Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebuje porady w sprawie zakupu cewki zapłonowej. W ubiegłym roku kupiłem cewkę zapłonową firmy BERU i niestety wytrzymała tylko nie cały rok. Uwzględnili mi reklamacje.

Proszę o informację jakiej firmy warto kupić cewkę zapłonową.

 

Oryginalna GM kosztuje 861 zł, czy warto inwestować w zamiennik? Jak tak to jakiej firmy jest godna polecenia?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lpg? I może podaj silnik bo via telefon nie widać podpisow

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na aukcjach ogłaszają się jakoby Valeo obecnie był oryginał GM pod ten silnik. Mam taką u siebie, w zasadzie działa tak samo jak Sagem. Za sam znaczek GM nie warto przepłacać.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik 1.8 125 KM Z18XE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz gaz?

Ps do tego silnika nie kupisz już cewki OE nawet jeżeli jest na niej GM to wiek wskazuje że poszła w outsourcing. Wiem bo takie cewki produkujemy. Dokładnie do tego modelu valeo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, deodekabokat napisał:

Masz gaz?

Ps do tego silnika nie kupisz już cewki OE nawet jeżeli jest na niej GM to wiek wskazuje że poszła w outsourcing. Wiem bo takie cewki produkujemy. Dokładnie do tego modelu valeoemoji3.png

Tak mam gaz. To powiedz mi coś o Valeo warto ją kupić, czy tak samo jak BERU się rozpadnie, a niby dobra firma?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, cinek1111 napisał:

W ubiegłym roku kupiłem cewkę zapłonową firmy BERU

 

Jeżeli to była made in china to się nie dziwię

Kup Beru ale nie produkowane w Chinach.

A ogólnie to masz przecież gwarancję .

Dla czego jej nie reklamujesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, adam1954 napisał:

 

A ogólnie to masz przecież gwarancję .

Dla czego jej nie reklamujesz?

W pierwszym poście napisałem, że mi reklamacje uznali. Tyle dobrego mogę odzyskać za nią pieniądze. Tak się zastanawiam, że nie widziałem nigdzie napisu, że w chinach była robiona.

Dobrze zrozumiałem, że to była podróbka, czy BERU ma fabryki w różnych krajach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście kiedyś kupowałem z kolegą taka cewkę.

Na przodzie opakowania była dumna nazwa BERU ale z tyłu było napisane Made in China.

Wygląda że to fabryka Beru.

Tak samo jak Bosch ma już fabryki w Afryce

Kolega kupił ale gdy namawiałem go aby odpuścił i aby sprzedający sprowadził mu oryginalne Beru to ten według cennika zaśpiewał podwójną cenę.

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem z Polski robimy cewki made in eu wie wiadomo. I nie pracuje w valeo.tak teraz jest.

Masz ustawioną przerwę na swiecach pod lpg? Jeżeli nie to tu może być przyczyna padania cewek i spotkać to może nawet OE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, deodekabokat napisał:

Masz ustawioną przerwę na swiecach pod lpg

 

A jak to zrobić w trzyelektrodowej?

Lub w dwuelktrodowej 

2020-01-22_181621.png

 

 

 

Nigdy w Mery nie ustawiałem przerwy.

Kupuję taką jaka ma być od NGK( made in Japan a nie France) i montuję.

W Felicji miałem ją 11 lat i gaz też 11 lat w niej.

Nic nigdy nie ustawiałem .

Świece wymieniane co 2 lata.

Żadna cewka mi nie padła.

 

 

Koledze w AH to co pisałem padła bo miał na świecach przebieg 67 tys.

Ja wymieniam max co 2 lata.

 

 

Ale ja zaś koledze bym radził sprawdzić czy podpiecie LPG pod cewkę nie robi numerów.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z Twojego opisu wynika że nie wiesz wiele o konstrukcji obecnych cewek, a w lpg wieloelektrodowek się nie stosuje i przerwę się ustawia. Też miałem w oplu świece bez ustawiania ale inna konstrukcja i to że latało kilka lat o niczym nie świadczy. Pytanie o lpg nie jest tu bez przyczyny. Jak byś się przejrzał padaniu cewek w z18xe to zauwazylbys ze lwia część to lpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Przerwy nigdy nie ustawiałem czy to w świecach GM, Bosh, NGK czy BERU (obecnie) zawsze było ok 0,9. Wymiana najpóźniej co 2 lata.

