Skocz do zawartości
Daniel94

Jaki wlać olej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z wyborem oleju. 2 miesiące temu kupiłem signum 2.0 turbo z20net. Auto sprowadzone z Niemiec. Gdy spusciłem olej był czarny jak smoła. Filtr powietrza wyglądał podobnie, ostatni przegląd był przy 40 tys km. Teraz ma 200km. Wymieniłem uszczelke przy czujniku poziomu oleju, syf był straszny jakby olej nie był wymieniany. Zalałem go olejem  GM 10w40 i lubi go wypić. Chcę zrobić jeszcze plukanke i zmienić olej tylko nie wiem na jaki. Zastanawiam się na valvoline 10w60. Czy polecacie inny z wysokiej półki? 

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie tam jest olej 5W30 6L klasyfikacja API/ACEA SJ/A3-98. Jeśli naprawdę ktoś tak długo nie robił wymiany to może być słabo z panewkami i pierścieniami na tłokach. Po zmianie oleju i płukankach może wciągać na potęgę albo i się polepszy. 10w60 może coś pomóc, Valvoline to dobra marka oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko tu jest pytanie czy mu bardziej mogę tym zaszkodzić bo 5w30 a 10w60 to jest różnica

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak różnica syntetyk 5 i półsyntetyk 10. Tylko te 10W60 w sporcie wykorzystywane i też do starych aut oraz takich co lubią sobie łyknąć. Czy zaszkodzisz to nie wiem, był taki filmik Chrisa na YT, że po wymianie oleju (smoły już praktycznie), silnik padł. Działał w swoim rytmie na starym, a nowy wszystko rozpuścił.

 

Musiałbyś zobaczyć silnik, choćby jakimś endoskopem przez świecę i korek spływu oleju. Jak to tam wygląda.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tego silnika producent zaleca 5W30 / 0W30 - i na takim oleju powinno się jeździć do śmierci technicznej.

Ale skoro autko na jednym oleju zrobiło 160tkm to bym się cudów nie spodziewał.

Płukankę można pomóc ale też zaszkodzić bo rozpuszczony szlam i nagar mogą zaczopować/zatkać kanały olejowe.

Co ja bym zrobił w takiej sytuacji? - Rozkręcanie całego motorka i weryfikacja części - wał, półpanewki, tłoki, korbowody, głowica, zawory, wałki rozrządu, turbina i gładzie na cylindrach. Skarbonka.

Mam nadzieje że kupując to autko liczyłeś się z taką sytuacją i sprzedający odliczył ewentualny remont silnika.   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.