Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktoś dokładał już oryginalną klimatyzację do opla corsy c, do auta które jej nie posiadało. 

Posiadam w nim silnik 1.2 i chciałbym takową klimatyzację dołożyć.

P.S. poszukałem na forum ale nie znalazłem podobnego tematu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Qsiorz napisał:

Posiadam w nim silnik 1.2 i chciałbym takową klimatyzację dołożyć.

P.S. poszukałem na forum ale nie znalazłem podobnego tematu

Kolego niestety ale nie dokładnie szukałeś.

Dołożyć wszystko można jeżeli się ma odpowiednią ilość gotówki - bo kto bogatemu zabroni.

Oczywiście to taka mała dygresja ale się tyczy wszystkich marek i wszystkich modeli samochodów.

Ogólnie rzecz ujmując koszt wymiany zwykłej wentylacji i ogrzewania na dodatkową klimatyzację chyba przekroczy wartość pojazdu.

Dlatego piszemy żeby zwracać uwagę na to gdy w samochodzie jest zamontowana klima - ale nie działa i sprzedawca mówi że wystarczy nabić - owszem ale kupującego w butelkę i czasami w spore koszty dodatkowe.

Od ciebie zależy bo to twoje autko i twoja kaska oraz twoje wybory.

Tu masz katalog dla porównania co potrzeba by twoje autko miało klimatyzacje - https://opel.7zap.com/pl/car/

Możesz tam wpisać swój nr vin i wtedy sprawdzisz co masz zamontowane i co trzeba wymienić by mieć klime.

Moje zdanie jest takie - zamienić autko na takie same ale już z fabryczną sprawną klimatyzacją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O dziwo nie wyjdzie to jakoś mega drogo, bo mam okazje kupić corse ze złomu co ma sprawną klimę ( bita w lewy bok) silnik ten sam  i reszta sprawna, tylko 3d i sie zastanawiam czy reszta podejdzie do mojej d5. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sam zrobisz, to może mieć sens.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dokładałem  Klime do swojej Corsinki 1.7DTI i wyniosła mnie 500 części plus nabicie w kompie sam wszystko ustawiłem i działała bez problemu.

Cała sam zakładałem i zajęło mi to jeden niecały dzionek tylko licz się z tym że musisz całą deską zdemontować itd.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz mi napisać co w kompie ustawiales bo mam op-com i niechce tam na ślepo grzebac, a klime mam kompletna tylko pasek muszę wymienić, i nabić tylko najpierw w kompie chce to ustawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Przygotowuje się na montaż i szukam schematu instalacji elektrycznej do corsy c, chodzi mi głównie o klimatyzacje, co gdzie ma być podpiete. Gdzie jest jaki bezpiecznik od tego i przekaznik. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak

Żeby założyć klime trzeba wymienić następujące elementy:

Wiązkę pod maska co idzie od modułu komfortu przez puszkę Bezpieczników oraz sprawdźcie czy kompatybilne będzie okablowanie samego silnika. 

Potem wymiana nagrzewnicy na ta z klima, ale tu nie tak łatwo, jak uporacie się z deska rozdzielcza to potem musisz wyciąć otwór pod skropliny, potem to uszczelniasz. Teraz dopiero odkładasz chłodnice klimy oraz przewody, sprezarke. I składasz wszystko do kupy. I teraz programowanie modułu komfortu oraz sterowniki silnika. I po tym wszystkim jesteś gotowy jechać na próbę szczelności Dodam że są różne wersje z wentylatorami klimy ja miałem na jeden wentylator on off co komp nim sterował, teraz mam przez drabinkę rezystorów mam 3 biegi wentylatora. 

 

Tak w skrócie wygląda ten upgrade. Jak ktoś ma jakiś problem niech pyta, postaram się pomóc. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tylko tak z ciekawości spytam o koszty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec to wyszło tak:

Chłodnica klimy, węże, spreżarka, nagrzewnica 500zl w dodatku niepotrzebny wentylator klimy od strony zderzaka. 

Wiązka 150zl 

I tu zaskoczenie bo musiałem wentylator chłodnicy wymienić i 50zl a nie dokładać. 

Nabicie i wymiana uszczelnien 400zl

Do tego nie musiałem ale chciałem filtr osuszacz 60zl

Pasek napędu osprzętu 40zl 

Programowania oraz montażu nie liczę bo sam robiłem. Czas jak masz wszystko to ok 2 dni po 12h na spokojnie robiąc przy piwku. 

I tu miałem przykra niespodziankę bo wentylator nagrzewnicy piszczał i smarowanie go nic nie dawało wiec go do kupiłem za 50 zl. 

Czy drogo to nie wiem, ale jestem zadowolony. Tylko trochę się zdziwiłem jak włączyłem klime bo. Bardzo mocno chłodzi. Zobaczymy jak długo będzie działać

Łącznie 1250zl. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Opel Antara 2.0 150km
      Witam, od pewnego czasu mam problem z spalinami w kabinie, A mianowicie gdy jadę samochodem, stanę na światach nic nie czuć. Włączam klimatyzację bądź ogrzewanie (po prostu nawiew) z nawiewu wydobywa się smród spalin. Smród jest tylko podczas postoju tj. Gdy jadę i jest włączony nawiew nic nie czuć problem zaczyna się gdy pojazd się zatrzyma bądź toczy się w korku. Wymieniłem filtr kabinowy, zastosowałem preparaty do czyszczenia klimatyzacji itp i nic nie pomogło. Dodam że silnik pracuje normalnie, samochód nie kopci, nie ma żadnych spadków mocy szarpniec  itp. Gdzie szukać przyczyny smrodu spalin w kabinie.
      Z gory dzięki za pomoc. 
    • Przez Hlebovsky
      Witam

      Przyszedłem do Was z zapytaniem o 2 elementy załączone na zdjęciu (oznaczone kółkami)

      Jedynie co chcę wiedzieć to: Jak się nazywają to, jakie mają zastosowania w pojeździe i czy mogę je zdemontować?

      Z mechaniką nie jestem za Pan Brat, inaczej nie przychodziłbym na forum, a nie wiem jak mam szukać informacji nie wiedząc jak się nazywają.

    • Przez f4zer
      Witam,
      Mam problem z elektryką w Corsie 1.2 75 KM LPG 2002 rok, mianowicie po wyłączeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki, na desce rozdzielczej mrugają dwie kontrolki z charakterystycznym stukaniem, jedna na żółto check engine, a druga na czerwono poduszka powietrzna. Kilka razy zdarzyło się że po wciśnięciu pedału hamulca mruganie ustępuje, a po odpuszczeniu hamulca ponownie problem wraca. Po pewnym czasie kontrolki mrugają nawet gdy przyciska się pedał hamulca. Z odpalaniem nie ma problemu, lecz główny problem jest taki, że akumulator przez noc się rozładowuje. Byłem z tym problemem u elektromechanika, zakodował ponownie immobilizer i wymienił kostke immobilizera , lecz po kilku dniach problem ponownie wrócił. Co może być przyczyną w takim przypadku?
       
      Poniżej film

      Corsa_C.mp4  
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.