Skocz do zawartości

Astra H 1.6 b+g ciężkie odpalanie na zimnym


Gość wodeczka94

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wodeczka94

Cześć :)

Posiadam Opla Astrę H 1.6 77KW z gazem która ma problem z odpalaniem na zimnym silniku.
Mianowicie, po dłuższym postoju (5-7h w góre) autem trzeba długo kręcić i odpala niemrawie. Po odpaleniu trzeba dać mu jakieś 10-15s. zanim sie ruszy w drogę, bo na gaz reaguje dławiąc się i gasnąc, po tym czasie już jedzie normalnie, nie dławi się, jest ok. Jak już odpali, tak można zgasić i odpali od razu. Czasami zaświeca się check (ma to miejsce tylko na trasie - po usunięciu nie pojawia się ponownie) który mówi o uszkodzonym katalizatorze. Na początku pod lupe wziąłem czujnik płynu chłodniczego, który pokazywał temperaturę o 7 stopni mniejszą, a po wypięciu i wpięciu kostki wcale sie popsuł i pokazywał ciągle 151*, jednak po zmianie czujnika i usunięciu jego błędu problem nie ustąpił. Miał ktoś może podobny problem i poradził sobie z nim? Potrzebuję pomocy by rozprawić się z ciężkim rozruchem Opla na zimnym silniku.

Załączam również film, jak wygląda poranne odpalanie Opla.
https://youtu.be/dtQ27wrC-kU

Pozdrawiam,
Paweł :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jaki dokładnie błąd jest odnośnie katalizatora - kod błędu.

Może katalizator jest zaklejony i potrzebuje się rozgrzać.

A lpg rozwaliła mapy paliwowe.

Sprawdzał ktoś jakie jest ciśnienie na listwie paliwowej?

Następnie bym pojeździł na samej benzynie ze 100km (LPG wyłączone bezpiecznikiem).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wodeczka94
Godzinę temu, rafalgrzegorz napisał:

Jaki dokładnie błąd jest odnośnie katalizatora - kod błędu.

Może katalizator jest zaklejony i potrzebuje się rozgrzać.

A lpg rozwaliła mapy paliwowe.

Sprawdzał ktoś jakie jest ciśnienie na listwie paliwowej?

Następnie bym pojeździł na samej benzynie ze 100km (LPG wyłączone bezpiecznikiem).

 

P0420 - błąd kata
porównywałem korekty benzyny i gazu - są w porządku, nie ma duzych rozjadów oraz nie są to duze wartosci
Nie sprawdzałem ciśnienia na listwie paliwowej. Nie mam przyrządów niestety :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co da porównywanie map beni do gazu jak mapy beni są np. złe.

Skoro jest wykluczony czujnik temperatury to zostało sprawdzenie kata.

Ale ja bym sprawdził najpierw na zimnym silniku czy w listwie paliwowej jest paliwo i pod jakim ciśnieniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wodeczka94
W dniu 29.11.2019 o 15:34, rafalgrzegorz napisał:

Ale co da porównywanie map beni do gazu jak mapy beni są np. złe.

Skoro jest wykluczony czujnik temperatury to zostało sprawdzenie kata.

Ale ja bym sprawdził najpierw na zimnym silniku czy w listwie paliwowej jest paliwo i pod jakim ciśnieniem.

Porównywanie map nic, ale ja porównywałem czasy korekt i one wyglądały ok, nie było dużej rozbieżności i oscylowały w okolicach 0. 

W dniu 29.11.2019 o 16:50, adam1954 napisał:

2019-11-29_164933.png

 

Jak pracuje druga sonda?

A co się dzieje gdy wyłączysz LPG całkowicie i zrobisz ok 50 km na samej Pb?

Sonda pracuje w porządku. Wartości wahają się jak trzeba. Błąd pojawia się tylko na trasie. 

 

No i dziś sprawdziłem - to napewno nie gaz. Odpiete i zaślepione przewody (dolot gazu do wtrysków i podciśnienie z reduktora), zakręcony zawór w butli, odpięte przewody od zaworów na butli i reduktorze, przejeżdżony dzien, dziś wstaję, idę odpalać i - tak samo długo kręci i niemrawo odpala... To tez nie swiece - były zmieniane... Ktoś jakiś pomysł dalej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wodeczka94
17 minut temu, ja37 napisał:

Daj mu trochę czasu.

Jutro napisz, co się dzieje.

A jak dziś stoisz, to napisz pojutrze.

Myślisz, że cały wczorajszy dzień jazdy (koło 50km) nie wystarczy z odpiętymi przewodami? No mi się zdaje, że wystarczająco dużo czasu... Dziś już podpiąłem gaz spworotem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem, info nie było.

50km myślę, że starczy.

 

Dasz radę zrobic logi jeden z odpalania drugi na ciepłym z jazdy?

Takie nie za długie 2 minuty max.

 

Oczywiście gaz out.

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wodeczka94
18 minut temu, ja37 napisał:

Nie wiedziałem, info nie było.

50km myślę, że starczy.

 

Dasz radę zrobic logi jeden z odpalania drugi na ciepłym z jazdy?

Takie nie za długie 2 minuty max.

 

Oczywiście gaz out.

Logi? Czego dokładnie? Aktualnie dysponuję tylko interfejsem do gazu i kostką obd elm z programem torque wiec niezbyt dużo mogę :( aczkolwiek przez torque mogę logować niektóre wartości nawet poprzez nagrywanie ekranu z ustawionymi wartościami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności