Skocz do zawartości
hapvlz

A14NET (Astra J 1.4 Turbo 140km) P0299 Wykresy

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze jeden dodatkowy log z dzisiaj z momentu pojawienia się P0299 Awaria Pojazdu (Zbyt niskie cisnienie doładowania)

Na wykresie dodałem kilka innych wartości, dość podejrzanie to wygląda -

 

1405947988_2019-07-1422_47_07-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.3de8e3edda1e8aa7a07ab578c18e7fb5.png240867895_2019-07-1422_47_45-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.22cbdcde66845003dbbef2bd36827db0.png1394032529_2019-07-1422_47_57-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.8f607cb9c0bd63cf82c07d6276f668a3.png503494719_2019-07-1422_48_06-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.a749eb3c7a05707dc21322428f895725.png


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lekki podciek czyli pocenie się to nie dziura jak palec. Gdyby to musialoby być tak super szczelne to by połączenia zrobili jak w hydraulice domowej. A tam są szybkozlaczki z uszczelniającym oringiem gdzie to wszystko się ruszać potrafi.  Pytanie ile oleju tam w dolocie masz w tym intercoolerze? Jeśli odrobinę to tak jak mówiłem że w nowych autach tak jest. Ale jeśli po przechyleniu IC czy węża wylewasz oleju tak z pół szklanki to jest niedobrze.  Skoro masz niedoladowanie czyli brak powietrza to co ma do tego obecność oleju? Olej pewnie i tak tam się znajduje głównie z odmy a nie z puszczające go turbo co też można sprawdzić montując nawet na parę dni separator jakiś OCT. 

Ja bym tak jak mówiłem sprawił że WG jest cały czas zamknięty i DV też i wtedy loga z doładowania robił. Reszta wykresów tylko przeszkadza więc nie dawaj ich bo ciężko się tam odnaleźć w tym. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Cześć Chłopaki,

 

na wstępie chciałbym przeprosić Wesola, bo niestety nie miałem jeszcze możliwosci przetestowania tego co zaproponował :( Auto było w trasie Wrocław -> Kraków -> Kielce i nie chciałem ryzykować z takimi testami.

 

Ale... Mam pewnie podejrzenie, nie wiem czemu ale jestem prawie pewny że problem leży tutaj.

Nie jestem pewny czy ta teoria ma  sens ale się nią podzielę i może ktoś ją spróbuje obalić.

 

Mianowicie, sprawdzałem jeszcze raz wykresy i to co przykuło moją uwage to, to że na pierwszym i drugim biegu turbina pompuje ponad to co sterownik sobie zażąda. A wręcz bym powiedział że dużo ponad to.

Tutaj potwierdzenie -

546340883_2019-07-2300_02_21-GMEN-VMwarePlayer(Non-commercialuseonly).thumb.png.bebdfbc3872961ba43f2c29e4c52f9e1.png

 

 

Nie czytałem jeszcze nic na ten temat, po prostu z logicznego myślenia takie wnioski wyciągam, mogę się mylić.
Mianowicie w momencie kiedy auto jedzie na 1 i 2 biegu wiadome jest to że będzie miało kopa, niska przekładnia, i tu zawsze się będzie zbierać.

W tym momencie silnik bez obciążenia produkuje spaliny z dużym ciśnieniem i solidnie kręcą turbosprężarke.

 

Natomiast gdy auto jest pod dużym obciążeniem np. 3 bieg 1500-2000 obrotów gdy silnik się rozpędza to spaliny nie są pod tak dużym ciśnieniem i turbosprężarka nie jest odpowiednio doładowana.

I teraz klucz, co jest tuż za turbosprężarką? Katalizator.

 

W momencie gdy katalizator byłby zapchany, podczas dużego obciążenia i niskiego ciśnienia spalin zapchany katalizator będzie ciężej a zarazem wolniej przepuszczał spaliny i trzymał je przed turbo i nie kręcił odpowiednio trubosprężarki. Auto ma przejechane 150 tys km. Nie wiem przez jaki okres czasu poprzedni użytkownik jeździł autem z uszkodzoną odmą i zalanym olejem układem który mógł zabrudzić katalizator jeśli nie był wymieniany na czas i zasyfiony.

 

Jak myślicie czy to ma sens? Bardzo jestem w tej chwili przekonany do wymiany na downpipe, to moja ostatnia nadzieja. Niestety chyba niedostępny DP w Polsce do A14NET :/

Warto myślę wspomnieć to że przed wymianą turbospreżarki chłopaki którzy próbowali chip-tuningowac mi auto powiedzieli mi że kolektor wydechowy na łączeniu z silnikiem przepuszczał spaliny, pewnie teraz sobie dopasowywuje że mogło to być spowodwane zapchanym katalizatorem...

 

Katalizator był sciągany podczas wymiany turbosprężarki, oraz 3 tyg temu podczas wymiany uszczelki misy olejowej, wyglądał na pierwszy rzut oka dobrze, czysty, nie zniszczony w środku, biały, kratki bez syfu - więc to jest dość dziwne, może to co jest w środku niewidoczne byłoby zapchane?

