Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

KOledzy narzeczonej Meriva A 1,7 cdti. Czasami stoi na dworze przez tydzień i auto odpala bez żadnego ale ale raz w tygodniu przy próbie odpalania tyłko słychać pstrykanie.

Po podłaczeniu do prostownika po pół godzinie odpala bez żadnego ale. Sprawdziłem ładowanie i na włączonych światłach jest 13,8 na wyłaczonych 13,9.

Aku czy coś kradnie prąd tylko dziwne czy raz na tydzień? W aucie wszystko powyłączane i posprawdzane żarówki itp...


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pobór prądu na postoju, multum filmów jest na YT. Można sprawdzać pomiar i wyciągać bezpieczniki po kolei, najczęściej to jakaś żaróweczka świeci/radio do końca nie rozłącza się. Niektóre systemy komfortu rozłączają się dopiero po kilku minutach od wyłączenia silnika. Masz przykładowy filmik co i jak: 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak robiłem i było 0,3 po chwili właczyla się jakaś pompa pod maską i skoczyło na 1,5


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć jakieś zdjęcie z bliska i daleka co to za pompa. Może ktoś coś podpowie, jest za dużo odbiorników które mogą męczyć akumulator na postoju. Musisz jak najwięcej przekazać nam informacji, bez domysłów. Później robimy przelew ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIe wiem co to za pompa...Tak mi się wydawało...Ale dziwi mnie to że raz na tydzień nie odpala....Bez róznicy czy mokro czy ciepło....Pompa od dogrzewania po zgaszeniu auta odpada bo by dłużej chodziło...

 

P.S Dziwnie macie w tych merivach..U mnie w aucie jest jakaś klema która rozpoznaje ze coś zabiera prąd i to wyłącza...Czy ta klema Ibs jest tak droga?

Edytowane przez maniek6600

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wnuczek włączył lampkę oświetlenia z tyłu i po dwóch dniach było zero na akumulatorze. Przełącznik ma trzy położenia zero, włączone zawsze, włączone powinno się samo wyłączyć po 30 min. Należy przeciąć jeden z kabli (ten od włączone zawsze) w tej chwili nie pamiętam który ale trzeba to samemu wymyślić.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, maniek6600 napisał:

Czy ta klema Ibs jest tak droga?

No przeglądnij internet i zobaczysz cenę.

Ale ogólnie Meriva to nie ten przedział techniczny co BMW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ten wynalazek w BMW to nie to samo co mam w touranie. Ta klema umnie to też klema minusową ale ona steruje lądowaniem Aku czyli agresywnie ładuje Aku jak zdejmiemy nogę z gazu czyli podczas hamowania silnikiem. Zmniejsza ładowanie przy przyspieszaniu by nie zabierać kilku koni na alternatorze. To do systemu start stop i aku agm efb. Wyłączyłem SS ale czy to dalej działa to nie sprawdzałem. 

 

Tu kolega niech sprawdzi upływność bo jak jest jak to co podaje czyli 0.3 ampera to grubo za dużo jest.  Poza tym to po mojemu to niech zacznie jeździć tym autem albo może sprzedać bo cztery razy w miesiącu jazda to na rowerze raczej nie autem. Tak to nigdy żaden aku nie da rady. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, wesol napisał:

Tu kolega niech sprawdzi upływność bo jak jest jak to co podaje czyli 0.3 ampera to grubo za dużo jest. 

 

 

Faktycznie .

Nie dopatrzyłem że to 0.3 A 

A powinno być 0.03 A

 

W jego przypadku o 300 mA a powinno być max 30 mA


  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Narzeczona jezdzi autem sporo.Co prawda trasy max 10 km ale z 3 razy dziennie.Tak się zastanawiam.Jak jest wyłączana lampka od schowka? Bo jak go kupiłem to nie było żarówki ...No ale dziwne to ze to się dzieje raz na tydzień.Np w piatek przyjechała po trasie 30 km a nastepnego dnia o 16 podczas próby odpalania tylko słychać pstrykanie.Zobaczę dziś ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10 km to prawie na styku doładowania aku.

Sprawdź co powoduje takie pobór prądu na postoju.

Może alarm , może radio.

Szukaj

5 minut temu, maniek6600 napisał:

Bo jak go kupiłem to nie było żarówki

 

Jak nie ma żarówki to obwód jest rozłaczony.

Wiec nie powinien brać prądu.

Ale może być jakieś przebicie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś przed chwilą poszedłem i zapalił bez żadnego zająknięcia....Umówiony jestem z kolegą elektrykiem na przyszły piątek.Zobaczymy jak do tego czasu będzie.A profilaktyczne doładowanie ma sens?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A koledzy jaki powienien być akumualtor? Czy wersja 74 Ah jest ok czy za mała? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkość wystarczająca. Tylko jeśli uplywnosc będzie duża to żaden Aku nie wytrzyma dłużej jak 2-4 lata. Jeśli będzie upływność na poziomie 10 mA to taki akumulator powinien wytrzymać tak koło 10 lat a może i nawet z 12. Akumulator rozładowywany, niedoladowany wiecznie to się zasiarcza więc i umiera. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo fakt jest taki ze oczko akumulatora jest czarne.Ładuje się od 3 godzin i nadal czarne

 

p.s czyli nie ma sensu kupować aku 77 ah bo tak czy tak nie doładuje....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciało ci się chociaż przeczytać mój post?

Wpisać Vin ?

Sprawdzić jaki powinienieś mieć?

 

77 też da rady.

Problemem mogą być krótkie trasy przez które aku się wyładowuje a niedoładuje.

Zostaw tak na prostowniku do rana.

Oczywiście klemy odpięte.

Jeżeli masz zwykły prostownik to możesz ładować nawet 20 h.

Odłącz aku od prostownika gdy będzie miał ok 15.8 V

 

Potem sprawdź jakie masz ładowanie.

I dla odciążenia aku i altka zamontuj światła do jazdy dziennej.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem włączone światła do jazdy dziennej ale na zimę chyba lepiej jak się samemu włącza.Co do prostownika to mam mikroprocesorowy i on wszystko robi.Ładowanie na światłach i wszystkim włączonym to 13,88

 

A tym oczkiem się sugerować?Bez przerwy bodajrze od roku jest czarne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, maniek6600 napisał:

Miałem włączone światła do jazdy dziennej ale na zimę chyba lepiej jak się samemu włącza

 

Jakim cudem się samemu włącza światła do jazdy dziennej?

Masz fabryczne?

Gdyby nawet to one są właśnie po to aby obniżyć zużycie energii.

24 minuty temu, maniek6600 napisał:

Co do prostownika to mam mikroprocesorowy

 

To kiepsko.

Myślałem o takim

2019-11-10_184430.png

 

Tego typu prostownikiem jesteś w stanie doładować aku do pełna i oczko zmieni kolr na zielony.

Mikroprocesorowy ładuje tylko do 14.5 V i sie wyłącza

 

Rok masz czarne , czyli rok masz nie doładowany aku lub oczko się zawisiło.

Poczytaj o tym oczku.

Jest wiele o nim pisane .

To jest ściema że ono pokazuje faktyczny stan całego aku.

Ono pokazuje tylko stan na jednej celi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam OP-com i samemu włączam światła do jazdy dziennej

Ładuje cały czas juz 6 godz. oczko kolor czarny

Edytowane przez maniek6600

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.