Skocz do zawartości
Cybertom

Nie pali drugi cylinder

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakiś miesiąc temu auto zaczęło przerywać na drugim cylindrze. Na początku tuż po odpaleniu potem w trakcie jazdy parę razy szarpnał. Później przez 100km nie palił wcale. Następnie po pół godzinnej przerwie zaczął normalnie palić. Wyrzucił błąd p302. Trochę poczytałem postów i na pierwsze podejrzenie padło świece i cewka. Wymienione i jedno i drugie i niestety nadal są szarpniecia choć błędu nie ma. Dwa miesiące wcześniej  zamontowany gaz. Szarpniecia występują i na gazie i na benzynie. Co sądzicie o tej usterce?  Przewód sterujący od cewki drugiego cylindra ?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecyduj się więc co piszesz w profilu.

Ja jeżeli nie miał bym pojęcia o elektryce swojego auta pojechałbym do jakiegoś elektryka który poszukał by co spieprzył gazownik przy podpinaniu LPG.

Źle polutował przewody od drugiego cylindra.

W sumie to problemu nie ma bo masz gwarancję.

Jedź i powiedz że ASO stwierdziło że to wina gazownika.

Dla czego do tego namawiam?

Bo moi gazownicy po wywaleniu błędu P0170 też kazali jeździć do pierwszego przeglądu czyli 900 km.

Nie zgodziłem się na to, właśnie pod tym pretekstem , więc kazali przyjechać za dwa dni.

I dało się wyregulować  potem aby błędu nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze twierdzisz ze to wina gazownika?  Zastanawiam się tylko dlaczego miesiąc pracował na gazie i benzynie bez zarzutu. 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo potem mogło wyjść jego niechlujstwo w instalacji LPG.

Nie myśl za dużo tylko reklamuj .

Bo potem może być za późno.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok To tak zrobię. Może rzeczywiście gdzieś zrobił kiepski lut. Gruntownie to kusi mnie samemu poszukać bo elektronika to moje hobby. Z drugiej strony spaprał niech naprawi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musze jednak się umówić na ta poprawkę. Dzis wsiadam rano odpalam auto bo to pracy a tu zonk znów nie pali na drugi cylinder. A firma która zakładna mi gaz miała najlepsze opinie w Poznaniu. 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

E tam.

Możesz przecież sam sprawdzić wiązkę od wtrysków.

Odwiń izolację i sprawdź czy się nie rozłączone podłączenie LPG.

Możesz jeszcze spróbować użyć odpalania awaryjnego.

Czyli od razu na samym LPG.

Jeżeli na LPG pracuje to też jest podejrzenie że nawala wtryskiwacz Pb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem jak działa to działa i na PB i na LPG a jak nie działa to na żadnym. Bez różnicy czy przełączę na PB czy LPG. Wielce prawdopodobne ze wiązka. Spojrzałem na schemat podłączenie instalacji LPG stag qbox basic i filozofii tam nie ma. Sprawdzę te wiązki. Miernik w łapkę i do dzieła. 

Edytowane przez Cybertom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i posprawdzalem przewody nic podejrzanego nie znalazłem. Nadal nie pali ani na PB ani na LPG. Natomiast wyciągnąłem główny bezpiecznik od gazu (jednostki sterujacej) i włożyłem go ponownie i zaczął na gazie pracować poprawnie. I działa tak przeź kilka zapaleń auta. Czasami 10 czasami 20 i znów nie pali na jeden gar. Pomaga znowu wyciągnięcie i wsadzenie bezpiecznika. Co sądzicie o tym ?  Czyżby nawalil komputer od gazu ? 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to sterownik LPG.

On ma puszczony sygnał wtrysków Pb przez niego i to on ogłupia Pb że wtryski Pb pracują a w rzeczywistości są wyłączone a na ich miejsce pracują LPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę dzwonił i się umowie na wizytę. Na sterownik mam 5 lat. Wybrałem stag qbox basic niby ten lepszy a siadł po dwóch miesiacach. Adam1954 a Ty jaki masz sterownik ? Dam znać co wyszło po wizycie. 

Edytowane przez Cybertom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stag 4 plus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I się wyjaśniło. Okazało się ze gdy robili przewody przy wtryskach nie osadzili listwy dobrze i wyskoczyła. Trochę dziwne były te objawy ale teraz bynajmniej juz wszystko działa jak należy.Temat można zamknąć. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka pierdoła, a nie sprawdziłeś......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem ale widać nie dość dokładnie. Listwa nie ma zatrzasków  -spinek i dlatego pewnie coś nie stykało  Oni sami się z tym męczyli prawie godzinę. Ale grunt ze doszli co było przyczyną. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 80 procentach po stwierdzeniu przyczyny można powiedzieć, że to była pierdoła. Ale znaleźć pierdołę nie każdy potrafi - usterka to nic innego jak po prostu USTERKA. Czasem logika i ciąg przyczynowo-skutkowy zawodzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. I moja radość długo nie trwała 500km i znów co prawda pali na wszystkie cylindry ale szarpie na 2 i 3 biegu przy przyspieszanie jak juz się rozkręci jest ok. Znów lecieć 70km żeby rozwiązali problem to aż głupio. Zresztą jestem teraz na wakacjach (jakże nie trafione chłodno i deszczowo nad morzem)  będę szukał lub w ostateczności znów przyjdzie mi do nich jechać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Cybertom napisał:

Znów lecieć 70km żeby rozwiązali problem to aż głupio.

Jest na gwarancji .

Nie ma się co wstydzić.

21 godzin temu, Cybertom napisał:

ale szarpie na 2 i 3 biegu przy przyspieszanie jak juz się rozkręci jest ok.

 

 

Na Pb i LPG?

Jeżeli tylko na LPG to mogą być mapy rozwalone 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tym razem tylko na LPG tylko gdy jest rozgrzany silnik tzn powyżej 60 stopni i w obrotach od 1000 do 1500 powyżej jest dobrze. Przy bardzo powolnym dodawanie gazu jest ok no i powyżej 1500 nie ma już znaczenia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to tym bardziej masz pretekst.

Po 1000 km powinna być ponowna regulacja bo membrana w reduktorze się ,,układa,, .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.