Skocz do zawartości
a.ola.01

Zmiana koloru płynu reakcyjnego po wymianie uszczelki i różnica płynu chłodniczego.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od około pół roku jestem właścicielką Opla Astry H. W ostatnim czasie miałam problem z płynem chłodniczym, raz bylo go więcej a raz mniej. Kupiłam tester na obecność CO2 i płyn zmienił kolor. Auto stało u mechanika około 2 tygodni, zostało wymienione wszystko od A do Z, w tym uszczelka pod głowicą, głowica poszła do szlifu, pompa wody itd. Po odebraniu samochodu problem wcale nie zniknął. Samochód jeździ krótkie trasy, okolo 30km, po przejechaniu w zbiorniku płynu jest połowa, następnego dnia jest go ponad poziom. Co moze być przyczyną? Sprawdziłam dziś płynem na obecność CO2 i zmienił kolor tak jak przed wizytą u mechanika. 

Edytowane przez a.ola.01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zastanów się jaką astrę posiadasz.

W profilu piszesz AJ .

W temacie że AH

W poprzednich tematach że AG.

A więc?

Do tego jaki silnik ?

1.7CDTI było duzo.

Jaki kod

 

https://forum.opel24.com/topic/87475-problem-z-płynem-chłodniczym-i-wentylatorem/?tab=comments#comment-710937

 

 

Składaj reklamacje.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, adam1954 napisał:

Po pierwsze zastanów się jaką astrę posiadasz.

W profilu piszesz AJ .

W temacie że AH

W poprzednich tematach że AG.

A więc?

Do tego jaki silnik ?

1.7CDTI było duzo.

Jaki kod

 

https://forum.opel24.com/topic/87475-problem-z-płynem-chłodniczym-i-wentylatorem/?tab=comments#comment-710937

 

 

Składaj reklamacje.

 

Mój błąd, na 100% jest to Astra H. Silniki Isuzu. Termostat nie był wymieniony. Czy może być problem w tym? Ale skąd wtedy zmiana koloru płynu? Dodatkowo ostatnio podczas jazdy wyświetlilo mi się check engine, które zaraz zgasło. 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie 1.7 CDTI to isuzu. Tyle że nieco różniące się konstrukcje i moce. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, a.ola.01 napisał:

Mój błąd, na 100% jest to Astra H

 

A więc jest dekoder 

http://opelvindekoder.pl

Tam sobie wklej Vin i się dowiesz jaki masz kod silnika.

Potem napisz na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, adam1954 napisał:

 

A więc jest dekoder 

http://opelvindekoder.pl

Tam sobie wklej Vin i się dowiesz jaki masz kod silnika.

Potem napisz na forum.

 

Mam nadzieję że chodziło o to 

Screenshot_20191111-170751_Samsung Internet.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Według mnie to mechanik spaścił robotę.

Albo jest pęknięta głowica albo płaszczyzna silnika jest nierówna.

Ktoś kto zna te silniki może jeszcze coś doradzi.

Ale moja rada to jechać do innego mechanika do pomiaru kompresji w celu wykrycia usterki .

A temu mechanikowi co robił remont złozyć reklamacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, adam1954 napisał:

Tak.

Według mnie to mechanik spaścił robotę.

Albo jest pęknięta głowica albo płaszczyzna silnika jest nierówna.

Ktoś kto zna te silniki może jeszcze coś doradzi.

Ale moja rada to jechać do innego mechanika do pomiaru kompresji w celu wykrycia usterki .

A temu mechanikowi co robił remont złozyć reklamacje.

 

Głowica była w szlifie i później na sprawdzeniu. Mechanik jeden z bardzie polecanych u mnie, spróbujemy jeszcze wymienić termostat. Jak to nie pomoże to będę szukać innego mechanika.  Dzięki za pomoc. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat nie ma wpływu na zmianę koloru płynu

 

 

 

 

Szukanie innego mechanika i płacenie za spartoloną robotę innemu?

Opłaca się ?

Reklamacja i ma doprowadzić do porządku

Każdemu zdarzają się wpadki


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze na test odłączył ten wymiennik ciepła ala chłodniczke.  Kawałkiem rurki mostkujesz węże wodne. Jak to nic nie da to tak jak Adam prawi, może poprostu głowica ma mikropęknięcia i dlatego mamy co mamy. Nie zawsze sprawdzenie jest pewne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja głowica też była sprawdzana na szczelność dwa razy.

I niestety była pęknięta.

Po rozgrzaniu była lipa.

 

Ale chłodniczka to dobry pomysł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.