Skocz do zawartości

Diesel 1.7 - nie odpala, działa na plaku,


Gość sebste

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Chłopaki,

 

W niedziele kupiłem mojego pierwszego OPLA, w dodatku pierwszego w życiu DIESLA, więc jestem zielony lekko.

Opel ASTRA H, 1.7 CDTI, rok 2005. 

 

Przyjechaliśmy do sprzedającego auto odpaliło na dotyk, gdy się rozgrzało odpalał ale dłużej kręcił.

Gdy przejechałem nim 30km, dojechałem do domu i chciałem zaprezentować Żonie auto - nie odpaliło.

Kręcić kręci, bezpieczniki sprawdziłem wszystkie ok. Przekaźniki pstrykają. No i nagle na forum wyczytaliśmy o odpaleniu na PLAKA.

Odpalił od razu - szok. No i można powiedzieć, że kolejne dwa dni jeździłem na krótkich dystansach, bez problemu odpalał zimny.

Pewnego dnia wybrałem się ciut dalej, auto się porządnie rozgrzało i problem wrócił przestał odpalać.  Działa jedynie metoda na PLAKA.

Pierwsze moje podejrzenie to pompa paliwa, bo w drugim aucie w benzynie ją słyszę po przekręceniu kluczyka, tej nie słyszę, chyba że tak to tu jest.

Drugie podejrzenie czujnik położenia wału. Gdzieś na innym forum pisali, że często zimny działa, a ciepły już blokuje i auto nie odpala.
Czasami w czasie jazdy zapala się samochodzik z kluczem ale po chwili gaśnie. Tak samo po odpaleniu na plaku, zapala się samochodzik jak auto się rozgrzeje, ikonka znika.

Ale czy mimo to rozrusznik może się kręcić ?? Podłączyłem moje OBD II i wyświetliło mi takie błędy:

 

PO380 - glow plugs, circuit A - malfunction

P1614 - Loss of RIM serial data

P1616 - Incorect signal

P0234 - Turbocharger, engine boost condition - limit exceeded

 

Czy ktoś mi pomoże ?? Czy po prostu zaraz się okaże, że kupiłem jakiegoś złoma!?!?!?

 

Edytowane przez sebste

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasuj błędy i zobacz co się dzieje na nowo.

To mogły być stare błędy nie skasowane

 

Co diesla proponuję trochę poczytać zasadę pracy diesla czyli silnika z zapłonem samoczynnym

 

Odnośnik do komentarza