Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przetarł się sztywny przewód tylny hamulcowy i po jego wymianie (PT, LT) odpowietrzyłem układ ale pedał hamulca więdnie jak odpalę silnik, tzn hamować się da ale nie jest twardy. Po przejechaniu kilkudziesięciu  metrów, czasem kilkuset, zapala się kontrolka na desce od ABS'u. Po powtórnym odpaleniu, kontrolka gaśnie by po chwili się zapalić w podobnych okolicznościach. Czujniki kół sprawdzone, jeden wymieniłem (PP) licząc że ABS zadziała, ale przynajmniej po przekręceniu stacyjki bez odpalania, kontrolka zapala się i po paru sekundach gaśnie, czyli obwody czujników kół są niepoprzerywane. 

Moje pytanie: jaka twardość pedału hamulca po odpaleniu silnika powinna być?

Czy możliwe jest zapowietrzenie pompy przy średniej twardości pedału hamulca, przy odpalonym silniku. Przy zgaszonym, pedał jest twardy.

Jak odpowietrzyć pompę ABS'u podczas pracy silnika, są tam dwa odpowietrzniki.

Wtyczki przejrzałem od dwóch zaworów na pompie ale wyglądają ok. sprawdziłem je i odzywają się po podaniu napięcia. Niestety mój "kabelek" nie ogarnia ABS'a więc co ewentualnie mogę jeszcze sprawdzić?

Dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odpowietrzyć na załączonym silniku, albo samą pompę ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja odpowietrzam na włączonym zapłonie i to stacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzalem pompe na załączonym, również kola i lipa tzn jak silnik stoi, to pedał twardy. Jak odpalony to mieknie ale nie flaczeje, raczej można go wcisnąć do połowy. Przy ostrym hamowaniu abs działa ale po krótkim czasie lampka się zapala. Myślę nad tym co miał Rafał, czyli przejżeć przewody elektryczne. Może zestaw naprawczy pompy albo serwo sprawdzić.:sad:

I jeszcze zauważyłem objaw falowania obrotów jak naciskam na hamulec, nieznaczny może 750--900

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tokar może trzeba by było zacząć odpowietrzać od pompy, na zapalonym silniku - jeżeli cały płyn uciekł z układu tylnego hamulca.

Na zgaszonym silniku pompa abs nie działa serwo w sumie też - dlatego pedał twardy.

Serwo dość mocno ciągnie i pompa po odpaleniu przetłacza trochę płynu.

Dlatego proponuje zrobić jeszcze raz odpowietrzenie - ale zacząć od pompy.

A falowanie może być spowodowane tym że może nie do końca szczelne masz połączenie serwo - kolektor ssący.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Rafał sprawdzę to połączenie o którym wspomniałeś. Układ począwszy od pommpy, odpowietrzalem 4x, oczywiście na włączanym slniku tak by mieć pewność.

Mam jeszcze pytanie o rozszczelnienie podciśnienia, czy w sintrze jest kolanko gumowe obok zaworu podciśnienia serva, jeszcze nie rozbierałem i chciałem ew zamówić te części.

Screenshot_20200128-080121.png

Edytowane przez tokar2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc ja mam normalny przewód z igielitu połączone przez zawór zwrotny z gumowym przewodem do serwa - tak już kupiłem z sintrą - a że jest oki od 9 lat to nie przerabiam ani modyfikuje.

Mnie udało się odpowietrzyć ale robiłem na zamkniętej pompie - zablokowane pedałem hamulca - czyli cały płyn nie uciekł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę działać, zobaczę jak jest u mnie, nara j

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

wstawiłem nowy zawór zwrotny wychodzący z serwa, obroty na biegu jałowym już się ustabilizowały. Stary zawór nie trzymał.Dalej walczę z pompą abs, sprawdzałem trzy silniki elektryczne w niej poprzez podanie napięcia na zdjętej wtyczce sterownika i chodzą ale jakoś dziwnie tzn po 1,5 sekundy silnik się zatrzymuje. tak się dzieje również z pozostałymi dwoma. po zmianie polaryzacji to samo, czyli 1,5 sek i cisza.

Czy to poprawny objaw? nie chcę trzymać silników pod napięciem dłużej bo nie wiem czy się nic im nie stanie.
Czy można sterownik w samej pompie przelutować? w innych często utleniają się luty więc może to dobry pomysł? 

Edytowane przez tokar2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ma to działać.

Odpowietrz najpierw pompę, przednie koła a potem tył.

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Mikixix
      Witam. 
      Problem polega na palących się kontrolkach naprawy z kluczem, abs oraz kontrola trakcji. Wymienilem juz oba łożyska i teraz po wymianie dodatkowo zacina sie pretkosciomierz zacina mam na mysli ze spada do 0 i kiedy nacisne pedal hamulca zaczyna dzialac na chwile i znowu opada. 
      Jest to Vauxhall Astra Gsi 2.0T. 
      Prosze o sugestie
      Pozdrawiam ;)
    • Przez dawcan
      Witam. Mam dość spory problem z Merivą B. Najechałem prawym kołem na dziurę , po przejechaniu około 2-3 km pojawiły się kontrolki ABS / ESP / kontrola trakcji / czujnik niskiego cisnienia w oponach. Problem raz pojawia się , raz znika.. zaczyna się od załączania ABS przy najmniejszym hamowaniu i po 2 - 3 hamowaniach kontrolki wyskakują , po 2 ponownych rozruchach znikają i od czasu do czasu pojawia się CHECK.
      Po wizycie u mechanika podejrzenie padło na łożysko . Łożysko wymienione wraz z czujnikiem ABS ale problem nadall się pojawia... proszę poratujcie.. oczywiście mowię tu o mechaniku w niemczech.. z tego co zrozumiałem mowił że jeżeli nie pomoże wymiana kabli którę idą do "komputera" potrzebna będzie wymiana całego komputera i on może być winny..
    • Przez marcin599k
      Witam. Jako że nie znam ogarniętego mechanika który ogarnia eco teca chciałbym się poradzić was użytkowników. Posiadam Viki B 2.2 dti z pompą vp44 sterownikiem psg5. Walczę z brakiem mocy na kompie niby wszystko jest ok, turbo niby dmucha tak jak chce komputer, pompa daje dawke 5mg a kąt wtrysku jest taki jak podaje żądanie ecu.... Vmax jaki mam to 175/180 km/h gdzie inne vectry niby spokojnie cisną 200 i więcej. Podczas wciskania gazu nie czuć tego
      ,, kopa,, zbiera sie jakby chciał a nie mógł. A jak jest zimny to totalnie nie chce jechać. Auto nie kopci nie stuka, nie kuleje na obrotach,  chodzi równiutko i cicho a mocy brak co jest troche irytujące.... Rzeczy które wymieniłem:
      - przepływomierz nówka boscha 
      -filtry, oleje, 
      - pompa vacum
      Cięgiełko od turbo zaciąga od razu i trzyma ładnie nie ma luzów, egr mam wyłączony i jest domknięty. Ma ktoś jakiś pomysł? Auto ma 270.000 przebiegu oryginalny gdyż auto kuoione od tescia a ten ma go od nowości.  Jak ktoś zna kogoś z okolic pomorza bądź może mi pomóc to proszę o info. Pozdro :) 
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.