Skocz do zawartości

Falowanie obrotów Z14XEP z LPG


Gość mg7512s

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Opla Astre G 1,4 16v z silnikiem Z14XEP i instalacją gazową. Od dwóch tygodni zauważyłem falowanie obrotów na wolnych obrotach, szczególnie jak silnik jest już rozgrzany. Jeśli samochód chodzi na gazie, to te falowanie jest większe i dochodzi do 1500, po przełączeniu na benzynę jest również falowanie, ale już mniejsze. W tym silniku silniczek krokowy jest zintegrowany razem z przepustnicą. Kupiłem używaną oryginalną przepustnicę o takim samym numerze fabrycznym i ją założyłem. Po założeniu przepustnicy obroty dalej falują. Czy ktoś miał podobny problem i wie jaka jest przyczyna?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspólne Pb i LPG ma elektrykę.

Więc szukaj po tej linii.

Cewka , świece , czujniki.

Ale pytanie jak długo jeździłeś po założeniu przepustnicy na samym Pb?

Przed założeniem przepustnicy rozumiem że ją wyczyściłeś?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega już parę lat jest na forum i powinien znać regulamin. Proponuje przypomnieć sobie regulamin jaki tu obowiązuje.

Więc dlaczego o Astrze pisze w protoplaście modelu?

Poczytać proszę o podobnych przypadkach występujących w podobnych silnikach w "A G", "C C".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam 1954 założyłem używaną przepustnicę, ale ją dokładnie wyczyściłem. Na Pb długo nie jeździłem, a czy to ma znaczenie? Cewka i świece raczej w porządku, a jakie czujniki masz na myśli?

Edytowane przez mg7512s

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mg7512s napisał:

 założyłem używaną przepustnicę, ale ją dokładnie wyczyściłem. Na Pb długo nie jeździłem, a czy to ma znaczenie? Cewka i świece raczej w porządku, a jakie czujniki masz na myśli?

O ile się nie mylę to w twoim autku jest przepustnica elektroniczna - czyli by pasowało ją jeszcze adaptować - czyli ECU musi sobie ją ustawić/nauczyć względem obciążenia silnika i przepływu powietrza dolotowego.

Poczytaj o rozjechaniu map benzyny poprzez źle wyregulowane LPG - czyli silnik na obu paliwach będzie kulał bo sterownik LPG ustawia się według tego co mu podaje sterownik wtrysku beni (ECU).

Ale najpierw bym się zajął przepustnicą i robił to na samej benzynie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mg7512s napisał:

jakie czujniki masz na myśli?

 

Wszystkie które odpowiadają za elektroniczną pracę silnika.

Sondy , przepływka , zawór par paliwa itp.

 

Zrób reset wartości wyuczonych przepustnicy interfejsem ,albo zrób ok 100 km na Pb.

Reszta to jak Rafał pisał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam1954 i rafalgrzegorz dziękuję za podpowiedź. Postaram się najpierw przejechać te 100 km na samej benzynie i zobaczę, czy coś się zmieni. W między czasie zobaczę ten zawór par paliwa. Tak się zastanawiam, czy te falowanie obrotów może mieć związek z błędem P0170 z którym nie mogę się uporać od ponad pół roku. Byłem już u kilku mechaników i żaden do tej pory mi nie pomógł. Wymieniłem sondę lambda na oryginalną, przepływomierz i czujnik temperatury a ten błąd dalej mi wywala. Jeden z mechaników powiedział mi, żeby zakręcić zawór od gazu i jeździć na samej benzynie, ale to bez różnicy, błąd ten jest zarówno na Pb jak i na LPG. Wydaje mi się, że ten błąd wyskakuje jak obroty spadają, gdy np. dojeżdżam do skrzyżowania i muszę się zatrzymać, a czasami jest tak, że gdy tylko odpalam samochód, to ten błąd 0170 wyskoczy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zrób najpierw to -

 

Następnie uzupełnij zbiornik świeżym paliwem i zrób 100/200km na samej beni.

Ale wcześniej bym ogarniętego elektromechanika od opla odwiedził (w OPCOMie, jak i TECHu jest opcja adaptacii przepustnicy) i sprawdził jak Adaś pisze obie sondy i resztę czujników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mg7512s napisał:

Tak się zastanawiam, czy te falowanie obrotów może mieć związek z błędem P0170

 

Poczytałeś posty na forum o tym błędzie?

 

Ale wrzucam co masz do sprawdzenia

 

 

2020-07-22_194200.jpg

 

 

 

I teraz pytanie czy zaczęło się to po załozeniu LPG ?

Czasem bywa że gazownik spieprzył podpięcie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam1954 ten błąd P0170 mam od około pół roku, a na LPG jeżdżę już kilka lat. Czy zawór elektromagnetyczny filtra oparów paliwa z węglem aktywnym to jest to samo co zawór par paliwa? czytałem, że ten zawór par paliwa też może powodować falowanie obrotów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności