Skocz do zawartości
Piotr1967

Przywrócenie nr VIN w ecu Astra G

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Czy przywrócenie nr VIN po niezbyt fortunnym eksperymencie ze wsadami ECU jest trudne ? Może opiszę nieco sprawę od początku. Moja Asia zwyczajnie muliła, poprzez ELMa i ScanMyOpel odczytałem błąd P0400-0A który nie dawał się skasować. Pierwsze co zrobiłem to wyjąłem EGRa i wyczyściłem choć nie był specjalnie brudny. Błąd nie zginął, pojawiał się głównie przy zejściu z obrotów i hamowaniu. No cóż, ten błąd świadczy ewidentnie o EGRze. Dowiedziałem się że można go wyłączyć programowo i mieć święty spokój. Ta opcja zamiast droższej mechanicznej wydała mi się bardziej sensowna. Kupiłem w tym celu Galletto 1260 by odczytać i zrobić kopię swojego ECU zanim zacznę zabawę z modyfikacjami. Jakież było moje zdziwienie gdy okazało się że mój typ ECU edc15m nie pozwala się odczytać Galletto, tylko przyjmuje nowy zapis. No cóż, czułem że to ryzykowna zabawa nie mając kopii ale zaufałem pewnej osobie która przysłała mi zmodowany wsad od swojego auta. Wszystko niby się zgadzało, nr hardware, software więc heja, poszło ale tylko do 83%. No i..... zonk, autko umarło, kręci ale się nie uruchamia. No i tak zaczęła się całodniowa walka z różnymi wsadami bo nie miałem już nic do stracenia. Dzięki jednemu koledze z FB który jest profesjonalnym programistą w firmie tuningowej otrzymałem kilka wsadów które co prawda dawały się wgrać bezbłędnie ale auto nadal nie żyło. Pomyślałem że to immobilizer i tak faktycznie było. Masakra, mam auto 7 lat a nie mam karty kodowej. Jeżeli była to gdzieś zaginęła w mrokach dziejów. Ktoś inny jednak mi napisał że zwyczajnie nie mam odpowiedniego wsadu który sprawę by rozwiązał i miał rację. Na drugi dzień od rana przekopywanie neta i ponowne wgrywanie. W końcu trafiłem na ten właściwy plik ori i auto natychmiast ożyło. Szybka diagnostyka i wszystko się zgadza poza nr ViN. Nawet stary błąd P0400 wrócił. Mając już pewność że jest działająca kopia zabrałem się za znalezienie kogoś kto wyłączy mi w tej mapie tego cholernego EGRa. Po następnej całodniowej walce z różnymi dziwnymi programami typu EGR Remover które w rzeczywistości g...o dają, poza psuciem mapy i koniecznością przywracania działającej w końcu trafiłem na zagranicznym forum człowieka który skutecznie mi tego EGRa wyłączył za free. Pozostała jednak sprawa innego VIN który dla własnego sumienia chcę przywrócić do stanu takiego jak w dowodzie. Co będę do tego potrzebował oczywiście w ramach urządzeń, programów i cen amatorskich ? W sumie użyję tego może tylko raz :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nieźle nakombinowałeś... Vin aby zgadzał się na nadwoziu z dowodem, to że masz zaprogramowany inny numer po wyczyszczeniu ECU to bym najmniej się przejmował, ważne że wszystko działa jak należy i przebieg km też się zgadza. Myślę, że podczas już programowania ECU jest wpisywany nr VIN coś jak nazwa login do komputera, gdybyś miał tą kopie zapasową oryginalną to by nie było tematu, myślę że mógłbyś zagadać też do tunerów przykładowo z YT, którzy pokazują jak mapy zmieniać, może pomogliby, jak Ci się uda to napisz co i jak na przyszłość ;)  Czytałem, że można zrobić podmiankę sterowników i tylko zostaję kodowanie starego VINu, czyli samo kodowanie nr VIN, ale ktoś musi się znać na rzeczy.

Edytowane przez WariatPSM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nakombinowałem się faktycznie :D ale jako były informatyk lubię takie wyzwania. Jednak sprawy komputerowe a elektronika samochodowa to nieco inny temat i tu faktycznie wiedza informatyczna jest tylko małą cząstką sukcesu ;) Oczywiście nr ViN nabity i ten w dowodzie się zgadzają  bo auto jest z legalnego źródła. Przebieg też pozostał faktyczny. Ktoś mi własnie pisał też że nr ViN w ecu to mały pikuś i nie bardzo istotny. No ale chcę go dla spokoju własnego i przyszłego właściciela przywrócić. Może ktoś jeszcze coś doradzi w temacie ?

Edytowane przez Piotr1967

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Piotr1967 napisał:

Nakombinowałem się faktycznie :D ale jako były informatyk lubię takie wyzwania. Jednak sprawy komputerowe a elektronika samochodowa to nieco inny temat i tu faktycznie wiedza informatyczna jest tylko małą cząstką sukcesu ;) Oczywiście nr ViN nabity i ten w dowodzie się zgadzają  bo auto jest z legalnego źródła. Przebieg też pozostał faktyczny. Ktoś mi własnie pisał też że nr ViN w ecu to mały pikuś i nie bardzo istotny. No ale chcę go dla spokoju własnego i przyszłego właściciela przywrócić. Może ktoś jeszcze coś doradzi w temacie ?


Wszystko wyjaśnia jako informatyk nie będziesz chciał odpuścić, ale jeśli jest to Astra 2, to serio mało kto będzie rozkminiał nr VIN w ECU, a nawet za bardzo się nie przejmie, uwierz ja też mam sentyment do aut z lat 90 i jak widzę Vectrę A po lifcie na drodze to łezka w oku się kręci. I nawet chciałbym jeszcze dziś sobie pojeździć taką Calibrą 2.0T 4x4 bez jakiś agrotuningów w serii. Kupiłbym ale mi ukradną albo ruda zje w ciągu dwóch lat :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz normalnie opcomem wpisać?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, WariatPSM napisał:

Wszystko wyjaśnia jako informatyk nie będziesz chciał odpuścić, ale jeśli jest to Astra 2, to serio mało kto będzie rozkminiał nr VIN w ECU, a nawet za bardzo się nie przejmie, uwierz ja też mam sentyment do aut z lat 90 i jak widzę Vectrę A po lifcie na drodze to łezka w oku się kręci. I nawet chciałbym jeszcze dziś sobie pojeździć taką Calibrą 2.0T 4x4 bez jakiś agrotuningów w serii. Kupiłbym ale mi ukradną albo ruda zje w ciągu dwóch lat :) 

Moja Asia już jest z nowego wieku :D i pomimo 7 lat u mnie na dworzu rudej praktycznie nie widać, a i spód wygląda całkiem dobrze poza zgniłymi przewodami hamulcowymi które wymieniałem tydzień temu na miedziane. Mam do niej sentyment :)

23 minuty temu, ja37 napisał:

Nie możesz normalnie opcomem wpisać?

 

Trzeba go jeszcze mieć ;) Skoro wystarczy to zamówię na ali :P


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy spokojnie, wpisywałem u siebie w corsie jak silnik z zafiry włożyłem.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, ja37 napisał:

Wystarczy spokojnie, wpisywałem u siebie w corsie jak silnik z zafiry włożyłem.

Podobno musi być to wersja OpComa z flashem ? Taką masz ? Jaka wersja softu ? bo też z tego co widzę to się różnią ;)

Edytowane przez Piotr1967

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się, mam jeden z pierwszych jak się pokazały.

jest temat o opcomie - poczytaj.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.