Już mnie coś trafia z tym silnikiem bo mi obroty falują(szczególnie na zimnym) i czasami chodzi jak traktor na 3 cylindrach (tak samo PB i LPG). Powymieniałem przepływkę i sondy wszystkie oryginalne. Falowanie gdzieś wyczytałem, że może być od katalizatora, bo czasami wywala mi błędy, coś o układzie katalitycznym.

Już myślałem sprzedać Astre i kupić Insygnie

Edytowane przez cinek1111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już nie założysz lpg w insigni bo opel przeszedł na sztywne zawory
Przy kolejnej cewce ustaw 0.7 do 0.75. Obecnych problemów nie rozwiazesz ale cewka może przestanie padać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, deodekabokat napisał:

Z Twojego opisu wynika że nie wiesz wiele o konstrukcji obecnych cewek, a w lpg wieloelektrodowek się nie stosuje i przerwę się ustawia.

 

 

Mój opis się nie bierze z budowy cewki lecz z doświadczenia

 

Każda taka część jeżeli nie jest badziewiem chińskim wytrzymuje dużo.

Ale jak się o nią dba.

Znajomy ma też AG Z18XE (od 2002 roku ją ma i cewka oryginał LPG też ma ) i nie pamiętam abym mu kiedyś cewkę wymienial.

Ja do tego co drugą wymianę świec wymieniam gumowe fajki na nowe.

Nie mam przebić i cewki mi nie padają.

 

 

59 minut temu, deodekabokat napisał:

Też miałem w oplu świece bez ustawiania ale inna konstrukcja i to że latało kilka lat o niczym nie świadczy

 

ALe czekaj .

Czym sie różni Dis od Z16XE od Z18XE?

Jak to jest inna konstrukcja?

 

 

 

 

46 minut temu, cinek1111 napisał:

bo czasami wywala mi błędy, coś o układzie katalitycznym.

 

I ty mu radzisz aby ustawił przerwę.

 

 

 

47 minut temu, cinek1111 napisał:

czasami chodzi jak traktor na 3 cylindrach (tak samo PB i LPG)

 

Raczej powinien doprowadzić do porządku układ Pb i dobra regulacja LPG i nie musi zmieniać odstępu.

Do LPG nie stosuję ani innych świec ani innego oleju.

Silniki mam zdrowe  i nie mam problemów.

 

56 minut temu, cinek1111 napisał:

Już mnie coś trafia z tym silnikiem bo mi obroty falują(szczególnie na zimnym)

 

Może to byc od LPG.

Falują gdy zrobisz na Pb ok 100 km ?

Przeglądnąłeś instalację  a szczególnie miejsca wpięć LPG do przewodów od sterownika benzyny?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, adam1954 napisał:

 

Może to byc od LPG.

Falują gdy zrobisz na Pb ok 100 km ?

Przeglądnąłeś instalację  a szczególnie miejsca wpięć LPG do przewodów od sterownika benzyny?

 

Spróbuję pojeździć na PB, bo już jakiś czas nie jeździłem. Sterownika benzyny, gdzie go szukać?

To do insygni nie ma szans założyć LPG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam strasznie się grzejesz jak ktoś ma inne zdanie od Ciebie, ja w tych cewkach siedzę od dawna. O czym to mówi że znajomy ma w z18xe cewkę i chodzi? Wg mnie o niczym. Trzepiemy cewki OE aftermarket co chcesz w komorach cyklach szokach. Wszystkie badania można zignorować i powiedzieć że się nie zgadza i czego to dowodzi.

Do autora wątku zmniejsz przerwę a cewkę weź że środkowej półki. Nie szarp się na OE bo to już nie będziesz miał. Po 10 latach formy idą do zewnętrznych dostawców. Czy Delphi czy valeo czy magneti, będzie praktycznie to samo.

 

Z18xe nie ma disa a jest cewka grzybkowa zintegrowana. Cewka pada od przebicia A nie od gumowej fajki.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie grzeję.

 

Ja tylko piszę o małym ( moim doświadczeniu)  

O czym mówi że znajomy ma cewkę od nowosci ?

O tym że dba o nia jak ja.

 

 

34 minuty temu, cinek1111 napisał:

Sterownika benzyny, gdzie go szukać?

