Skocz do zawartości
majlona

Przełącznik sterowania lusterek i szyb

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, 

 

mam problem. Jakiś czas temu zmieniałam oświetlenie w panelu sterowania lusterek w Astrze (numer części 13209203). Wydawało mi się, że wszystko jest OK - po złożeniu całości sprawdziłam, czy szyby się otwierają i było dobrze. Jednak po pewnym czasie zauważyłam, że nie mogę sterować lusterkami. Przyczyny dopatruje się w rozbiórce na części pierwsze panelu sterowania. Generalnie - podczas próby zmiany położenia lusterek nie słychać, aby silniczki działały (ani w lewym ani w prawym lusterku). Bezpieczniki wszystkie sprawdzone, styki kontaktowe też. Czy ktoś mi powie, na co zwrócić szczególną uwagę podczas składania ponownego? Wiem, że te przyciski od joysticka powinny być na środku i tak też czynię. 

 

Jakieś sugestie? Co można sprawdzić jeszcze? Czy może być jakaś inna przyczyna całości? 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Janhalb
      Szanowni,
       
      mam głupie (być może) pytanie.
       
      Właśnie przesiadłem się z Opla do Opla - do niedawna jeździłem Combo, teraz zasiadam za sterami Zafiry B (2006 r.)
       
      Jedna rzecz, która po przesiadce z Combo mnie męczy, to lusterka boczne. Przyzwyczaiłem się do wielkich "półmisków", a w Zafirze z 2006 lusterka przypominają wielkością łyżeczki od herbaty .
       
      Tymczasem "ta sama" Zafira B produkowana po 2008 ma już większe, wygodniejsze lusterka. I teraz pytanie: czy skoro karoseria jest w zasadzie taka sama, to czy teoretycznie dałoby się kupić większe lusterka od nowszej Zafiry B (2008+) i i zamontować do mojej?…
       
      Jeśli to idiotyzm - napiszcie, że idiotyzm - ale może nie? A może jest na forum ktoś, kto na taki pomysł wpadł wcześniej?
       
      Będę wdzięczny za informacje…
    • Przez BogusBGS97
      Witam. Mam mały problem , a właściwie kilka pytań.
       
      Zakupiłem komplet lusterek elektrycznych z podgrzewaniem, oraz szyb elektrycznych do mojej corsy.
       
      W sobotę miałem trochę wolnego czasu i wolne miejsce w warsztacie więc wziąłem lusterka ze sobą aby zobaczyć czy mam pociągniętą wiązkę i moje je od razu podłączyć. Po zdjęciu osłony od lusterka (tej wewnątrz samochodu) zobaczyłem wiązkę do lusterka, ucieszony zacząłem zdejmować tapicerkę. I tu zaczęły się schody, gdyż jakiś "mądry" człowiek użył sobie wiązki od lusterek do podpięcia siłownika od centralnego.
       
      Wiązkę będę musiał puścić nową, i teraz mam kilka pytań:
       
      Mam sterownik do lusterek z diodą, jak go podłączyć aby dioda sygnalizowała podgrzewanie lusterek ?
       
      Patrząc po schematach doszedłem do następujących wniosków:
       
      Mam w przełączniku 9 przewodów :
       
      Czarny - plus po zapłonie, powinienem go puścić przez bezpiecznik, więc chce go podpiąć pod bezpiecznik od szyb.
       
      Brązowy - Masa, wezmę z karoserii lub z silniczka szyb.
       
      czarno-czerwony - wydaje mi się że to jest plus do sterownia lusterkami, muszę go puścić do obu lusterek.
       
      4 kolorowe- sterowanie lusterkami po dwa na stronę.
       
      i zostają 2 biało-czarne- te są od podgrzewania, wiem że powinny iść do przekaźnika, jeden na cewkę a drugi na styk stały (nwm jak on się nazywa dokładnie, ten styk do którego po podaniu prądu na cewkę zwierany jest styk roboczy). Na drugim końcu cewki powinna być masa a na styku roboczym +12 po zapłonie.
       
      czy takie podłączenie jest prawidłowe ? Oraz czy jeżeli podłącze podgrzewanie w ten sposób pod przekaźnik tylnej szyby (tylko dwa czarno białe wtedy) to czy dioda będzie świecić po wyciągnięciu pokrętła od podgrzewania tylnej szyby ?
      Ostatnie moje pytanie, Jak jest puszczona oryginalnie wiązka idąca do lewych drzwi ? Czy idzie ona od skrzynki (lub lewych drzwi) za radiem i schowkiem ?
       
      Wiem że post jest długi ale chce mieć pewność że moje teorie są prawdziwe. Z góry dziękuje za każdą pomoc.
    • Przez konrad130
      Witam. Sprawa jest następująca.
      Posiadam Viki A w którym siedział silnik 1.8 z gazem i nie miałem kompletnie żadnego wyposażenia (tylko wspomaganie, abs, poduszki powietrzne), kupiłem drugą z silniczkiem C20XE, 4 elektryczne szyby, klima i wszystko włożyłem do swojej i niby okej ale miałem niedawno okazję kupić kolejną Vectrę z 1.8 któa miała elektryczne lusterka, szyberdach i 2 szyby przednie ..
      Zacząłem ją sobie rozbierać żeby to przełożyć i z szyberdachem nie miałem problemu bo tylko silniczek przykręciłem i ustawiłem jak trzeba a kable do zasilania były podpięte ale chodzi mi o lusterka ..
      Wyjąłem wiązkę od lusterek a tam 2 kabelki idą do tyłu (chyba połączone są z podgrzewaniem tylnej szyby), 2 chyba idą do lewego lusterka i 2 do silnika i tutaj nie wiem czy obejdzie się bez ciągnięcia tych kabli do silnika ? Gdzie one właściwie idą ? Do akumulatora jako + i - ?
      Chciałbym jak najszybciej się z tym uporać ..

      I pewnie w kostce w drzwiach trzeba będzie piny poprzekładać od lusterek ?

      Mam nadzieję, że nie pomieszałem za dużo
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.