Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Przy zakaupe mojego combolota przy przebiegu ok 190 000 km zauważyłem, że uszczelka pod pokrywą zaworów byla lekko uszkodzona skąd delikatnie leciał olej. Oddałem do mechanika i razem z wymianą uszczelki wymieniłem wszystkie filtry i olej. Po naprawie z silnika nastąpił wyciek. Nie byłem w stanie zlokalizować skąd więc oddałem spowrotem do machanika na poprawę. Po drugiej naprawie dalej gubił olej jednakże już mniej. Wydaje mi się że olej cieknie w okolicy rozrządu. W pewnym momencie bez żadnego ostrzeżenia rano silnik już nie odpalił. Poziom oleju w normie. Po przekręceniu zapłonu silnik zakręcił lecz co raz słabiej i słabiej aż zapiszczał dzwięk i tak już silnik stanął na dobre. Z tego co się orientuje jest to silnik ozanczony kodem Y17DTH. Nie wiem co może być powodem i czy aby silnik nie jest do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przestał kręcić to chyba logiczne że prąd mu się skończył.

Myślę że nie trzeba ci pisać skąd się prąd bierze w aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trza wziąć wiadro i mu przynieść :)

 

Może masy na silniku nie dokręcił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dobrze Ci się wydaje , jak w okolicy pokrywy zaworów to pewnie uszczelniacz na wałku rozrządu. Może też na wale głównym . U mnie przy wymianie rozrządu były wymieniane oba . Wyciek dalej był. Okazało się że cieknie spod pokrywy trzymającej uszczelniacz wału. Mechanik co robił rozrząd ( młody chłopak którego jeszcze rutyna nie zżarła ) rozebrał rozrząd , uszczelnił pokrywę i stówkę za to wziął. Co prawda kilka lat już upłynęło ale myślę że tanio było. Twierdził że wszystko wymył i wymienił uszczelniacze , ja po kilkuset kilometrach zajrzałem czy nie cieknie . Jakoś strasznie nie lało ale wiadomo , okolice rozrządu. W sumie trudno było stwierdzić skąd cieknie ale poprawił po kosztach:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pośmialiśmy się i jest fajnie. To nie akumulator. Sprawdzone to zostało na samym początku. Silnik czasem zakręci pół obrotu a czasem nie. Przy przekreceniu kluczyka slychac takie pojedyncze tykanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz więc napięcie na aku podczas kręcenia?

Jakie masz napięcie na aku przed kręceniem.?

Masy od silnika i od aku sprawdzone?

Rozrusznik dostaje prąd stały oraz sygnał ze stacyjki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie czasem głupia klema na akumulatorze jest luźna i nie zakręcisz rozrusznikiem, jeśli już wcześniej miałeś problem z odpalaniem, tzn. że nie odpalał ci za pierwszym razem czy nawet kręcił rozrusznik a silnik nie to pierwsze objawy do sprawdzenia to kable od akumulatora/stacyjki/rozrusznika i rutynowo na alternatorze, oraz jak koledzy wyżej piszą o sprawdzeniu napięcia. Bendiks/szczotki/komutator/przekaźnik ma się co zużywać i psuć w rozruszniku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelniacz pompy oleju (na dole od strony rozrządu) często podcieka w tym silniku jest o tym chyba nawet w tisie przy okazji zmiany rozrządu. Natomiast była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów, więc tu trzeba odkręcić przewody wtryskiwaczy, są za silnikiem od strony kabiny, taka myśl mi wpadła (cieknie po pokrywie? niedokręcił i leci powietrze? zabrudził?). Nie kręci- to oczywiście może też być rozrusznik;) Przy tym przebiegu (jeśli prawdziwy) kończy się choć to nie norma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rano nie dał żadnej oznaki, że coś jest nie tak i zaparkowany po południu zakręcił chwilę i zdechł. Pomimo wycieku poziom oleju był w normie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej nie ma nic do odpalania.

22 godziny temu, adam1954 napisał:

Jakie masz więc napięcie na aku podczas kręcenia?

Jakie masz napięcie na aku przed kręceniem.?

Masy od silnika i od aku sprawdzone?

Rozrusznik dostaje prąd stały oraz sygnał ze stacyjki?

Czekamy na odpowiedź.

Samo się nie zrobi.

 

Mozliwe, że rozrusznik ma dość.

