Skocz do zawartości
Jozek92

Opel Corsa C 1.2 80km - dławi się podczas jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

Miałeś racje WariatPSM z tym że koło coś trzyma. Dzisiaj wymieniałem opony i z tyłu prawy bęben hamulcowy jest tak zardzewiały, że popękało przy końcach przez co trze/blokuje się o osłonę dookoła(nie wiem jak to nazwać). Teraz chyba trzeba wymienić oba tylne bębny bez żadnych innych podzespołów?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Jozek92 napisał:

 Dzisiaj wymieniałem opony i z tyłu prawy bęben hamulcowy jest tak zardzewiały, że popękało przy końcach przez co trze/blokuje się o osłonę dookoła(nie wiem jak to nazwać). Teraz chyba trzeba wymienić oba tylne bębny bez żadnych innych podzespołów?

Te blaszane tarcze nazywają się tarcze kotwiczne szczęk.

Może zanim wymienisz bębny (jeżeli są dobre wymiary) wystarczy je wyczyścić z rudej.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postaram się chociaż źle to wygląda bo całe płaty (3-4mm) odchodzą i po wyczyszczeniu będzie szczelina między bębnem a tarczami kotwiczek szczęk(dzięki za uświadomienie;)) - chyba że to nie przeszkadza?

Moglibyście polecić jakieś firmy od bębnów jeśli z naprawy nic nie wyjdzie?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego to jest tylko ruda - szczotka druciana, przecinak itp. Obstukać delikatnie i wyczyścić druciakiem, później można przedmuchać sprężonym powietrzem.

Tam ma być niewielka szczelina by pył i brud mógł się wydostawać.

Ja tak to widzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz to wrzuć zdjęcia jak to wygląda, bo jeśli masz bębny na tyle, a rozpada już się ta osłona co zakrywa szczęki/regulator/cylinderek, to trzeba kupić zestaw naprawczy, wraz z tą osłoną kotwiczną jak pisze Rafał wyżej. Tyle, że do tej kotwicznej tarczy potrzebny będzie chyba demontaż piast od belki/wahaczy. Hamulec bębnowy musi być praktycznie zabezpieczony tak aby żaden syf z zewnątrz się nie dostawał, bo moment niszczy bęben i ścina okładziny. Zrób foty przed wymianą to podpowiemy ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wariat - kolega pisze że bęben jest cały zardzewiały i trze o tarcze kotwiczną - dlatego tak doradzałem - chciał wymieniać bębny.

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te bębny w Corsie lubią mocno rdzewieć, na tyle że jak jest rant na końcu bębna to od niego tak z centymetr potrafi po obwodzie pęknąć. Środek na spokojnie można przetoczyć jeżeli trzymają wymiar. Do tego cały środek do wymiany szczęki, sprężynki itp. Przy okazji warto zerknąć na linki do ręcznego. Ja wymieniłem obie te krótkie, bo zaraz po remoncie hamulców obie pękły. A nie wyglądały na przetarte bardzo. Całość robiłem za blokiem schowany przed okiem wścibskich sąsiadów :D W bębnowych w Corsie jest taki kołnierz https://opel.7zap.com/pl/car/x01/j/0/20-1/ na spokojnie można go porządnie wyczyścić, przepłukać. W moim z 2002 nie były tragiczne a stał cały czas na dworze i miał już prawie 250 tyś. przebiegu. Niech kolega da jakieś zdjęcie jak to wygląda.

U mnie po przetoczeniu i wypiaskowaniu bębnów (warto je od razu pomalować z zewnątrz) i wymianie wszystkiego w środku prócz cylinderka, bo nic nie ciekło i ładnie działał, hamulce elegancko działały, ręczny w końcu wrócił. Tylko wiadomo, trzeba albo samoregulator porządnie wyczyścić, żeby lekko chodził albo wymienić na nowy. Można go podciągać przez otwór na śrubę. I trzeba pamiętać. Jak nie zamierzasz wymieniać cylinderka, zabezpiecz tłoczki jakimś drutem, trytytką czymkolwiek, bo one po zdjęciu szczęk same się wysuwają powolutku i mogą całkiem wypaść. Oczywiście przed robotą porób sobie zdjęcia jak co jest zamontowane, żeby potem przy składaniu nie pozakładać źle sprężyn. U mnie jak się okazało, już ktoś źle założył, ale na YouTube jest tyle poradników, że zrobienie bębnów w Corsie to bułka z masłem.

A czemu kolega o hamulcach pisze w temacie o sprzęgle? Zresztą no google i YT nie parzą. Jak kolega chce jeszcze kilka lat pojeździć, to warto bębny zmienić na nowe, jeżeli są dość spore wżery, bo może być jak u mnie, że pękł na obwodzie. Ja piaskowanie miałem gratis w pracy i przetaczanie też ;) Jakby nie to, wolałbym kupić. A i warto zerknąć na łożyska w bębnie. U mnie już jedno się pomału kończyło i ten bęben wymieniłem na dobrą używkę ze szrotu, którą też wypiaskowałem, lekko przetoczyłem jakieś 0,5 mm, pomalowałem i gra gitara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, topiq napisał:

A czemu kolega o hamulcach pisze w temacie o sprzęgle?

 

Słuszna uwaga .

Podzieliłem tematy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tym samochodem planuję pojeździć jeszcze z 5 lat dlatego od razu chciałem wymieniać bębny. Ta osłona kotwicząca jest cała (do czasu bo lekko słychać jak sie trze w prawym kole). Jutro wrzucę zdjęcia bo dzisiaj się nie wyrobię.

Edytowane przez Jozek92

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co doradzić bo nie miałem opla z bębnami - w innych markach wystarczyła szczotka, skrobak i młotek.

W sintrze mam tarczo-bębny i tu wystarczy co kilkanaście lat wymiana - ruda ich tak bardzo nie lubi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bębny w Corsie C rdzewieją w kilka godzin po piaskowaniu. Dosłownie w oczach :D Dlatego dobrze jest je pomalować od razu farbą odporną na temperaturę. Ja mam z roboty TEMAL 600 alu. Smarowałem nią wydech. Bardzo fajnie się rozprowadza. Ale pewnie coś tańszego też podejdzie. Nowe bębny czasem są już pomalowane. A trze, bo pewnie pękł po obwodzie i rdza wypchnęła rdzę na kołnierz. Ale on serio jest dość odporny i wystarczy wyczyścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.