Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów, napotkałem ostatnio problem związany ze światłami drogowymi otóż świecą ostro w glebę i jedynie mrówi mogę oślepić, a nie samochod jadący z przeciwka. Na stacji diagnostycznej ustawione zostały światła mijania poprawnie, a diagnosta powiedział, że drogowe są zintegrowane z krótkimi i nie ma możliwości regulacji. Wieczorami podczas jazdy ciemnymi drogami nie ma żadnego efektu po włączeniu długich. Wie ktoś może jak sprawić, żeby świeciły tak jak powinny, dodam że sprawdziłem dzisiaj żarówki i są włożone według mnie prawidłowo ponieważ mają wypustki żarówek w otworach. Jest możliwe, że sprężyna źle dociska żarówkę i ją kantuje w dół?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reflektory są oryginalne czy jakieś zamienniki? Rozumiem, że jedna żarówka odpowiada za światła drogowe i mijania czy są to oddzielne żarówki w reflektorze? Może warto na próbę wstawić inne żarówki, w służbowym mam światła długie które na długość są takie same, tyle że świecą wyżej, za to w Vectrze długie świecą bardzo dobrze, prawie trzy razy lepiej jak mijania. Nie są to oryginalne reflektory ale jestem zadowolony, oryginały zmatowiałe leżą w piwnicy, jedna ma urwane dwa zaczepy więc nie zmieniam na razie. Warto też zwrócić uwagę czy odblaski/lustra w reflektorze mają dobrą kondycję i czy zewnętrzna część nie jest matowa. Samo osadzenie żarówki też ma duży wpływ, warto sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, b0czek92 napisał:

diagnosta powiedział, że drogowe są zintegrowane z krótkimi i nie ma możliwości regulacji.

 

 

Co znaczy zintegrowane

Światła mijania są osobne H7 a drogowe też osobne H1 różnica w mocowaniu.

Mijania masz wsadzane do uchwytu który trzeba wkręcić.

Przeważnie napis TOP to do góry.

Drogowe masz wkładane i dociskane sprężynką.

Wyjmij je i sprawdź czy sprężynka dobrze zamocowana i prawidłowo dociska żarówkę.

 

2019-11-26_211647.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz osobne odbłyśniki do długich i krótkich i według mnie coś pokombinowałeś z żarówkami.

Mijania mają być H7, długie H1. Chyba że masz Żarniki D1S Xenon i te wtedy są najczęściej na długich i krótkich.

Ale to twoje autko i powinieneś wiedzieć jakie żarówki tam są zamontowane. 

Odbłyśniki są zintegrowane w Zośce A. W "Z B" odbłyśnik długich jest raczej stały, regulowane są tylko krótkie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Światła mijania H7, a drogowe H1. Nie miałem możliwości pogrzebać z żarówkami bo mam Zafire od miesiącai od kilku dniu staram się dowiedzieć dlaczego tak nisko świecą mi długie. Dzisiaj jak patrzyłem na lampy z przodu to zauważyłem jakby dół odbłyśnika był przestawiony względem góry tzn na dole ma szpare na 2 może 3 mm, a u góry prawie wcale. Jutro rano wrócę z nocki i spróbuję przełożyć H1 z Zosi A do B i zobaczymy czy to wina żarówek. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adaś, ja też mam światła "razem", to znaczy, że regulacja jest jedna dla obydwu - odbłyśniki są zintegrowane.

 

A regulację masz manualną?

Może miałeś ustawioną najniżej i na tej pozycji ustawiali ci mijania?

Zobacz, czy odbłysniki nie lataja, bo może są wyjęte z jednego zaczepu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa świateł drogowych rozwiązana:jupi: Pojechałem na kolejną w pobliżu SKP i przedstawiłem sytuację jak świecą w samochodzie długie, pan Diagnosta od razu powiedział mi, że w Astrze H są zespolone światła że sobą ale w Zafirze B jest jedną dodatkowa śruba właśnie od świateł drogowych, znajduje się ona po otwarciu maski zaraz na osłonie długich.

IMG_20191127_093628-600x800.jpg

IMG_20191127_093756-600x800.jpg

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I teraz widzisz jaka jest wiedza ludzi którzy nam podpisują przeglądy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adaś szybki kurs na urzędnika państwowego do tego jakiejś tam wykształcenie wyższe mechaniczne i można podbijać dowody rejestracyjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adaś by puścił co piąte auto na bank :) Czasem takie wynalazki potrafią zawitać stację, że nie powinny w ogóle samodzielnie jeździć. Miałem chwilę Corsę B 1.0, równolegle z Audi A4 B5, i jak pojechałem na stację, to nie chciał mi diagnosta podbić dowodu bo żarówka była przepalona w prawej lampie z tyłu (zrobiłem na miejscu), dobrze że ogarnąłem wycieki i hamulce przed przyjazdem, bo bym dostał wilczy bilet, może i dobrze bo małe i większe usterki mają wpływ na nasze bezpieczeństwo ;)  Robiliśmy kursy/egzamin na ADRy to inspektor ITD mówił, że bardzo dużo wypadków jest na drogach przez brak albo słabe oświetlenie aut, czyli obrysówek i tych wszystkich co w nocy informują o gabarytach i długości pojazdów. Dlatego jak już traficie na inspekcje większym autem to trzeba się liczyć z każdą żarówką, z każdym paskiem i klemą przy aucie i zestawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.