Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam merive b z 2014 roku. Silnik 1.4 100km. Zastanawia mnie kwestia drżącego pedału hamulca. Dzieje się to tylko podczas postoju po wyrzuceniu biegu, pedał hamulca zaczyna lekko drgać (wyczuwalne jest mrowienie na nodze). Drżenie nasila się po włączeniu np. klimatyzacji. Podczas jazdy nie wyczuwam żadnych drgań. Zauważyłem że drgania można zniwelować na postoju po dociśnięciu gałki biegów mocniej do przodu usterka znika. Czy ktoś z was miał lub wie co może być tego powodem? Bardzo dziękuję za każdą pomoc.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Raczej normalna sprawa, podczas jazdy drgania się rozchodzą, już przy wciskaniu sprzęgła uruchamiasz docisk który rozłącza skrzynie z silnikiem za pomocą sprzęgła i już zaczynają się obciążenia dla silnika i dla karoserii. Klimatyzacja jak jest włączona to też obciąża pasek osprzętu i silnik musi bardziej pracować żeby utrzymać najniższe obroty i stąd te drgania. Silnik przenosi drgania na poduszki silnika a później na karoserię. Myślę, że nie ma powodów do zmartwień ;) Z drugiej strony jeśli posiadasz dwumasę i zaczyna charakterystycznie brzęczeć przy odpalaniu i gaszeniu to bym na nią zwalił winę.

Edytowane przez WariatPSM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli drgania nasilają się jak włączysz klimę, np podgrzewanie tylnej szyby, światła i inne pobity prądu to ja stawiam na koło pasowe z tłumikiem gumowym na wale. Oczewiscie dwumas też może być winny.  Ewentualnie sprzegielko na alternatorze jeśli już umierające jeśli posiadasz taki element. 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwumasa w silniku benzynowym? Ja mam zwykły silnik 1.4 100KM benzyna 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Oczywiście, że jest dwumasa w silnikach benzynowych, tyle że mniej awaryjna jak w Dieslu, nie jest poddana cięższemu rozruchowi jaki potrzebuje Diesel i nie przenosi od razu takiego momentu obrotowego. Z resztą każdy kto ma Diesla i dwumasę stara się jeździć jakby był po szkole eco driving-u i męczy skrzynie i sprzęgło na najwyższym biegu i na najniższych obrotach. Akurat silnik 1.4 turbo benzyna 120-140km już posiada dwumasę ;) 

Edytowane przez WariatPSM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwumasa to zło - zabiera "kop w plecy" :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, WariatPSM napisał:

Oczywiście, że jest dwumasa w silnikach benzynowych,

 

 

Mowa o A14XER .

Ja tam nie widzę dwumasy

146150.png

 

 

https://opel.7zap.com/pl/car/s10/e/1/12-1/#14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Ja mam silnik bez turbo - zwykły 1.4 twinport 100KM. Z tego co szukałem to ten silnik chyba nie ma koła dwumasowego 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat twój silnik jej nie posiada na szczęście, właśnie zaoszczędziłeś lekko 2000zł dzięki braku owej dwumasy. 

Nie tylko diesel ma dwumasę...jeśli trzymamy się kurczowo tematu. Dopiero 1.4 turbo benzyna 120-140km ją posiada. Ale koniec końców i schodzących pobocznych wątków jak interpretujesz swój początkowy post, jest się czym martwić i szukać problemów? Czy coś ci podpowiedziało i pomogło w naszych postach?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za potwierdzenie, jednakże dziwi mnie to że przy wyrzuceniu biegu i trzymaniu nogi na hamulca czuć i słuchać takie tykanie. Po docisnieciu gałki biegów mocniej i trzymaniu jej wszystko ustaje, bardzo dziwne i nie wiem czy to tak jest czy powinien sie tym zająć 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do jakiegoś zaprzyjaźnionego warsztatu, bo może wyolbrzymiasz sprawę.

Jak koła stoją, to hamulec nie ma co drgać, chyba, że pompa abs ma jakieś sygnały i pracuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po kilku wizytach w serwisach i stacjach diagnostycznych, znalazłem mechanika który poświęcił trochę więcej uwagi na mój problem - zauważył że problem nasila się po włączeniu klimy - drgania są wyczuwalne bardziej i nie czuć tego tylko na pedale a także na kierownicy no i oczywiście słychać to. Jego decyzja padła na klimatyzację, powiedział że może ktoś źle ją napełnił i zasugerował że możliwe ze w układzie jest za dużo oleju. Klima powinna mieć 580 czynnika i ok 8-10ml oleju. Podobno spotkał się już z przypadkiem gdzie oleju było np. 100-200 ml wtedy taki układ może tak pracować - na wiosnę pojadę właśnie do niego i sprawdzę czy to jest to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może niech się wpierw troszkę doszkoli co do tej ilości oleju bo coś chyba za bardzo nie wie ile tego oleju tam ma być. Poza tym tego raczej żaden kumaty klimiarz nie rusza. Tylko w przypadku wymiany kompresora się sprawdza ile jest oleju w kompresorze i tyle samo się zalewa do niego. Zazwyczaj połowa stanu jest w kompresorze. Ilość oleju w układzie to zazwyczaj przy jednej strefie około 120-140 ml.  A jak chcesz ta ilość zweryfikować w swoim aucie to życzę ci powodzenia.  I to są opowieści ludzi co to nigdy w mechanice nie robili a już obok maszyny do klim to tylko stali.  Stare maszyny mają tak że po odciągnięciu czynnika odciąga troszkę oleju do zbiorniczka ale widać ile go odessalo bo jest podziałka.  Tyle samo się go tam przed nabyciem klimy zapodaje (zazwyczaj około 10-20 ml). Nowe maszynki (tak od 10 lat albo i starsze) to już same przy odciaganiu tyle co odessa oleju tyle też zapodaje go świeżego przed nabiciem z automatu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mam wrażenie że drgania są częstsze za każdym razem jak auto stoi, drgania czuć na kierownicy i pedalach a potęguje się jak wrzucam bieg a jeszcze bardzie je czuć po uruchomieniu klimatyzacji. Byłem na stacji diagnostycznej i powiedziano mi że może tak ma ten silnik bo ewidentnie czuć że silnik się trzęsie. Od spodu widać że sprężyna dolna bardzo mocno wibruje, ciężko stwierdzić czy jest uszkodzona, ale przy tym przebiegu niepowinna. Może ktoś z was ma taki silnik i mógłby powiedzieć jak jest u niego? 1.4 100KM bez turbiny 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ktoś sprawdzał podciśnienia w układzie ?

Każdy układ hamulcowy jest ,,zasilany podciśnieniem,, (serwo z zaworkiem zwrotnym od kolektora do serwa)

Jakie masz podciśnienia?

Może to jest powodem?

Włączasz klimę ,czyli zwiększasz obciążenie dla silnika ale to ma wpływ na spadek obrotów i teraz czy obroty się trzymają .

Bo jeżeli są spadki to i może być różnica w podciśnieniu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.