Skocz do zawartości
BedrOK

Turbina 1.7 cdti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nigdy nie miałem takiego silnika tylko benz i mam pytanie. Widziałem nalot z oleju mokrego jednak mam auto tydzień a diagnosta tydzień temu nic nie widział i mam pytanie nam ten nalot jak się patrzy na środek tablicy rejestracyjnej to prawej stronie pod autem przy plastikowej osłonie na takim jakby przewodzie jest ten nalot. Co to? Olej w tym miejscu olej100 ale czy tu jest turbo?

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. sprawdź wąż i mocwanie na opaskę z turbosprężarki do intercoolra. 

4 minuty temu, andrzej000 napisał:

intercooler 

 

Edytowane przez andrzej000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, andrzej000 napisał:

Witam. sprawdź wąż i mocwanie na opaskę z turbosprężarki do intercoolra. 

 

myślisz, że to z węża kapie? bo faktem jest, że auto stoi na betonie i nie ma najmniejszej plamki pod nim. a dam rade sprawdzić to bez podnoszenia go? nie posiadam podnośnika a i czy w tym wężu płynie olej który jest z turbiny dopływa tym wężem do intercoolera i się tam chłodzi?

Edytowane przez BedrOK
zapomniałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak bo odma może Ci puszczać, tam jest powietrze chłodzone, bez podnośnika nieda rady sprawdzić, kanał albo najazdy wstawię filmik. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poproszę , a jak sprawdzić czy odma puszcza? A jeśli okaże się że odma jest ok to gdzie szukać dalej?

Edytowane przez BedrOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A turbo jest okej nie wyje.. Jest u gury na silniku wężyk ktury trzeba zdjąć odpalić silnik jakąś butle plastikową uciąć kawałek i patrzeć ile oleju ci wypluje, to na poczatek. 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo nie wyje tyle wiem na 100% a jutro sprawdzę tą odmę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A i intercooler jest cały? sprawdź... Mjałem podobne zdarzenie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz na pewno, nieszczelność. Trochę oleju będzie to norma, w tych ałtach, ale trochę... Bo jak większą ilość, to ne dopuszczalne. Najpierw sprawdź to co ci napisałem. 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było gdyby to było jakieś stare zabrudzenie po poprzednim właścicielu, z tego co wyczytałem to lepiej by to jak już to odma bo w innym przypadku to chyba czeka mnie regeneracja turbo.. Sprawdzę i dam znać.

A ten wężyk to ten od filtra powietrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wychodzi z gury, jest na cztery srubki przykrencana, odma.. tam jest ten plastik z logo trza odkręcić go. Wężyk ma długość 10 cm x3 cm około i wchodzi prosto w rurę ktura, idzie do turbo jest na opaski. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem wynika, że masz racje musi być nieszczelność i rzeczywiście olej tam jakaś niewielka ilość musi być. Sprawdzę odmę ale i ten przewód, bo jak tak oglądam to nagranie, to widzę, że opaska dotyka tego czegoś na czym jest ten przewód, a że to jest w takim miejscu to może sparciał przewód od drugiej strony, i stąd takie zapocenie bo nie wiadomo jednak jak długo to jest na nim. Jutro wszytko będzie jasne dam znać i dzięki za rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej ten przewód to już wyjście z Intercoolera do przepustnicy, jeśli auto ma już spory przebieg to normalna rzecz, że olej zalega w IC i jest wyrzucany wyżej poprzez ciśnienie, które wytwarza turbo, olej się tam bierze z rzucającej turbiny/odmy i w wyniku samego spalania. Jeśli chcesz zaoszczędzić pieniądze to rozbierz cały układ od turbo do przepustnicy i przeczyść i przemyj, uważaj na oringi jeśli są żeby nie uszkodzić/przetrzeć rozpuścić w środkach czyszczących. Obejrzyj sam intercooler czy nie ma jakiś uszkodzeń mechanicznych i czy nie łapie lewego powietrza. Jeśli regeneracja turbo to i przyda się nowy IC oraz przeczyszczenie całego dolotu. Możesz sprawdzić luz na wirniku turbiny, praktycznie go nie powinno być wcale. Jeśli będzie wywalało olej odmą później, świadczy to już o słabej kondycji silnika. Nie martw się na zapas, najpierw przeczyść wszystko i doglądaj. Zapewne jest trochę rozkręcania.

Edytowane przez WariatPSM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesle nie mają przepustnicy. Nic tam nie trzeba przepuszczać mniej czy więcej. IC wazne by był szczelny i robił robotę. Olej w głównej mierze idzie w większości przypadków z odmy. Turbo nawet nowe troszkę popuszcza oliwę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo jest wymienione na nowe i sprawne nie poci się itd. Odma jest sprawna dziś sprawdzone zarówno nie ma świstu ani nie zasysa korka. Oleju troszeczkę ale to naprawdę myślałem że będzie więcej, a to na przewodzie jakby zasycha. Dowiedziałem się że każdy diesel trochę oleju puszcza że tak jest i tyle. Podejrzewam, że to jest stare zabrudzenia z oleju może wcześniej coś było nie tak i tego nikt nie oczyścil i na 100% jest albo uszkodzony ale na bank zsunięty przewód bo opaska od deugiej steony nie jest na przewodzie co by tłumaczyło zapocenie. Jutro podnoszę go i dam znać.  Bardzo dziękuję za pomoc to forum jest mega.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, popraw i oczyść. Jak ci pisałem mjałem to samo. Wiem wszystko, na temat tego ałta, nie z internetu tylko z doświadczenia.pozdrawiami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odma rozkręcona, jak można to tak nazwać. Generalnie ok wiadomo na 1000km ok 50 ml oleju normalne a z resztą tak jak mówił kolega Andrzej trochę musi być. Na nalot na silniku nie patrzcie jak Cię wylewa olej  bez lejka to się udało cały silnik.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.