Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam problem z moim  Signum 2008 1,9 CDTI. Zaczęło się od tego, że stopniowo tracił moc. Było to najbardziej widoczne przy dynamicznej zmianie z 3 biegu na 4. Warsztat po długiej diagnostyce uznał, że przyczyna była trojaka: zawór EGR (zaślepili), czujnik ciśnienia doładowania (wymienili) i zwarcie w jakiejś wiązce kabli (zaizolowali). Początkowo rzeczywiście było lepiej, ale z czasem mocy coraz bardziej ubywało. Według kolejnej diagnozy DPF okazał się kompletnie zatkany. Po wybiciu i przeprogramowaniu samochód nie zgłaszał żadnych błędów. Przejechałem 30km, wyłączyłem silnik, po nastu minutach chcę odpalić a tu nowy kłopot: silnik odpala i w tej samej sekundzie gaśnie. Po kilku próbach (zazwyczaj między 3 a 5) udaje się go odpalić na dobre. Jak już wystartuje to dalej nie robi problemów. Raz, przy mrozie odpalił za pierwszym razem. Interfejs diagnostyczny zwraca błąd P042A. Ktoś miał może podobny przypadek? 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu jest filmik z tym błędem związany, ogólnie sam coś potrafisz czy mechanik tylko robi? 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@WariatPSM Dzięki, spróbuję tak zrobić. Ogólnie to raczej nie grzebię, ale z tym chyba dam radę sam :)

Zapomniałem dodać, że przy testach tak dali w palnik, że wywaliło czujnik temperatury na wejściu. Obecnie dziura po nim jest zaspawana, a sam czujnik wyłączony w programie. Brak tego czujnika nie powodował problemów z odpalaniem. Zastanawiam się w związku z tym czy to możliwe, żeby ten na wyjściu je powodował. Ale ja się nie znam, dlatego pytam :)

 

Edytowane przez kjub
rozwinięcie myśli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, kjub napisał:

Signum 2008 1,9 CRDI

 

 

Trafiłeś chyba na złe forum.

Nie ma takiego signuma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Racja, Opel dla common rail używa oznaczenia CDTI. Dzięki za zwrócenie uwagi. Niestety nie mogę edytować pierwszego posta.

Edytowane przez kjub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, kjub napisał:

Interfejs diagnostyczny zwraca błąd P042A

 

A kasowałeś ten błąd

Może został zapisany jako stary.

Mechanikowi nie chciało się pokasować i tak został?

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy przy ostatnim odczycie mi to wykasował. Jak robiłem przeróbkę programu to tego błędu nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.