Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witajcie panowie,

zacznę od początku, ponieważ sprawa ma swój początek od pewnej okoliczności. Auto to Vectra C z silnikiem 1.8 122km.

Otóż przy normalnym ruszaniu (przy maksymalnie skręconych w lewo kołach) coś strzeliło i nie było napędu w aucie, biegi mogłem wrzucać bez wciskania sprzęgła (na odpalonym silniku oczywiście). Po odholowaniu auta do domu zacząłem grzebać. Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to odkręcony (tak, całkowicie się odkręcił) wybierak skrzyni (nie wiem czy dobrze nazywam, ale chodzi o ten element przy skrzyni co linki są podłączone). Przykręciłem i nadal brak napędu i biegi wchodzą bez sprzęgła. Zajrzałem pod auto, okazało się, że wypadła prawa półoś, po wyciągnięciu okazało się, że wypadła nie bez powodu bo ukręcił się przegub wewnętrzny (dokładniej kawałek frezu od końca do zabezpieczenia). Odłamany element wyciągnąłem poprzez otwór rewizyjny mechanizmu różnicowego, zabezpieczenie przegubu było na swoim miejscu więc też oczywiście wyciągnąłem. Odłamany element nie był poturbowany więc przyjąłem, że żadne tryby "nie dostały". W oleju też nie było opiłków więc to tylko potwierdziło moje przekonania.
Sprawa wygląda teraz tak, że po złożeniu wlałem 2l oleju (gdzieś wyczytałem, że wchodzi trochę mniej niż 2l) no i jest taki problem, że przy wciśniętym sprzęgle słychać jakieś pukanie (którego oczywiście wcześniej nie było), wraz z zwiększaniem obrotów pukanie jest głośniejsze, pukanie raz występuje raz nie i jego występowanie jest raczej losowe, ale zawsze przy wciśniętym sprzęgle. Chociaż mam wrażenie, że hałasuje po postoju a po przejechaniu kilku km jest ok.
Będę zrzucał skrzynie, żeby sprawdzić bo podejrzewam, że coś w niej się rozleciało, albo, że sprzęgło się rozleciało. Dziwi mnie tylko, że wraz z uszkodzeniem przegubu, co już budzi moje zdziwienie sprawą odkręcił się także ten wybierak...
Pytanie do was, czy mogę jeszcze coś sprawdzić zanim zrzucę skrzynie? Jakieś pomysły, czy po prostu od razu zrzucać skrzynie?

A no i dodam, że biegi jak i sprzęgło chodzą tak jak chodziły wcześniej przed ukręceniem przegubu, tylko jest ten hałas, którego wczesniej nie było.

Edytowane przez adison420

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość rzeczy już zrobiłeś i posprawdzałeś, z tym przegubem wewnętrznym uszkodzonym jeździłeś i nic nie czułeś, że jest coś nie tak? Drgania na kierownicy, trzęsienie całym nadwoziem? Rozleciał się i ciekawe czy przy tym nic nie uszkodził w mechanizmie różnicowym, niby jest trwały ale nigdy nie wiadomo. Jeżdżenie na uszkodzonym przegubie to nic dobrego, później wsadzisz nowy i będzie latał jak łyżka w misce zamiast sztywno siedzieć i mieć jakiś tam minimalny luz. Wybierak jak wyskoczył podczas jazdy/pracy skrzyni też mogło się coś uszkodzić. Ja osobiście bym wyciągnął i zweryfikował całą skrzynie i sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie zrozumiałeś. Przegub rozlecial się nagle, przy ruszaniu, wtedy od razu straciłem napęd. Wczesniej nie było żadnych objawów. W jednym czasie odkrecil się ten wybierak i ten przegub uszkodził. Wszystko przy ruszaniu,bez wcześniejszych objawów. Trzpień nowego przegubu wchodził sztywno bez luzów, pracuje raczej też bez luzów bo nic nie trzęsie przy jeździe. Tak jak napisałem jedyne co to jest ten niepokojący dźwięk. 

Edytowane przez adison420

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A skrzynia pewnie R20?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, ja37 napisał:

A skrzynia pewnie R20?

 

Gdzie to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Choćby tu - szukaj po VIN - https://opel.7zap.com/pl/car/


  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, rafalgrzegorz napisał:

Choćby tu - szukaj po VIN - https://opel.7zap.com/pl/car/

Strona spoko, przyda się przy wielu innych sprawach, dzięki bo nie miałem o niej pojęcia.

Niestety jak wpisuje vin to wyskakuje błąd, że nie można wyszukać.

Ale z czego wiem to skrzynia F17 w tych vectrach z silnikami 1.8 jest
W każdym razie może w weekend znajdę czas by wytargać skrzynie i przyjrzeć się sprawie, póki co auto odstawiłem żeby czegoś nie dojechać.
Generalnie przysłuchałem się też, że to pukanie dochodzi od strony mechanizmu różnicowego, więc pewnie on się posypał. Dziwne tylko bo zawsze wydawało mi się, że jak różnicówka padnie to, że hałas będzie przy jeździe a nie na postoju i to tylko przy wciśniętym sprzęgle.

Edytowane przez adison420

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widocznie coś źle wpisujesz, zamiast zera ("0") np O lub odwrotnie, tak też spróbuj.

Ja raz też coś źle wpisałem i Luny nie chciało wyświetlić - chociaż wcześniej nie było problemów - nie wiem co było nie tak bo późniejsza próba się powiodła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.09.2019 o 15:50, rafalgrzegorz napisał:

Widocznie coś źle wpisujesz, zamiast zera ("0") np O lub odwrotnie, tak też spróbuj.

Ja raz też coś źle wpisałem i Luny nie chciało wyświetlić - chociaż wcześniej nie było problemów - nie wiem co było nie tak bo późniejsza próba się powiodła.

 

Wpisuje dobrze, bo na innej stronie się udało, zresztą wpisywałem kilka razy. Na opelvindekoder czy jakoś tak udało mi się znaleźć i jest napisane, że F17 WR, co oznacza to WR (może tyle, że wybierak ręczny?)? Znalazłem w okolicy skrzynie z Astry H 1.6 (2006 rok) o oznaczeniu F17C394 i generalnie zauważyłem, że przy F17 w ogłoszeniach podają jeszcze jakiś dodatkowy numer. Czy ten dodatkowy nr ma znaczenie? Czy wystarczy, że zakupie po prostu skrzynie F17 i ewentualnie różniące się elementy będę mógł przełożyć ze swojej? Bo przykładowo znalazłem, że np. Astry 2 z silnikiem diesla 1.7 miały też takie skrzynie tzn. F17. Czy ma znaczenie to czy zakupie F17 z Astry 2, Astry 3? Czy szukać po prostu skrzyni F17 konkretnie do Vectry? 
Dodam, że dzisiaj wjechałem w końcu na kanał i okazało się, że prawa półoś (czyli ta, w której ukręcił się wcześniej przegub) ma luz przy skrzyni tj. na mechanizmie różnicowym. Po założeniu nie miała, mimo to zaraz po pierwszym uruchomieniu był hałas, ale tak naprawdę po uruchomieniu i usłyszeniu hałasu to teraz sprawdzałem pierwszy raz co tam się dzieje.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto by było ocenić stan różnicówki, w razie czego można ją samą wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, ja37 napisał:

Warto by było ocenić stan różnicówki, w razie czego można ją samą wymienić.

 

Mi chyba łatwiej będzie wymienić całość. Tak czy tak muszę szukać skrzyni bo z czego czytałem to sama różnicówka nowa jest słabo osiągalna i droga, Skrzynie znalazłem za 300zł (sprawna z gwarancją) rzut beretem ode mnie więc myślę, że bez tragedii, tylko właśnie kwestia tego czy występowały jakieś różnice w tych skrzyniach f17 i czy ta z Astry H 1.6 podpasuje do mojej vectry.

 

EDIT: Rozkminiłem z tymi oznaczeniami, że to kwestia przełożeń, poszperam jeszcze troszkę i postaram się zrozumieć bardziej :).

 

EDIT 2: No i pogrzebałem głębiej. Mam u mnie skrzynie F17 W394 (dłuższe biegi, słabsze przyspieszenie), z racji tego, że w domu mam jeszcze 2 Vectry z silnikiem 1.8 i od zawsze wydawało mi się, że jakoś lepiej przyspieszają niż moja to sprawdziłem jak to u nich wygląda. 2 pozostałe mają skrzynie F17 C374 (krótsze biegi, lepsze przyspieszenie). Idąc tym tropem będę szukał skrzyni takiej jak jest w pozostałych 2 vectrach czyli o oznaczeniu c374, ewentualnie jak nie znajdę to wezmę tą c394 z Astry H.

Edytowane przez adison420

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tam uważasz.

Dla mnie łatwiej wyjąć przeguby ze skrzyni i odkręcić dekiel, niż ściągać całe sanki i całą skrzynię :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, ja37 napisał:

Jak tam uważasz.

Dla mnie łatwiej wyjąć przeguby ze skrzyni i odkręcić dekiel, niż ściągać całe sanki i całą skrzynię :)

 

No tak, ale trzeba rozkręcić też mechanizm z czym raczej bym sobie poradził, a ze skręceniem już tak łatwo by nie było
Wiem, że ze skrzynią będzie więcej roboty, ale też wiem, że to ogarnę bo już to robiłem, a koszt prócz czasu będzie ten sam w zasadzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę czasu minęło. Co prawda z braku czasu jeszcze nie poskładałem auta, jednakże cieszę się, że poszedłem drogą ściągnięcia skrzyni. Mechanizm różnicowy rzeczywiście się rozleciał (co było powodem luzu na prawej półośce), jednakże cały hałas powodowało sprzęgło. Wysprzęglik się rozleciał i docisk o niego tarł, tarcza też nie za fajnie po tym wygląda, dlatego padło na wymianę całego sprzęgła. Jedyne co to wysprzęglik będzie zamontowany używka (dostałem dobry wraz z nową skrzynią). Takie spostrzeżenie. Jeżeli szukacie skrzyni do Vectry C to warto szukać od przykładowo Astry 2. Do Vectry wołali w granicach 500 zł, od Astry dostałem za połowę tej kwoty (wystarczy tylko przełożyć wybierak). Oczywiście należy zwrócić uwagę by skrzynia miała to samo oznaczenie (np. f17), aczkolwiek podobno f13 też by szło zamontować. Przełożenia też są ważne ale nie mają nic wspólnego z tym czy skrzynia będzie czy nie będzie pasowała. Dzięki za wszelkie rady, jednakże jak widać na skróty nie można było iść w tym przypadku. Dziwne tylko, że sprzęgło działało normalnie. Co uszkodziło się pierwsze i było następstwem uszkodzenia kolejnych elementów? Nie wiem i raczej nie jestem w stanie tego stwierdzić, ale podejrzewam, że różnicówka, która pociągła za sobą przegub i sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czysto teoretycznie mechanizm różnicowy no koło talerzowe, wałek atakujący to najtwardsze elementy w aucie. Nie ma nic tak twardego jak to. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.