Skocz do zawartości
vectrauser1992

VECTRA B 1.6 v16 gaśnie i szarpie silnikiem - elektroniczna przepustnica

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Samochód kupiony w DE jest to wersja milenijna na 100 lecie firmy pewnie dlatego ten silnik.Z tego co czytałem to Z16XE to to samo jest i to był jakiś model przejściowy. O tym Y16XE jest bardzo mało info.   

Faktycznie jeśli chodzi o EGR to te moje nagranie jest faktycznie guano warte. 
jedyny scren który wynalazłem z pierwszego nagrania to jest to reszta się nie nadaje bo nic nie widać. To toto przecież to nic nie daje ani nie pokazuje. 
hm7S-5H_QDiUIDw-T-uDzg.png

 

 Dzisiaj przejechałem się jakoś 5 kilometrów z tym odpiętym egrem. Jak zapali się lampka tego kluczyka  to nie gaśnie już. Normalnie wchodzi na obroty nawet nie wiem czy przypadkiem to i nie lepiej.
Jak się przejedzie kawałek i zatrzyma na jałowym to zaczyna telepać jak telepało z EGRem tak wszystko cymes tylko te wolne obroty. Jutro nagram typowo ten test EGR  czy jeszcze coś mam nagrać? 
 

Edytowane przez vectrauser1992

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, vectrauser1992 napisał:

 

 

 Dzisiaj przejechałem się jakoś 5 kilometrów z tym odpiętym egrem. Jak zapali się lampka tego kluczyka  to nie gaśnie już. Normalnie wchodzi na obroty nawet nie wiem czy przypadkiem to i nie lepiej.
Jak się przejedzie kawałek i zatrzyma na jałowym to zaczyna telepać jak telepało z EGRem tak wszystko cymes tylko te wolne obroty.

 

Zatkaj ten  EGR, jak masz kawałek blaszki wiertarkę i szlifierkę/nożyce do blachy to zrobisz sobie sam w 15min. Chciałem wrzucić filmik na YT przed i po zatkaniu EGR jak pracuje, ale po konwersacji tak tnie, jakby żelazkiem nagrywał. 

egr.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, vectrauser1992 napisał:

Jak się przejedzie kawałek i zatrzyma na jałowym to zaczyna telepać jak telepało z EGRem tak wszystko cymes tylko te wolne obroty.

 

 

Więc pisałem abyś sprawdził Opcomem EGR i Mapsensor.

EGR swoje a Map może też robić zamieszanie.


  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No i Panowie mamy przyczynę jest to na 100% EGR dałem test EGR i odrazu auto zgasło momentalnie zatelepało kilka razy tak solidnie  silnikiem i zgasł. Skoczyło napięcie i chlast wystarczyło,ze zwiększyło się więcej jak 1.00V  Potem jakby się coś odblokowało w nim i przestało trzepać cała budą tak mocno a duzo słabiej było  Znacząca poprawa była i to zdecydowanie. Na koniec jak zrobiłem ten test jeszcze raz to już tylko klikałem test i auto zgasło odrazu.

Także obejrzyjcie jeszcze moje dane i  jutro idę do sklepu kupić zaślepkę do EGR-a. No i trzeba chyba o tym emulatorze pomyśleć aby zamknąć ten temat  już raz na zawsze. 
Chyba ,ze jeszcze widzicie jakieś nieprawidłowości? Baaaardzo przepraszam ,za te logo camtasi ale nie wiedziałem ze ta będzie aby tego nie było potrzebny jest crack no ale to juz siw dowiedziałem pózniej :|

Video:  https://streamable.com/fvywj

 

Edytowane przez vectrauser1992

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że nawet na sprawnym Egr po wymuszeniu testu by zgasło auto. Ma swój zakres pracy zależnie od dodania gazu i obciążenia silnika. Ja zrobiłem zaślepkę i nie używałem żadnego emulatora ani nic nie dawałem do wy programowania i auto odzyskało wigor. 

 

Praca silnika cz.1 przed zaślepieniem cz. 2 po zaślepieniu EGR.

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz przecież poprawną pracę EGR na wolnych

 

 

2019-09-02_212318.png

2019-09-02_212332.png

2019-09-02_212409.png

 

 

 

 

Zainteresuj się dla czego spada ci napięcie przy teście EGR na 12,2 V

To wtedy silnik zgasł?

Powinno być ok 13 V

 

Sprawdź podczas testu jakie ma obroty.

 

Poczytaj

https://forum.opel24.com/topic/48299-adaptacja-egr/

 

 

 

 

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, adam1954 napisał:

Zainteresuj się dla czego spada ci napięcie przy teście EGR na 12,2 V

To wtedy silnik zgasł?

Powinno być ok 13 V

Adaś nie będzie tak, że jak aktywuje test to zaczyna zduszać auto na obrotach poniżej odpowiednich odpowiadających za ładowanie alternatora i wtedy będzie sobie brał napięcie takiej jak aku dysponuje w danej chwili przykładowo 12.2V?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
18 minut temu, adam1954 napisał:

Zainteresuj się dla czego spada ci napięcie przy teście EGR na 12,2 V

To wtedy silnik zgasł?

