Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Od kilku miesięcy borykam się nierówną praca silnika w oplu Merivie b 120 km raz na jakiś czas pojawi się check między innymi taki błąd ,był też drugi ale nie pamiętam jaki (P00171-0 ). Na ten moment zmieniliśmy z mechanikiem wszystko co mogło byc przyczyną według tych błędów czyli;

Wymienione zaworki w pokrywie zaworów oraz kolektorze

Wymieniony zawór par paliwa

Przepływomierz

Świece

W miedzy czasie uszczelniacz na wale puścił 

A na samym początku wymieniony rozrząd.

Mechanik rozłożył ręce, skończyły się pomysł oraz pieniędze :)

Miał ktoś podobny przypadek ?

Dodam że mierzone było ciśnień na zawodach na zimnym i na ciepłym silniku po 13 barów 

Aha podmieniona była również cewka i wtryski z całą listwą.

samochód w miarę równo chodzi jak dostanie obciążenia i załączy się klima.

sprawdzana była tez sonda lambda jest ok.

proszę o jakieś podpowiedzi

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, DominikD napisał:

W miedzy czasie uszczelniacz na wale puścił 

 

Puścił bo był rowek ?

Ktoś mierzył ciśnieni oleju?

 

Napisz poprawnie jaki to był błąd 

Jeżeli to był P0171 to patrz w załącznik

 

2019-07-11_200340.png

13 minut temu, DominikD napisał:

Dodam że mierzone było ciśnień na zawodach na zimnym i na ciepłym silniku po 13 barów 

 

 

Ciśnienie na zaworach czy na kompresja na cylindrach.

Po co na zimnym?

Tego producent nie pisze.

Mierzy się na ciepłym i do tego pomiar z próbą olejową.

 

14 minut temu, DominikD napisał:

raz na jakiś czas pojawi się check między innymi taki błąd ,był też drugi ale nie pamiętam jaki (P00171-0 ).

 

 

To sobie przypomnij bo może mieć znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Puścił bo lał się olej, ten drugi błąd to p110100.

Faktycznie mierzone było ciśnienie na cylindrach. Na zimnym bo ktoś zasugerował żeby tak zmierzyć.

Ciśnienie oleju nie było mierzone.

Mierzone było jeszcze cos..( nie jestem mechanikiem ) w korku poziomu oleju i stwierdzili że jest ok .dopytam dzisiaj mechanika co dokładnie było mierzone .

Wiem że podczas ostatniego podłączania komputera mechanik stwierdził że jest wypadanie zapłonów, chyba na pierwszym i drugim.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.07.2019 o 20:05, adam1954 napisał:

Mierzy się na ciepłym i do tego pomiar z próbą olejową.

Bardziej miarodajny jest pomiar na zimnym. 

1. brak rozszerzonych elementów - bo temperatura powoduje rozszerzanie metali

2. nie ma filmu olejowego na gładziach, a on potrafi doszczelnić słabe pierścienie

 

14 godzin temu, DominikD napisał:

błąd to p1101

Nakaż wyczyścić przepustnicę ale porządnie. Potem adaptacja i pojeździsz sporo tysięcy. Gwarantuję.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, ArKos napisał:

Bardziej miarodajny jest pomiar na zimnym. 

Ale wtedy chyba nie należy patrzyć zbytnio na wartości zmierzone lecz szczególnie na różnicę w poszczególnych cylindrach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

49 minut temu, adam1954 napisał:

Ale wtedy chyba nie należy patrzyć zbytnio na wartości zmierzone lecz szczególnie na różnicę w poszczególnych cylindrach .

Wartości właśnie bardziej. Film olejowy uszczelnia cylinder - czy rysy, czy zamki pierścieni, czy lekko wyjechane pierścienie. Obroty przy kręceniu rozrusznikiem są zbyt niskie i on nie powstanie, więc pomiar jest bardzo miarodajny. Pomijam kwestie rozszerzalności materiałów - tuleja stalowa ,tłok alu, pierścienie stal... Podobnie zawory i głowica.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informację napewno to zrobię jak wróci mechanik z urlopu a tymczasem znowu wyskoczył check ale nie mam go jak odczytać.mozliwe że wyapdanie zapłonu jest powiązane z przepływomierzem ?

Dodam że wartość na każdym cylindrze był po 13 barów .

Mierzyliśmy równie ciśnienie paliwa podczas jazdy żeby wyeliminować pompę paliwa, dochodziło do 3.4 więc wszystko ok , brakło nam pomysłów totalnie

Edytowane przez DominikD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłóżcie na próbę inną cewkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podkladalem nic nie pomogło , dlatego na wszelki wypadek zmieniłem świece które wydawały się oo. 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli zostaje szukać wspólnych cech 

 

2019-07-11_200340.png

2019-07-13_082140.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok po tych wszystkich wymianach od czego byś zaczął? Mechanik stwierdził ze już nie ma pomysłu a nie chce dalej wymieniać na ślepo żeby nie generować kosztów . Myślisz że silnik może być padnięty ? Moc wydaje się ok kopcić też nie kopci ale podczas jazdy przy otwartych szybach co jakiś czas pojawi się jakiś metaliczny dźwięk ale naprawdę bardzo delikatnie to słychać może poprostu jestem przewrażliwiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Arek pisał.

Porządnie wyczyścić przepustnicę.

Ale sprawdziłbym też szczelność dolotu.

Podmieniliście przepływkę a przewody sprawdzone?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok zajmiemy się przepustnicą , przewodów nie sprawdzaliśmy, a szczelność z tego co kojarzę była sprawdzana , 

Dziękuję za informację dam znać jak coś się ruszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zamówiłem przepustnice ale że złym numerem , niby ten sam silnik a dwie różne części , pospieszyłem sie. Tak czy siak chciałem napisać że w przepustnicy było trochę oleju wyczyściłem i założyłem . Trzeba obowiązkowo adaptować komputerem czy wystarczy pojeździć?

Witam jeszcze jedna informacja odłączyliśmy całkowicie przepustnice i samochód chodzi w trybie awaryjnym ale równo... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.