Skocz do zawartości
kamil9480

skróty z katalogu części 7 zap

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witajcie, zamierzam zabrać się za zmianę bębnów na tarcze w Astrze G 1,6 16V i przeglądam katalog części na 7zap żeby się dokładniej przyjrzeć temu wszystkiemu i nie rozumiem kilku skrótów. Podrzucę linka https://opel.7zap.com/pl/car/t98/j/0/29-2/#3   jest tam obok każdej części w nawiasie oznaczenie (-A, -E). Co ono oznacza?

W innych kategoriach pojawiają się też takie skrót jak (NLS), którego też nie rozumiem. Albo tak jak w przykładzie z linku dla jednej części (nr 3, w tym przypadku lewa i prawa) są dwa numery części a jest to wg katalogu ten sam element.  Albo w przypadku amortyzatorów z tego katalogu do jednego amortyzatora jest kilkanaście rodzajów/typów, a jeden numer części. Pomoże ktoś w tej kwestii bo nie chciałbym złego kupić a potem odsyłać?

Edytowane przez kamil9480

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrót (-A, -E) informuje że niektóre części są w opisach wyposażenia elektrycznego. Tego drugiego nie znam

Jeżeli jest jedna część z innym nr to może chodzić o lustrzane odbicie (bynajmniej tak mi się wydaje).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, rafalgrzegorz napisał:

Skrót (-A, -E) informuje że niektóre części są w opisach wyposażenia elektrycznego. Tego drugiego nie znam

Jeżeli jest jedna część z innym nr to może chodzić o lustrzane odbicie (bynajmniej tak mi się wydaje).

Dzięki wielkie bo nie mogłem tego rozszyfrować. 

Apropo części z jednym numerem to też myślałem, że pod linkiem jest podział na lewe i prawe czyli właściwie odbicie lustrzane, a poniżej jeszcze jeden taki sam zestaw z zupełnie innym numerem


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o hamulce tylne - różnice były przy mocach silnika, rodzaju piast (Astra G i Zafira A miały piasty na 4 i na 5 śrub) jak też zaciski bosch-a (problematyczne) i Lucas-a (mniej kłopotliwe). 

Poza tym zawsze dochodziły jakieś modyfikacje - i stąd stosować do nr fabrycznego autka itp. lub w zestawie z i podany nr części.

Takie przeróbki najlepiej robić mając jakiegoś dawce - przekładasz z jednej belki na drugą - dokupujesz tylko tarcze i klocki ( co najwyżej tarcze kotwiczne - osłony tarcz - bo te często są zeżarte).

Linki ręcznego też są inne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem zdaję sobie sprawę z czymś to się wiąże i że jest trochę do zmiany łącznie z linką czy niektórymi przewodami. U mnie jest na 4 śruby  i z tego co wiem to z tym silnikiem montowane były zaciski Lukas i tarcze 240 mm na tył ale to jeszcze muszę zajrzeć do przodu żeby to potwierdzić. Tylko chciałem na początek zorientować się właśnie w temacie tego mocowania piasty (co schemat to inna nazwa tego). Mam już na oku kilka belek tylko najpierw jeszcze muszę sprawdzić przód co i jak tam było. Potem wystarczy przekładkę zrobić zaciski zregenerować wyczyścić wszystko jak należy, nowe tarcze klocki linką i kilka przewodów i będzie wszystko git ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.