Powinno być ok 13 V

 

był taki skok, bo ja go odpaliłem na nowo.  Po  kliknięciu test było tylko  prrrrrruuuu i koniec maszyna zgasła. Na chwile się zawiesiłem bo gadałem przez telefon ( akurat zadzwonił) to skasowałem ten moment potem tylko odpalenie i dlatego taki spadek no i nagrane jest odpalenie.

Czyli ten test trzeba wykonać podczas jazdy 30km/h tak?   Jak tak to jutro na prostej drodze jakiejś wykonam  na tym nagraniu co jest też nagrywałem jak byłem chwile w ruchu taka mała ślepa uliczka u mnie była to przetestowałem. Jednak mogę wziąć teraz łapka i spróbować sie przejechać

Edytowane przez vectrauser1992

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to bardziej wygląda na problem z przebiciem w wiązce.

Błąd P1405 u ciebie za mocne napięcie. Wiec to może wskazywać na jakieś przebicie.

Sprawdził bym przewody 

Przedzwonić od EGR do sterownika.

 

 

Wtyk EGR zapłon włączony , wtyczka wypięta -pin D do masy powinno być 4.8-5,2 V

Pin C do masy powinno być poniżej 0.3 V

 

 

Ale nawet po zgaszeniu silnika napięcie nie powinno spadać do 12.2 V

Podczas odpalania miałeś 9.7 V

A to świadczy że masz aku do doładowania lub wymiany.

Albo przekłamania na Opcomie.

Więc warto sprawdzić na samym aku . podczas rozruchu.

Podczas odpalania nie powinno być spadku poniżej 10.5 V


  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No to w takim razie multimetr w łapę i to zmierzyć trzeba. Jutro popatrzę na przewody poizoluje na zgięciu taśmą jak coś będzie podejrzane ino.  Ogarne multimetr i zobaczę. Faktycznie u mnie to nienaturalne.  U Bogdana jest 0.50V a u mnie 1V start a potem jak był test to waliło 4.10V aż.  

Edytowane przez vectrauser1992

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś przyszła ta zaślepka. Kupiłem taką z dziurą do układo dolotowego tylko by zablokować tą co "wpływają spaliny"  bo nie wiedziałem czy będzie dobrze czy nie. Całość z uszczelką kawał żelastwa. Nie mam pojęcia dlaczego tak długo to szło, no ale w końcu mi doszło. Miernika jeszcze ni kupiłem bo czekałem na te zaślepkę po weekendzie zamówię multimetr. Przyglądałem się przewodom ja tam nie widzę żadnego przetarcia pęknięcia itd. Auto jedźi jak narzazie normalnie aczkolwiek na postoju czasami delikatnie obroty falują nie rzuca buda ani nic ale tak to akurat było zawsze.. 

Mam prośbę adam1954  czy mógłbyś sprawdzić jakie ty masz pomiary napicia na tym EGR? Ponieważ ten u Bogdana u góry to jest całkiem inny EGR jak ten co ja mam. 
Ewentualnie podać dane do kogoś z forum kto ma  x16xe i możliwość pomiaru. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wyprogramowany 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

aaaaaa a masz może kogoś takiego do którego można podbić i poprosić go aby sprawdził? ewentualnie instrukcja do tego zaworu jak ma być prawidłowo.  Chodzi mi konkretnie o ten zawór nie ten z x16xel co pokazuje Bogdan i napisałeś powyżej. 

Edytowane przez vectrauser1992

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Getroyer
      Witam wszystkich. Zabrałem się za wymianę regulatora napięcia. Odkręciłem wszystkie śruby dostałem się do alternatora tyle że szpilka trzymająca alternator od dołu jest za długa i nie mogę jej wyciągnąć ponieważ dosięga ramy. Macie jakiś sposób na to czy będę musiał ją uciąć?

    • Przez BedrOK
      Siema,
       
      Jako iż zbliża się zima, a z nią śnieg, czyli wilgoć i sól drogowców co szybko przyśpiesza korozję naszych samochodów, a już na pewno im nie służy. A więc czy macie jakieś ciekawe pomysły na zabezpieczenie auta, podwozia, progów, profili zamkniętych itd. przed zimą? Stwierdziłem, że na pewno jako właściciele Opelków wiecie coś na ten temat, a sądzę, że ten temat przyda się nie tylko nam ale i użytkownikom innych marek.
       
      Więc jak zabezpieczacie swoje autka?
    • Przez astanauta
      Witam wszystkich forumowiczów! 
      Mam problem z moim opelkiem II 1.6 8v. Auto pracuje w trybie awaryjnym i  wyskoczył błąd P0340 - czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik wymieniłem, ale nic to nie dało, wysłałem sterownik do regeneracji, ale dostałem informacje, że sterownik silnika jest sprawny. Czy ktoś miał podobną sytuację, bądź ktoś wie co może być nie tak? 
      Z góry dziękuje za jakiekolwiek informacje.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.