Edytowane przez hapvlz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli byłaby to wina katalizatora, to na każdym biegu byłby problem. Mniejszy lub większy, ale byłby.

Mój przypadek, gdzie diagnozowanie zajęło mi dobre pół dnia:

W uturbionym silniku odbywałoby się to na podobnej zasadzie i moim zdaniem byłoby bardziej odczuwalne, ponieważ przepływ spalin przez wydech w dużo większym stopniu wpływa na osiągi z racji napędu turbosprężarki gazami.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Cześć @ArKos,

 

Dzięki za odpowiedz.

Niestety chyba nie widzę częsci Twojej wypowiedzi.

 

Poniżej screen jak widzę Twój post - (Tak jakby ucięty)

 

1933948924_2019-07-2320_49_50-A14NET(AstraJ1.4Turbo140km)P0299Wykresy-strona2-OpelAstra-Silnik.thumb.png.1bd263c263fcb3f49ea195cb39825262.png

Ten katalizator to była moja ostatnia nadzieja.

 

 

 

Edytowane przez hapvlz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz dobrze, bo dałem linka do Insignii, którą w robocie robiłem.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, teraz widzę cały wpis :-)

U mnie temp katalizatora nie przekracza raczej 700 stopni.  Przynajmniej nie zauważyłem aby miała więcej.

 

W takim razie znowu brak pomysłów.

Zamieniłem chwilowo N75 Przy turbo na czujnik ciśnienie ten z tyłu kolektora ssącego.

 

Bez zmian, nadal to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm ciśnienie w kolektorze jest prawie identyczne jak to które komputer żąda, czyli tak jakby turbo pompowało ciśnienie odpowiednio, tylko czujnik ciśnienia doładowania źle odczytuje? Przecież czujnik doładowania też jest wpięty w kolektor tuż obok czujnika ciśnienia w kolektorze. Zamówiłem już używke czujnik ciśnienia doładowania, zobaczymy czy będzie widać jakaś rożnice...

cisnienie_kolektor.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słabe te wykresy. Nic nie widać nic nie wiadomo. Skaczą re kreski góra dół ale czy w ciągu jednej sekundy czy piętnastu to nikt nie wie. Czy to zabawy pedałem gazu na postoju czy na jedynce czy na piątce to nawet nie można się domyślać. Os pionowa bardzo mała więc jak tam coś odnieść. Dawaj parametry w tabelach w exelu. Tylko auto loguj jak się będzie turlalo już to zapinasz 5 lub 6 bieg i pedał gazu w podłogę i wtedy zapisuj dane. Tylko mi nie zapisz tych danych z 10 minut bo znowu będzie przewijania jak w papierze toaletowym. 


  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hahah Wesoł :D

 

GDS2 jest ubogi jesli chodzi o logowanie takich testów, apka chyba z 90' lat.

Jakby jakiś pomagier był to by było prościej bo mógłby startować logowanie w momencie testu, a samemu i jeszcze po miescie w nocy to cięzko na kompa i na droge patrzeć.

 

Do excela też próbowałem zapisać ale takie krzaki się zapisują że zrobić z tego jakiś wykres to kurs chyba najpierw musialbym ukończyć.

 

 

 

Już sprobuje wytlumaczyć,

 

astra_new.thumb.png.5704fec1ce2a0c2f83882604dea309c5.png

 

Tak jak powyżej opisane,

Czerwone - Czujnik cisnenia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (Cisnienie w kolektorze ssącym do którego jest podpięty czujnik)

Niebieskie - Czujnik cisnienia doładowania (Otrzymane cisnienie, ten czujnik rowniez podpięty do kolektora ssącego tuż obok)

Zielone - Cisnienie zażądane przez komputer

 

Pomiar zaznaczony czerwonym kwadratem, jest to test z 1.5tys rpm obrotów do 4-5 tys.

Jak można zauważyć czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym pokazuje kreske prawie równą z tym co komputer zażądał, czyli cisnienie w kolektorze wyglada OK!

A czujnik tuż obok, wpięty również w kolektor, czyli czujnik cisnienia doładowania, pokazuje zupełnie inne wartości :O

 

a tu zdjęcie kolektora i tych dwóch czujnikow -

Ten z czarną górą to czujnik cisnienia doładowania

A ten z niebieska górą to czujnik cisnienia w kolektorze ssącym

 

kolektor.thumb.png.8a32551e38f6770002eda686c0ecd62f.png

 

Zamówiłem oba czujniki, już się doczekać nie mogę, ale sceptycznie podchodzę, straciłem nadzieje że kiedykolwiek zrobie to auto.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, hapvlz napisał:

