Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moją omegą bfl 2.0 v16 w automacie, rocznik 2000. Otóż od jakiegos czasu ma problem ze skrzynią biegów, podczas ruszania nie ma mocy, jakby chcial jechac, ale nie mogl, musze wcisnac duzo bardziej gaz niz zwykle. Jak juz jedzie kawalek i sie rozpedza (jak jade na D) to jakby skrzynia nie chciala przelaczyc na drugi bieg, czasem ma problem z przelaczeniem dopiero na wyzszym biegu. Jak wlasnie nie chce przelaczyc objawia sie to tak: przy 3/4 tys obrotow nagle zaczyna wywalac wskazowke obrotow az do 5 tys. Z takim pustym dzwiekiem(nie wiem jak to nazwac - ale podczas tego samochod nie przyspiesza, nie reaguje na mocniejsze wcisniecie gazu) podczas tej sytuacji czesto zapala sie ikonka ze niby reczny jest zaciagniety i samochod zwalnia pomimo wcisniecia pedalu i ikona ABS rzadko, ale jednak sie pojawia.(podczas gdy tak sie stanie to musze zatrzymac samochod calkiem, zgasic silnik i odpalic ponownie bo inaczej nie da sie dalej jechac-czuc jak zwalnia po zdjeciu nogi z gazu pomimo braku wcisniecia hamulca). Bylam na OBD, pokazaly sie bledy, niektore udalo sie skasowac, ale procz nich wyskoczyl ABS prawy tyl, czujnik predkosci wyjsciowej automatycznej skrzyni biegow i immobilisera. Wymieniony zostal ten czujnik predkosci wyjsciowej. Po kontrolnej jezdzie i skasowaniu bledow, pojawily sie one na nowo. Samochod jak jezdzil to tak jezdzi praktycznie. Prosze o jakies rady co to moze byc ze tak sie dzieje.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po dolaniu oleju do skrzyni biegów jest o wiele lepiej, ale nadal robi takie coś jak na filmiku pokazałam. Oleje i filtry były wymieniane w marcu tego roku. Przebieg to jakieś 250tyś. około. Na P w tej chwili normalnie pracuje, trzyma obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez thedior19
      Witam.
      Poruszam temat mojej Vectry C 1.9 cdti 150 automat bo nigdzie nie mogę znaleźć podobnego przypadku. Wytłumaczę to na przykładzie:
      Jadę w trasie na zapiętym tempomacie( lub bez) np.140 km/h i nagle pyk... tempomat   się wyłącza, samochód jakby miał o połowę koni mniej (słabo reaguje na pedał gazu) i tempomat nie chce się załączyć z powrotem. Po przejechaniu 3-5km po tym incydencie, samochód zaczyna zwalniać, nie mogę utrzymać stałej prędkości co zmusza mnie do zjazdu na pobocze. Gdy stoję w miejscu na biegu neutralnym podczas wciskania gazu do dechy obrotomierz zatrzymuje się na 2000 i nie chce iść dalej. Gasze samochód odpalam z powrotem i opisane objawy mijają, jakby nigdy nic mogę jechać dalej.
      Wcześniej zdarzało się że tempomat się rozłączał, ale mogłem go bez problemu zapiąć z powrotem. Później tak jak w przykładzie odcięcie mocy na trasie a teraz to jak jej się zachce... potrafi odciąć np. podczas ruszania ze świateł.
      Na kokpicie żadna kontrolka się nie świeci, po podpięciu pod komputer nie ma żadnego błędu.
      Porobiłem takie rzeczy jak:
      -regeneracja turbo
      -wymiana EGR
      -uszczelnienie dolotu i podciśnień
      - wymiana olejów silnik i skrzynia
      Pod maską podobno wszystko jest OK a problem nadal występuje i zaczyna mnie strasznie irytować ;P Nie zauważyłem żadnej regularności występowania tego objawu, nieraz straci moc raz na 1000km a nieraz 3 razy na 100km. 
      Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
    • Przez mathis99
      Witam,
       
      Nieubłaganie nadeszła zima - a z nią dziwne zjawisko w mojej Astrze Raczej nic poważnego, ale lepiej dmuchać na zimne (w tej sytuacji dosłownie ). Otóż zauważyłem że mniej więcej od miesiąca, gdy rozpoczynam jazdę, po pierwszym wrzuceniu biegu 2 jest takie niemal niesłyszalne zgrzytnięcie odczuwalne pod siedzeniem kierowcy. Następuje ono tylko raz i tylko przy wrzuceniu 2-ego biegu. Gdy choćby po krótkiej trasie (nawet krótszej niż 1km) zgaszę auto i rozpocznę jazdę na nowo - zjawisko już nie występuje. Samochód ma nowe sprzęgło i dwumas, także tutaj nie doszukiwałbym się przyczyny tego zgrzytu. Czy może to być objaw wyeksploatowanego już oleju w skrzyni który po prostu już przy niższych temperaturach otoczenia ma słabe smarowanie w początkowej fazie pracy? A może coś innego jest przyczyną?
    • Przez Król Julian
      Witam,
      Mianowicie mój Signum zaczął dziwnie szarpać. Dzieje się to podczas wciśnięcia i puszczania pedału gazu. Również czuć to gdy redukuje. Odczuwalne jest to na biegach 4,3,2. Jakieś sugestie 😔
      Zaczął to wyczyniać na trasie do Skandynawii.
      Ps. Przed wyjazdem był na serwisie. Rozrząd i oleje
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.