest dobrze, delikatnie na faktach blotnikow tylnych. A co do korozji opla to moja poprzednia astra f 1.6 8v przegfala z nia walke...;-)

 

Ruda jeśli chodzi o auta jest bezwzględna i bezlitosna. To już musisz sam zdecydować co dalej zrobić, do kosztów paliwa zaraz dojdzie olej i wyjdzie jakbyś jeździł R4 a tankował V8. W najlepszym wypadku kupić jakiś słupek bez osprzętu i przełożyć graty, operacja max 400-600zł. tylko z innym silnikiem też może być loteria.

Edytowane przez WariatPSM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koszta swoją drogą, poza tym czeka mnie na początku sierpnia przegląd, jak również wstyd jeździć z taka chmura za plecami. Na razie muszę podjechać do mechanika i skonsultować, silnik mogę kupić za 400 zł, pomyślimy...;-) dzięki za pomoc...;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu :) Po to jest forum, zawsze coś pomoże zanim wyda się kupę kasy na marne, też wole wcześniej doradzić/upewnić się jaką opcje wybrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Stanek napisał:

silnik mogę kupić za 400 zł, pomyślimy..

 

Pytanie czy ty chcesz kupić silnik lepszy od swojego czy taki sam lub gorszy?

Za 400 zł nawet porządnego roweru nie kupisz.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, adam1954 napisał:

 

Pytanie czy ty chcesz kupić silnik lepszy od swojego czy taki sam lub gorszy?

Za 400 zł nawet porządnego roweru nie kupisz.


porządny rower jest więcej wart niż cała moja astra...;-) a tak serio to wolałbym pójść w kierunku remontu  tego co mam, po prostu nie spodziewałem się że to tak nagle może wyjść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety to wszystko będzie kosztowało.

Ale silnik za 400 zł nie wiem czy pieniądze nie będą utopione w błoto.

Ale nigdy nie mówię że tak ma być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.