 

Nad skrzynią biegów 

 

 

Jeżeli dalej będą problemy to trzeba szukać i najpierw rozwiązać .

Sprawdzenie wiązki według mnie jest ważne.

Poprawic lutowania , izolacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A o sterownik silnika chodzi. Wyciągałem go i nie widziałem uszkodzeń w wiązce. Dodatkowo wysyłałem go do naprawy (właśnie do Nich) i tam stwierdzili, że sterownik jest ok.

Edytowane przez cinek1111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, cinek1111 napisał:

Wyciągałem go i nie widziałem uszkodzeń w wiązce

 

Znaczy ze przeglądałeś całą wiązkę czy tylko wtyczki do sterownika?

Gaziarze wpinają się przewodów w różnych miejscach .

Aby sprawdzić jak to zrobione to trzeba rozebrać izolacje wiązek i sprawdzać miejsca wpinania się do wiązki oryginalnej.

Czyli wtryskiwacze benzyny , cewka .

Czy są dobrze polutowane czy nie ma przebić.

Może też być wina sterownika LPG i krzaczy .

Czasem trzeba przy takiej diagnostyce całkowicie odłączyć sterownik LPG(i przywrócić układ Pb do fabrycznego podłączenia)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Komandos789
      Witam od pewnego czasu moja astra 1.8 Z18XE gaśnie w najmniej oczekiwanych momentach. Po zgasnieciu silnika murga check oraz kontrolka od esp,  zalacza się wentylator i cyka zawór odpowietrzenia baku. Kiedy próbuje odpalić rozrusznik kręci ale bez reakcji silnika. 
      W takim momencie udaje mi się odpalić samochód na 2 sposoby:
      -czekam aż wentylator przestanie chodzić i zazwyczaj po około 10 minutach udaje sie odpalić auto
      -odlaczam aku dosłownie na sekundę po czym auto normalnie odpala jakgdyby nigdy nic
       
      Dodatkowo by ułatwić diagnostykę usunąłem bieżace i zaległe błędy A potem odczytałem zaraz po typowym zgasnieciu 
      Oto one :
      *P0141
      -obwód grzałki O2 (Bank 1, czujnik 2)
      -układ otwarty 
      -stałe
       
      *P0036
      -Ogrzewanie sondy lambda HO2S(Bank 1 sonda 2 
      -nieprawidłowe działanie
      -stałe
       
      *P1130
      -obwód sondy lambda 1 współczynnik czasu przełączania 
      -nie ciągle
       
      *P0170
      -ubogi skład spalin 
      -nie ciągłe 
       
      Nie sądzę żeby przez sondy auto potrafiło dawać takie objawy a są to jedyne błędy które sa zapisane ewentualnie po wejściu w dalszą diagnostykę wyskoczyly mi 2 inne dotyczące wentylatora bodajże 
      -163 temperatura plynu chlodzacego brak sygnału
      -17 sygnał obrotów zanikl 
      Proszę o pomoc i z gory dziękuję za odpowiedzi 
    • Przez mateo12851
      witam zapisałem się na forum ponieważ mam problem z moją astrą cabrio podczas postoju lub na zakrętach kierownica szarpie w prawo i lewo proszę o jakieś wskazówki czym to może być
       
    • Przez yogowafel
      Witajcie.
      Mam problem z moją zafirą mianowicie strasznie wyje skrzynia biegów przy jeździe i to dźwięk nasila się z każdym dniem. Biegi wchodzą gładko bez zgrzytów. Wycie skrzyni nie występuje na biegu wstecznym. Sprzęgło bierze tak w sumie zaraz od podłogi. Mam w planie zakup drugiej skrzyni tylko u Opla z tymi skrzyniami to słyszałem że są przygody z ich dopasowaniem chodzi o te oznaczenia itd. Mam do Was pytanie z jakiego jeszcze Opla podpasuje skrzyń do mojej zafiry? Myślałem że może od Astry II lub Vectry B oczywiście z tego samego kodu silnika. Jakieś rady przy zakupie skrzyni na co zwrócić uwagę lub co może mnie zaniepokoić? Jedynie odbiór osobisty skrzyni bo z wysyłką takiego gabarytu różnie bywa.
      Z góry dzięki za zainteresowanie.
      Pozdrawiam
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.