Skocz do zawartości
Ziutek

Meriva A Z16XEP problemy z odpalaniem po dłuższym postoju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Uprzedzam że  czytałem już sporo forum ale każdy przypadek jest tak różny że obłęd także sorry jeżeli jest taki sam problem już na forum a ja go nie namierzyłem... Mój problem z Mery polega na: - w tygodniu od poniedziałku do piątku auto pali normalnie rano i wieczorem robię 15km dziennie do pracy( auto stoi przez noc 9-10h), w piątek wieczorem auto zostawiam w garażu,  w sobotę ok. 9-ej-10ej (postój ok. 12h) auto nie chce odpalić za pierwszym kręceniem tylko za 3 ciężko odpala, zrobię 1km na benzynie zostawię na kilka godzin to samo (jak dłuższy dystans przejadę pali normalnie). Błedy: zamrożona ramka- 303 a w ogólnym zarysie 300, 301, 302, 303, 304  (Auto zagazowane przy 150tyś. km teraz ma 185tyś.) - Drugi problem to: na rozgrzanym w pełni silniku wahnięcie obrotami np. od 750-900 tak na gazie i benzynie, w jeździe wolnej na 1 i 2 biegu też jest to wyczuwalne, póki się nie rozgrzeje obroty równiutkie. Wymieniłem :-świece już drugie ze względu na km i gaz na Denso irydowe, - listwe DIS NGK (bo przy wyprzedzaniu mrugał Cheek Engine). Martwią mnie te objawy... Za wszelką pomoc z góry dzięki! 

 

 

 

Poprawiłem tytuł


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Może tak być że przy odpaleniu leci bęzyna i gaz. 

Trzeba by było jechać do gazownika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Wojtek napisał:

Witam. 

Może tak być że przy odpaleniu leci bęzyna i gaz. 

Trzeba by było jechać do gazownika. 

Ale w tygodniu taki problem jest sporadycznie( auto stoi ok. 12h na parkingu) i pali normalnie np. 9/10 razy... Tylko od piątku wieczorem przez weekend jest problem, stawiam auto w piątek o 20-ej a w sobotę o 10-ej( czyli jakieś 14h) już ciężko pali... Jakby czas postoju miał znaczenie że jakieś ciśnienie ucieka albo coś... 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.03.2020 o 11:48, Ziutek napisał:

Drugi problem to: na rozgrzanym w pełni silniku wahnięcie obrotami np. od 750-900 tak na gazie i benzynie

 

Rozumiem że wyłączyłeś LPG na bezpieczniku i zrobiłeś do testów na samy Pb > 50 km?

W dniu 26.03.2020 o 11:48, Ziutek napisał:

bo przy wyprzedzaniu mrugał Cheek Engine

Co dokładnie ci mrugało?

 

2020-03-27_201515.png

 

No i jeszcze pytanie czy ktoś mierzył luzy zaworowe przed montażem LPG i czy teraz tez mierzone były

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.03.2020 o 20:15, adam1954 napisał:

 

Rozumiem że wyłączyłeś LPG na bezpieczniku i zrobiłeś do testów na samy Pb > 50 km?

Co dokładnie ci mrugało?

 

2020-03-27_201515.png

 

No i jeszcze pytanie czy ktoś mierzył luzy zaworowe przed montażem LPG i czy teraz tez mierzone były

1) Wczoraj przegoniłem auto ok. 50km/h na Pb ( prawie ciągle 120-160km/h), wachnięcia nie ustąpiły. (Czy ten silnik powinien wyciągnąć więcej niż ledwo 160km/h przy 4000 obrotów?) 2) Mrugał przez chwilę przy wyprzedzaniu żółty silniczek na gazie, wymieniłem listwę wtryskową, świece i problem się nie powtarza. 3) Czy luz zaworowy zmierzę sam np. szczelinomierzem? Pokrecając kołem jak w starych silnikach? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Ziutek napisał:

2) Mrugał przez chwilę przy wyprzedzaniu żółty silniczek na gazie,

 

Trochę jaśniej.

Jechałeś na LPG?

 

 

 

Luzy zmierzysz sam .

Ale regulacja polega na szlifowaniu kieliszków od środka .

Czyli demontaż wałków rozrządu.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, bo z Pb już się przełączył na gaz... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pisałem dokładnie aby LPG było wyłaczone na bezpieczniku aby nie załączało się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że zmierzyłem ciśnienie Pb na listwie wtryskowej - 3.4 bara (paliwo było po wykręceniu zaworka, auto stało 16h) Zmierzyłem również kompresję na cylindrach, zaczynając od strony rozrządu, cylinder 1-9.0 bara 2-9.0 bara, 3-8.80 bara, 4-9.15 bara  czy to w miarę wyniki? 

Ale wczoraj bez bezpiecznika jechałem bez LPG, to w styczniu miałem przygodę z tym mruganiem... 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowa kompresja to ok 13 bar.

 

Do tego odchyłka powinna być ok 10 % pomiędzy cylindrami.

U ciebie jest  w miarę równo na cylindrach ale według mnie mało.

 

 

Sprawdź jeszcze kompresję z próbą olejową.

35 minut temu, Ziutek napisał:

Ale wczoraj bez bezpiecznika jechałem bez LPG, to w styczniu miałem przygodę z tym mruganiem... 

 

Ok.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. jak będę miał chwilę czasu to ogarnę tą próbę olejową i dopiero zajmę się zaworami... (Ale czy to możliwe że motor któremu brakuje ok. 4 barów na każdym cylindrze ma siłę na biegach 1-4, bo na 5 już wolno przybiera i gna jeszcze do 160km/h?) 

Dzięki! Dzisiaj po postoju w garażu 16h (9°C) auto odpaliło za pierwszym kręceniem, przejechałem 700m na Pb i postał 6h (6.5°C) i znowu odpalił dopiero za 3 kręceniem... (Dlaczego od poniedziałku do piątku jest ok.?) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo gdy postoi dwa dni to olej spłynie całkowicie po cylindrach i zmniejsza się kompresja ?

Sprawdź kompreję przed takim właśnie odpaleniem.

Na zimno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adamie,  Pokusiłem się o parametry z serwisu DIXI-CAR po nr. VIN auta i fartem koleś mi przysłał, więc tak ciśnienie paliwa powinno być 3.8bara a kompresja na cylindrach 10.5:1 bara, mam jeszcze podane luzy zaworowe dolot i wylot i przerwę świec. Co myślisz o tych wynikach? Czy dalej szukać problemu w kompresji i luzach zaworów? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stopień sprężania to nie to samo, co kompresja, teraz sobie policz, ile barów powinno być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Ziutek napisał:

kompresja na cylindrach 10.5:1

 

10.5 bara to stopień sprężania.

Jest wzór na obliczenie tego.

10.5 x 0,125 =1.3 MPa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.