Skocz do zawartości
MarcinR

Silnik zapala i gaśnie; zapowietrzanie układu paliw. Astra G 2.0 DI 82KM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów;

Może zacznę od tego, iż jestem w trakcie przekopywania forum, by odnaleźć problem trapiący moją Aśkę, ale ktoś być może szybciej mi podpowie ;)

 

Otóż... Po kilku godzinach po zgaszeniu silnika, auto zapala na strzała lecz silnik po 3 sekundach dostaje drgawki na ok 10-15 sekund i czasem zgaśnie, a czasem się przełamie i jest ok. Przeważnie gaśnie po nocce, a bankowo jeśli auto jest nie odpalane 2-3 dni i wyżej. Na wyświetlaczu komputera przy spalaniu bierzącym zaczyna przykładowo od 1,5 L/H, wzrasta stopniowo na 2,5/3 (silnik skacze) przełamie i dalej na 1,5 i spada normalnie tak jak ma być czyli ssanie stopniowo rozgrzewa silnik. No ale czasem gaśnie i muszę go dłuższą chwilę piłować, a co za tym idzie akumulator, rozrusznik i pewnie pompa dostaje w D...e. Po jakimś czasie od zgaszenia silnika, słychać takie "pyrkanie/pukanie" nie wiem jak to nazwać, wydaje się gdzieś przy filtrze paliwa jak otworzę maskę, ale słychać to też dobrze z kabiny przy zamkniętych drzwiach i oknach. Wymieniałem ostatnio filtry i oleje u mechanika, także paliwa. Nie był za mocno brudny (ale oczywiście wymieniono) obudowa wydawała się nie popękana i na ponad miesiąc był względny spokój. Wydaję mi się, że do czasu jak autko postało 3/4 dni bez odpalania i ....znowu zgroza powróciła.

I teraz pytanie: czy to wina zapowietrzania się układu paliwowego czy gorzej, pompa na wykończeniu ? Ale jakby pompa to chyba i w trakcie jazdy by było coś nie halo. Słyszałem i czytałem także u Was na forum, że ta obudowa filtra paliwa lubi być winowajcą w takich przypadkach i przez to się zapowietrza. Nawet jak postoi autko 2-4h to słychać i czuć problem, ale zdecydowanie w mniejszym stopniu i szybciej sobie z tym radzi.

Dodam, że z autem nic się nie dzieje jak już odpali. Normalnie jeździ, skręca, przyśpiesza ;)

Trochę się rozpisałem przy pierwszym poście... Dzięki z góry za porady :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

błędy są ? check się pojawia ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez zbysiorek123
      Cześć,
      znowu mam problem więc piszę. Zastanawiam się czy to już kolejny sterownik chce paść czy przewody. 
      A mianowicie w ciągu 4 miesięcy kupiłem 3 sterowniki i na każdym po jakimś czasie był ten sam problem.
      Na aktualnym sterowniku przejechałem jakieś 10 000 km ( po naprawie w elektro-bip ) i wyskakuje mi kontrolka by jechać do serwisu..  (samochód z kluczem ) .
      Lista błedów na zdjęciu. Po usunieciu wracają. 
      Teraz tak, albo mam takie szczeście do sterowników.... albo przewody..
      I teraz pytanie jak je sprawdzić jest ich cała masa jakieś pomysły ?
      Piny są całe niezaśniedziałe próbowałem szukać ale są sztywne w peszlu . I nie wiem co teraz znowu sterownik ( oddać go na gwaracje ? jak stwierdzą że to nie sterownik to place 300zł za sprawdzenie tak jest napisane w warunkach gwaracji...
      Lecz jak przyszedł sterownik naprawiony to przez te 10 000 km było wszystko ok.
       
       
      licze na sugestie 
      pozdrawiam
       

    • Przez shardac
      Czołem!
      Mam problem z Astrą G 1.6 16v 74kW po wymianie EGR. Wywalało błąd bodaj P1415 (błąd komunikacji z EGR). Objawy tradycyjne dla uszkodzonego zaworu w tym silniku. Wymieniłem na nowy, objawy ustąpiły. Pojawił się jednak inny problem: wywala chęcią, błąd P0400 i CZASEM przygasa przy ruszaniu. Co może być problemem? Uszkodzony nowy EGR? 
    • Przez PrzemysławT
      Więc tak kupiłem sobie astre g z prostym silnikiem x16szr, taki chciałem..przyjechała z niemiec niestety z problemem jak w tytule.Myśląc, ze to błachy powód np. Lewego powietrza auto odebrałem i wstawiłem do siebie na kanał w celu wymiany uszczelek dolotu.Uszczelki wymieniłem, podpiełem kompa i wyskoczył błąd czujnika temp silnika, również wymieniłem dalej to samo 3 tys zaraz po odpaleniu i rosną do ok 4 tyś.Wymieniłem wtrysk, mapsensor, sprawdziłem wszystkie wężyki i lipa..zauważyłem ze krokowiec otwarty na maksa i ciągnie powietrze kanałem który piwinien blokować krokowiec....Panowie co moze być przyczyną tego że trzeci krokowiec otwiera się na maksa i walą takie obroty?, jak zatkne boczną przepustnice palcem obroty spadają...czyżby ECU?..dodam jeszcze, ze rano jak silnik zimny i podepne kompa to wskazuje temp silnika 70stopni...Proszę o podpowiedzi
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.