Ten z czarną górą to czujnik cisnienia doładowania

A ten z niebieska górą to czujnik cisnienia w kolektorze ssącym

Uważam, że się mylisz. Z lewej jest czujnik baro czyli mierzący atmosferę - wyjmij i zobaczysz dziurkę na przestrzał poza kolektorem. Drugi od lewej to czujnik podciśnienia kolektora. Czujnik ciśnienia doładowania jest na plastikowej rurze kilkanaście centymetrów przed przepustnicą... Ma czarną wtyczkę 4 pin z czerwoną zawleczką zabezpieczającą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tych wykresach to ja nie wiem czy to się dzieje wszystko w kilka sekund czy może 200 sekund. To poważna różnica. A z tych wahań tych krzywych to wnioskuję że testy robiłeś albo na jakimś niskim biegu z zabawą pedałem gazu albo jeszcze gorzej  np na postoju.  Czyli mamy brak czasu tego zdarzenia oraz jednostek tych ciśnień. Domniemań że chyba chodzi o kilopaskale bo 100 kPa to 1 bar czyli 1000 mbar a to ciśnienie atmosferyczne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Czujnik ciśnienie doładowania (ten przed przepustnicą - dziękuje @ArKos za poprawkę) - Wymieniony na nowy ten sam firmy boscha.

Czujnik podciśnienia w kolektorze (Niebieski) - Wymieniony

Czujnik ciśnienia atmosferycznego - Wymieniony

Zaworek N75 Przy turbinie - Wymieniony

 

Nadal to samo, bez zmian..... Turbo ciężko wstaje o dołu, co prawda moc auta jest ok, ale wykresy mówią co innego.

Nie wiem co dalej już robić z tym autem, wszystko już chyba wymieniłem i wychodzi na to że nowa (regenerowana) turbina jest problemem... Uwierzyłem firmie z dobrą renomą że pęknięcie na korpusie przy wastegate które było na ich kolektorze jest bezinwazyjne i nie będzie miało wpływu na pracę turbosprężarki i zrobiłem najwidoczniej błąd. Niby mam okres gwarancyjny ale nie chcą mi jej przyjąć ponieważ turbine sam montowałem co jest niezgodne z ich regulaminem gwarancyjnym oraz tunerzy którzy próbowali poprawić działanie turbiny, regulowali cięgno sztangi i pozbyli się plomby co również wiąże się z utratą gwarancji....

 

pekniecie_1.jpg.89cc4d1320f295b8542b2d89f0a50687.jpg

 

Dziwne są jeszcze te dziurki ... Nie mam pojęcia co to może być.

 

2019-07-30_203650_637.jpg.2e454db262dab9d2b1be4c5fd7f40dab.jpg

 

A tu zdjęcie z momentu zakupu - przed montażem -

Głupi byłem że zgodziłem się na taki zakup, mieli niby jedną tylko na stanie wtedy... A w mojej starej pęknięcie było dużo mniejsze.

Najlepsze było to że chcieli mi doliczyć + 400zł za wymianę korpusu ze względu na to że w mojej był pęknięty, a podczas zakupu zauważyłem że w tej też jest pęknięcie i wtedy dopiero po rozmowie "zgodzili" się nie liczyć dodatkowych 400zł za korpus z racji że w mojej pęknięcie było na tyle małe że nie było istotne i nie liczyli dodatkowej wymiany korpusu.

Tłumaczyli się tym że kobieta na recepcji MYŚLAŁA że to jakieś duże pęknięcie, a nawet nie sprawdzili tego tylko uwierzyli jej na słowo. Kogoś kto się nie zna albo kobite by zrobili na 400 ziko.

Turbo Serwis Wrocław Klimasa 4 - mimo dobrych opinii, niestety jestem zawiedziony ...

 

 

222872233_WhatsAppImage2019-08-01at00_44_52.thumb.jpeg.36a1b03ec03e8330aec72d6f1f8d3bf8.jpeg

514125053_WhatsAppImage2019-08-01at00_44.52(1).thumb.jpeg.e9ad63f618f0c4d60b5a8dbaab365631.jpeg

 

 

Kupa kasy wydana w auto, te czujniki drogie w pieron, przeklinam dzień w którym kupiłem to auto.

Jeszcze ten interfejs VXDiag I Aplikacja GDS2 nie ułatwiają mi życia, analiza czegokolwiek czy nawet wykresy z niej są tragiczne co uniemozliwia mi też podanie wam w fajniej formie jak wygląda niedoładowanie.

Próbowałem zapisu do *.CSV (Excela) i wygenerowanie jakiś wykresów, ale to co ten program generuje graniczy z cudem do przerobienia na wykres.

 

No cóż, bawienie się samemu nie zawsze popłaca, oddałbym do ASO od samego początku, skasowali by na jakieś 8tys ale chociaz bym miał gwarancje i zrobione auto, a tak to wydałem może nawet i więcej i auto dalej w takim samym stanie.

 

Co prawda auto nie wpada w tryb awaryjny, i nie pojawia się błąd niskiego cisnienia doładowania ale wykresy mówią same za siebie.

Po testach okazało się że tryb awaryjny pojawiał się tylko na gazie, najwidoczniej po moich zmianach przybyło troche mocy i dawkowanie gazu jest zbyt małe do aktualnej mocy i wywala błąd na gazie tylko i wyłącznie. Więc to fajna informacja i zawioze auto do gazownika albo sam spróbuje się z tym pobawić.

 

No ale nadal jest niedoładowanie i mnie to męczy i frustruje ...

 

 

Edytowane przez hapvlz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.