Edytowane przez ja37

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Barto140
      Witam serdecznie. Od niedawna zostałem posiadaczem Astry J z silnikiem 1.7 cdti 125 km A17DTR. Od razu po kupnie miałem do wymiany zawór SCV z racji falowania obrotów. Po wymianie temat zniknął lecz zauważyłem po dłuższej obserwacji auta ze potrafią być odczuwalne Wibracje na postoju , przyspieszaniu i po otwarciu maski silnik również się trzęsie tak jakby poduszka któraś nie trzymała. Czy miał ktoś już z czymś takim doczynienia ponieważ po odwiedzeniu mechanika dostałem informacje ze ten typ tak ma ale to nie jest dla mnie wytłumaczenie ... 
      Brak błędów , przebieg blisko 250 tysięcy 
    • Przez jerry1988
      Witam,
      jestem tutaj nowy i założyłem dzisiaj konto, aby podzielić się z Wami pewnym tematem, a zarazem zapytać czy kiedyś znaleźliście się w takiej sytuacji?
       
      Otóż od pewnego czasu szukam samochodu do kupna..... Wiem, temat rzeka. Wybrałem sobie Opla Insignię i skupiłem się na szukaniu tylko tego modelu.
      Wczoraj znalazłem wymarzony samochód.
      Dzwonię do miłego Pana z komisu samochodowego, który przez telefon odpowiedział na wszystkie moje pytania. Nie odniosłem wrażenia aby mnie oszukiwał czy mówił nieprawdę.
      Auto jest z 2015 roku więc Pan powiedział mi że ma elektroniczną książkę serwisową.
      Auto było sprowadzone w 2019 roku. Ktoś kupił od Niego ten samochód, zarejestrował w 2019 roku we wrześniu. Teraz 2 tygodnie temu właściciel Opla zostawił go w rozliczeniu i kupił nowszy samochód. Opel od tego momentu jest sporadycznie użytkowany przez właściciela komisu aby jechać i załatwić jakąś sprawę w "koło komina". O czym również mi Pan z komisu powiedział. 
       
      Na prośbę podał mi Numer VIN, w miejscowości której mieszkam mam kilka km do salonu Opla więc pomyślałem, że pojadę i sprawdzę samochód.
       
      Bardzo miły Pan w salonie za 100 zł wydrukował mi historię serwisu oraz wszystko to co miał na temat tego samochodu. Oto co otrzymałem:
       

       

       
      Jak widać z dokumentów auto 9 maja 2020r o numerze rejestracyjnym ABYD61 oraz o podanym numerze VIN było w serwisie w Niemczech!!! przy przebiegu (dziwne bo od 2 lat się nie zmienił) - 152 719 km, ale przy serwisie były wydawane części na ten samochód!!!
       
       
      Po wyjściu z salonu dzwonię do Pana z komisu pytając czy podał mi prawidłowy numer VIN i zapytałem czy auto było w serwisie w Niemczech 9 maja. Pan był w ogromnym szoku i mówił, że to niemożliwe ponieważ auto stoi u Niego na placu!!!! Sprawdził podczas Naszej rozmowy auto w CEPiK'u i mówił, że tydzień temu policja go zatrzymała przy stanie licznika 187 000 km co jest tam udokumentowane. Pan Przesłał mi nawet pierwszą stronę dowodu abym mógł sobie go w CEPiK'u sprawdzić:

       
      po przysłaniu pierwszej strony data pierwszej rejestracji jest INNA!!!! Serwis - 2015-10-06 / dokumenty 2015-11-09. Jak to się mogło stać??????
       
      Poniżej dokumenty z CEPiK:

       

       
      Numer VIN się zgadza. Serwis w Niemczech 9 maja 2020, stan licznika 152 719 km, kontrola policyjna 12 maja 2020, stan licznika 187 409 km!!! Przecież to nierealne!!!
      Był ktoś w podobnej sytuacji?? Lub może znajdzie się tutaj ktoś kto jakoś racjonalnie wytłumaczy co tu się wyprawia????
       
      Bardzo dziękuję za uwagę i pozdrawiam.
    • Przez Aetheris
      Witajcie,
      Od pewnego czasu nie działał mi panel w radiu. Nie mogę zmienić stacji, wyciągnąć płyty itd. Jedyne co działa to wyłącznik radia (pokretlo), a radiem steruje na kierownicy. 
      Ostatnio padł akumulator no i teraz trzeba wpisać kod żeby uruchomić radio. Nie mogę jednak wpisać kodu, bo nie działa panel. Co mogę w tej sytuacji zrobić? Kto może odblokować radio ? Czy mogę wymienić ten element radia jakim jest panel na nowy i będzie działać żeby wpisać kod ? Proszę o pomoc, nie mogę żyć bez muzyki w samochodzie. 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.