Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Opla Merive A 1.8 benzyna, 125KM, bez gazu rok p. 2009, 187tys. przebiegu, kraj Niemcy. Ostatnio wyczuwam zapach paliwa glownie spod tylnych kanap i jak by na srodku, pomiedzy przednimi. Dodam ze kojarze ten fakt po tym jak ostatnio wiecej troche zatankowalem niz zawsze. Z drugiej strony podczas jazdy spalil mi sie wirniczek w rozruszniki Hitachi (bubel nad buble te Hitachi). Czy moglo dojsc do jakiegos przepiecia na pompce paliwowej? (rozrusznik mam juz wstawiony i pali normalnie.) Nie wiem czy rowniez wskaznik paliwa na zegarach nie opada bo ciagle stoi w miejscu a podniosl sie po zatankowaniu (nie jest to jeszcze potwierdzone. Bede obserwowal). Pod spodem nie widze by cos kapalo, zauwazylem ze korek paliwa jak by sie odkrecal. Przynajmniej dzisiaj patrze a on normalnie lata jak niedokrecony. Dokrecilem do pstrykniecia i tez bede obserwowal. Czym to moze byc spowodwane? Filtr paliwa do wymiany? Uszczelka jakas? Mechanik dopiero na poniedzialek. Moze jakos z panstwa pomoca sam to zdiagnozuje. Pozdrawiam i dziekuje za kazda wskazowke.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod tylna kanapą pod dywanikiem jest klapka do pompy paliwa. Najprawdopodobniej przewód zaczął przeczekać lub mocowanie pompy. Trzeba tam zajrzeć.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba demontowac calkiem siedzenia by sie tam dostac? One sie skladaja ale nie wyciagaja w mojej wersji.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej. Bedzie troszke mniejszy zar z nieba to zajrze. Na razie jest tak wszystko nagrzane ze nie ma opcji od tego slonca. Z drugiej strony jest taka sytuacja bo wsadzilem nos do srodka i nic nie czuje, czyzby wyparowalo od ciepla w samochodzie? Albo obnizyl sie poziom paliwa? Wspominalem tez wyzej ze korek do krecilem bo mam wrazenie ze on puszcza i odkreca sie w czasie jazdy. Rano np w srodku smierdzialo paliwem po nocy, w dzien jak jezdzilem tez czuje. Teraz auto stoi rozgrzane na sloncu i nic nie czuc. Ale tez dokrecilem wlasnie ten korek. Moze z niego zasysac zapach paliwa i prowadzic do srodka do kabiny? Bo paliwo czuje w srodku z tylu i to bardziej po stronie pasazera gdzie jest wlew paliwa i przechodzi troszke do przodu pomiedzy siedzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest nieszczelna pompa, lub przewód przecieka tak jak piszą poprzednicy, to normalne, że podłoga może być w paliwie i będzie parować, aby to zdiagnozować, kosztuje Cie to minut, bo podnosisz kanape i masz do niej dojście.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez gadgetPDZ
      Cześć,
      chciałbym wyczyścić, a w ostateczności zaślepić EGR w Merivie A 1.7CDTI (2004). Przeszukałem google i niestety większość informacji i instrukcji  o położeniu EGR jest do silników benzynowych. Powiedzcie proszę, gdzie znajduje się EGR w tym modelu? Czy demontaż jest prosty? Czy po zaślepieniu komputer zacznie wyrzucać check engine? Dodatkowo trafiłem na kilka informacji o tym, że wyciągając EGR należy spuścić płyn z chłodnicy. Czy to prawda? Proszę o pomoc
    • Przez gadgetPDZ
      Hej,
      temat często wałkowany na różnych forach, ale na każdym z nich brakuje mi sensownej odpowiedzi. W mojej merivie 1.7 CDTI 2004r. nie załącza się pierwszy bieg wentylatora. Standardowo uruchamia się na kilka sekund na najwyższym biegu i wyłącza się (przy działającej klimie). Sprawdziłem już bezpieczniki i jeden od klimatyzacji był przepalony, więc go wymieniłem. Wymieniłem również brązowy przekaźnik (plik pobrane jpg). Niestety dalej nic nie działa. Postanowiłem dobrać się do rezystora klimatyzacji, który jest prawdopodobnie winowajcą (internet tak mówi). Mam problem natomiast z jego wymianą. Jestem totalnie zielony z elektryki i nie mogę znaleźć takiego modelu jak mam ja. W moim modelu są dwa przewody przylutowane do blaszek, a w internecie części zamienne są na 4 blaszki (link do zamiennika: https://allegro.pl/oferta/rezystor-dmuchawy-opel-corsa-c-2000-meriva-2003-7596166727). Proszę o informację, czy mogę zakupić ten z 4 blaszkami i przylutować do jakiś dwóch konkretnych?

      Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
       


    • Przez krystek90
      Witam!

      Opel Meriva A, 2007, Po Lifcie.

      W Mervice od zimy ubywa mi płynu ze spryskiwaczy w tempie takim, że  po około 2 tygodni-3 tygodni nie ma nic.

      W tym samochodzie jest zupełnie inaczej umieszczony zbiornik płynu do spryskiwaczy niż w Corsie i Astrze.
      Podobno trzeba ściągnąć podszybie, tj. obudowę i wycieraczki. Z tym, że nie mam ściągacza i nie wiem czy nie oddać to komuś.
      Ale odkręcę to i dostanę się do góry zbiorniczka i co? Będę stamtąd w stanie wyciągnać ten zbiornik cały?

      Wycieki z tego co widzę są obok prawego nadkola, delikatnie kapie tam. Więc raczej z dołu muszę się dostać
      Może trzeba obudowe plastikową ściagnąć z prawego przedniego koła?

      Zaznaczam, że wchodziłem pod samochód i nie widzę tam żadnych przewodów od spryskiwaczy ani nawet zbiornika, wszystko jest obudowane od góry.

      Jakie w tym samochodzie są znane przypadłości z tym?


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.