Skocz do zawartości

Szarpanie oraz gaśnięcie na luzie 3.0 B+G


Gość Michałomega

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Michałomega

Cześć,

tak jak w tytule, na początek dodam że jestem dość zielony z mechaniki i jedyne co sam naprawiłem to VW Golf 2 . Mam Omege 2001, 3.0 B+G, podczas jazdy auto często nie chce wejść na obroty nawet kiedy gaz jest wciśnięty w podłogę, po prostu zatrzymują się na pewnym poziomie np. 2000 rpm i przez 2-3 sekundy nie chcą się podnieść, zdarza się to na każdym biegu i prędkości obrotowej, oraz czasami gdy dodam  gazu z gdy auto jest na ok 1500-1800 rpm całe auto wibruje ( obroty rosną normalnie)  i ustaje to też po 2-3 sekundach kiedy już wejdzie na obroty  3-4 tyś. Auto sporadycznie szarpnie podczas jazdy tak jakby coś odcinało na ułamek sekundy dopływ paliwa lub ciągnął lewe powietrze. Czasami również gaśnie gdy stoi na światłach lub gdy podjeżdżam do miejsca parkingowego ( na luzie i na 2 biegu). Kolejna usterka jest zapacająca się kontrolka ABS zaraz po ruszeniu, która mi nie przeszkadza (pojawiła się po wymianie UPG we wrześniu ubiegłego roku) ale może ma jakieś powiązanie z tym wszystkim. Czasami faluje na wolnych obrotach. Może ktoś z was ma na tyle wiedzy lub umiejętności żeby to naprawić lub zna jakiegoś magika od Omeg ( jestem ze Ślaska). Mechanik twierdził ze to kwestia podciśnienia ale ponoć je sprawdził i wszystkie wężyki są szczelne. Podejrzewałem że może to być zbyt słaba kompresja na cylindrach lub wina gazu jednak wszystkie maja bardzo podobna kompresje (13.5-13.8), gazownik wyregulował instalacje i oraz wymienił filtry (wymieniam co 10 tyś) i problem nie znikł. W ostatnim czasie wymieniłem czujnik położenia wału, chłodnice, uszczelkę pod zaworami, świece, akumulator, poduszki pod silnikiem. Moim zdaniem auto ma troche z niskie obroty bo ok 850-950 na biegu jałowym. Bedę bardzo wdzięczny za każdą pomoc, jeżdżę tym autem od 3 lat i zrobiłem nim ponad 50 tyś km i nie wyobrażam sobie żeby je wymieniać. Pozdrawiam i liczę na was