Skocz do zawartości
Jozek92

Opel Corsa C 1.2 80km - wymiana sprzęgła

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Moglibyście mi powiedzieć ile mniej więcej będzie kosztowało nowe sprzęgło (jaką firme polecacie?) do Opel Corsa C 1.2 80km benzyna 2006r plus robocizna.

Samochód jeździ w miarę normalnie ale podczas przyśpieszania czuć jakby zamulał mimo że obroty rosną. Pierwsze co przychodzi mi na myśl to ślizgające sie sprzęgło. Przejechane 184k km, od nowości nie było wymieniane.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto przestaję przyspieszać a obroty rosną znaczy to, że jest już koniec tarczy sprzęgłowej i w tym momencie też dostaję docisk sporych temperatur. Kup zestaw z wysprzęglikiem bo szkoda później jeszcze raz skrzynie zrzucać jeśli się wysypie. Oryginał to pewnie będzie zestaw LUKa 700-800zł, można wziąć Valeo komplet za 500-600zł, albo zregenerować w dobrym zakładzie starą tarczę i niech ktoś oceni docisk, ale wysprzęglik można wymienić dla świętego spokoju. LUK i Valeo będą chyba najrozsądniejsze, wymiana pewnie od 300-500zł.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba trochę źle napisałem. Samochód cały czas przyśpiesza, wskazówka prędkości ani na moment się nie zatrzymuje (z wyprzedzaniem nie ma najmniejszego problemu) ale czuje takie nierównomierne przyśpieszanie jakby go coś dławiło. Mam tak od ~2tygodni. Kiedy ktoś inny wsiądzie ze mną do samochodu to nawet tego nie zauważa ale ja czuję różnice.

700zł... myślałem, że będzie troche mniej bo w końcu to opel i przyzwyczaiłem się do tanich części ale na sprzęgle akurat nie ma co oszczędzać. Trochę słabo w tym miesiącu na taki wydatek. No nic, dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie masz do końca winowajcy więc szukaj dalej, może któreś koło trzyma hamulec? Miałem przypadek skorodowanych tłoczków hamulcowych, które się nie cofały i delikatnie przyhamowywały samochód, ale to idzie szybko zweryfikować bo grzeją się felgi. Podłącz pod komputer może akurat wywali jakiś błąd czujnika np. czujnik powietrza czy przepływomierz jak jest. Filtry też powinny być wymienione na jesień/zimę (paliwo, powietrze). 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałeś racje WariatPSM z tym że koło coś trzyma. Dzisiaj wymieniałem opony i z tyłu prawy bęben hamulcowy jest tak zardzewiały, że popękało przy końcach przez co trze/blokuje się o osłonę dookoła(nie wiem jak to nazwać). Teraz chyba trzeba wymienić oba tylne bębny bez żadnych innych podzespołów?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Jozek92 napisał:

 Dzisiaj wymieniałem opony i z tyłu prawy bęben hamulcowy jest tak zardzewiały, że popękało przy końcach przez co trze/blokuje się o osłonę dookoła(nie wiem jak to nazwać). Teraz chyba trzeba wymienić oba tylne bębny bez żadnych innych podzespołów?

Te blaszane tarcze nazywają się tarcze kotwiczne szczęk.

Może zanim wymienisz bębny (jeżeli są dobre wymiary) wystarczy je wyczyścić z rudej.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postaram się chociaż źle to wygląda bo całe płaty (3-4mm) odchodzą i po wyczyszczeniu będzie szczelina między bębnem a tarczami kotwiczek szczęk(dzięki za uświadomienie;)) - chyba że to nie przeszkadza?

Moglibyście polecić jakieś firmy od bębnów jeśli z naprawy nic nie wyjdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego to jest tylko ruda - szczotka druciana, przecinak itp. Obstukać delikatnie i wyczyścić druciakiem, później można przedmuchać sprężonym powietrzem.

Tam ma być niewielka szczelina by pył i brud mógł się wydostawać.

Ja tak to widzę.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz to wrzuć zdjęcia jak to wygląda, bo jeśli masz bębny na tyle, a rozpada już się ta osłona co zakrywa szczęki/regulator/cylinderek, to trzeba kupić zestaw naprawczy, wraz z tą osłoną kotwiczną jak pisze Rafał wyżej. Tyle, że do tej kotwicznej tarczy potrzebny będzie chyba demontaż piast od belki/wahaczy. Hamulec bębnowy musi być praktycznie zabezpieczony tak aby żaden syf z zewnątrz się nie dostawał, bo moment niszczy bęben i ścina okładziny. Zrób foty przed wymianą to podpowiemy ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wariat - kolega pisze że bęben jest cały zardzewiały i trze o tarcze kotwiczną - dlatego tak doradzałem - chciał wymieniać bębny.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.