Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika Meriva B


Gość DominikD

Rekomendowane odpowiedzi

Gość DominikD

Witam 

Od kilku miesięcy borykam się nierówną praca silnika w oplu Merivie b 120 km raz na jakiś czas pojawi się check między innymi taki błąd ,był też drugi ale nie pamiętam jaki (P00171-0 ). Na ten moment zmieniliśmy z mechanikiem wszystko co mogło byc przyczyną według tych błędów czyli;

Wymienione zaworki w pokrywie zaworów oraz kolektorze

Wymieniony zawór par paliwa

Przepływomierz

Świece

W miedzy czasie uszczelniacz na wale puścił 

A na samym początku wymieniony rozrząd.

Mechanik rozłożył ręce, skończyły się pomysł oraz pieniędze :)

Miał ktoś podobny przypadek ?

Dodam że mierzone było ciśnień na zawodach na zimnym i na ciepłym silniku po 13 barów 

Aha podmieniona była również cewka i wtryski z całą listwą.

samochód w miarę równo chodzi jak dostanie obciążenia i załączy się klima.

sprawdzana była tez sonda lambda jest ok.

proszę o jakieś podpowiedzi

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

13 minut temu, DominikD napisał:

W miedzy czasie uszczelniacz na wale puścił 

 

Puścił bo był rowek ?

Ktoś mierzył ciśnieni oleju?

 

Napisz poprawnie jaki to był błąd 

Jeżeli to był P0171 to patrz w załącznik

 

2019-07-11_200340.png

13 minut temu, DominikD napisał:

Dodam że mierzone było ciśnień na zawodach na zimnym i na ciepłym silniku po 13 barów 

 

 

Ciśnienie na zaworach czy na kompresja na cylindrach.

Po co na zimnym?

Tego producent nie pisze.

Mierzy się na ciepłym i do tego pomiar z próbą olejową.

 

14 minut temu, DominikD napisał:

raz na jakiś czas pojawi się check między innymi taki błąd ,był też drugi ale nie pamiętam jaki (P00171-0 ).

 

 

To sobie przypomnij bo może mieć znaczenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DominikD

Puścił bo lał się olej, ten drugi błąd to p110100.

Faktycznie mierzone było ciśnienie na cylindrach. Na zimnym bo ktoś zasugerował żeby tak zmierzyć.

Ciśnienie oleju nie było mierzone.

Mierzone było jeszcze cos..( nie jestem mechanikiem ) w korku poziomu oleju i stwierdzili że jest ok .dopytam dzisiaj mechanika co dokładnie było mierzone .

Wiem że podczas ostatniego podłączania komputera mechanik stwierdził że jest wypadanie zapłonów, chyba na pierwszym i drugim.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2019 o 20:05, adam1954 napisał:

Mierzy się na ciepłym i do tego pomiar z próbą olejową.

Bardziej miarodajny jest pomiar na zimnym. 

1. brak rozszerzonych elementów - bo temperatura powoduje rozszerzanie metali

2. nie ma filmu olejowego na gładziach, a on potrafi doszczelnić słabe pierścienie

 

14 godzin temu, DominikD napisał:

błąd to p1101

Nakaż wyczyścić przepustnicę ale porządnie. Potem adaptacja i pojeździsz sporo tysięcy. Gwarantuję.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, ArKos napisał:

Bardziej miarodajny jest pomiar na zimnym. 

Ale wtedy chyba nie należy patrzyć zbytnio na wartości zmierzone lecz szczególnie na różnicę w poszczególnych cylindrach .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

49 minut temu, adam1954 napisał:

Ale wtedy chyba nie należy patrzyć zbytnio na wartości zmierzone lecz szczególnie na różnicę w poszczególnych cylindrach .

Wartości właśnie bardziej. Film olejowy uszczelnia cylinder - czy rysy, czy zamki pierścieni, czy lekko wyjechane pierścienie. Obroty przy kręceniu rozrusznikiem są zbyt niskie i on nie powstanie, więc pomiar jest bardzo miarodajny. Pomijam kwestie rozszerzalności materiałów - tuleja stalowa ,tłok alu, pierścienie stal... Podobnie zawory i głowica.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DominikD

Dziękuję za informację napewno to zrobię jak wróci mechanik z urlopu a tymczasem znowu wyskoczył check ale nie mam go jak odczytać.mozliwe że wyapdanie zapłonu jest powiązane z przepływomierzem ?

Dodam że wartość na każdym cylindrze był po 13 barów .

Mierzyliśmy równie ciśnienie paliwa podczas jazdy żeby wyeliminować pompę paliwa, dochodziło do 3.4 więc wszystko ok , brakło nam pomysłów totalnie

Edytowane przez DominikD

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności