Skocz do zawartości

Corsa B - kontrolka ładowania, jęczenie silnika, wspomaganie EPS


Rekomendowane odpowiedzi

Założyłem używany alternator z Corsy D, stary miał 55A, a ten ma 100A.

Czy coś może się stać z układem elektrycznym?

Wydaje mi się, że ważne jest żeby napięcie się zgadzało, a natężenie produkowanego prądu nie powinno być niższe, poprawcie mnie jeśli się mylę, ale auto po wymianie zachowuje się normalnie. 

 

Jedyne, co zostało, to jęczenie silnika, ale skoro wymieniłem alternator na inny, a dźwięk się nie zmienił, to albo będzie pompa układu chłodzenia, a raczej jej łożysko, albo napinacz paska który zasila tę pompę i alternator, chyba że jeszcze czegoś nie wziąłem pod uwagę, albo te silniki tak mają ¯\_(ツ)_/¯

 

EGR wciąż zgłasza błąd, pewnie jest zasyfiony, jak odbiorę uszczelki, to go :cenzura2: zaślepię, czyszcząc uprzednio ten zawór :[.

 

EPS dalej ma jakieś ciągoty na lewo, ale stawia wyraźnie mniejszy opór przy kręceniu w prawo, w porównaniu do tego, jak było wcześniej. 

Jest możliwość skalibrowania tego czujnika kąta skrętu za pomocą komputera, czy muszę grzebać tam przy kolumnie kierowniczej? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez EmdoPL
      Witam, skoro uporałem się z problemem z alternatorem a problem z EPS odłożyłem na później, czas zająć się zmorą tych silników - zaworem EGR, a więc do rzeczy:
       
      Przy rozruchu silnik bez dodania gazu nawet jeśli odpali, to po chwili gaśnie, jak dodam gazu, zawsze odpala za pierwszym razem.
      Po odczytaniu błędów opcomem wyskakuje błąd P1405, a więc usterka EGR, zakupiłem więc dwie nowe uszczelki oraz zaślepkę, i przed zdjęciem zaworu przystąpiłem do obejrzenia filmów instruktażowych, przejrzenia schematów, a na końcu do oględzin na moim egzemplarzu. Ku mojemu zdziwieniu przy moim zaworze EGR brakuje pewnego elementu, mianowicie rurki, która prowadzi od EGR do kolektora ssącego. Odpaliłem na szybkości allegro, i jeszcze bardziej zdziwiłem się, że są w sprzedaży zawory z przylgnią do flanszy tej brakującej rurki, ale otwór wylotowy jest zaślepiony fabrycznie. Po "wymacaniu" zaworu przy moim silniku doszedłem do wniosku, że ten też jest fabrycznie bez tej rurki, ale zastanawiam się, czy zawór nie został wymieniony, a rurka zdemontowana, gdyż dopiero wtedy zauważyłem, że zawór najwyraźniej został już zaślepiony przez kogoś, a na forum znalazłem zdjęcia w poradniku, i na bloku silnika występuje właśnie otwór korespondujący z kanałem w zaworze z którego ta brakująca rurka miała by wychodzić.
      o taką właśnie rurkę chodzi (zdjęcie pożyczone z internetu)
      Jak to jest z tymi zaworami, otworami i rurkami?
       
      Druga sprawa, że skoro już mam uszczelki i zaślepkę, a zawór był już najprawdopodobniej zaślepiony (tylko nie wiem, czy nie puszką po browarze między dwoma uszczelkami) to czy zdjęcie zaworu i jego wyczyszczenie ma sens? czy raczej w grę wchodzi wymiana? nie jest to tani element, a jak już go porządnie wyczyścić i zaślepić (nowa zaślepka ma 1,5mm grubości i jest zrobiona z blachy kwasoodpornej) to czy problem może wrócić?
       
      Trzecia sprawa to szarpanie silnika na biegu jałowym, szczególnie na zimnym silniku. To od EGR, czy mogą być jakieś jeszcze przyczyny? 
    • Przez Bajojajo
      Kochani Forumowicze,
       
      Borykam się od ponad miesiąca z problemem uniemożliwiającym korzystanie z mojego leciwego, ale nadal jarego Korsarza. Niestety strach nim teraz gdziekolwiek wyjechać ponieważ, po jakimś czasie gaśnie. Najczęściej dzieje się to na wolnych obrotach np. podczas stania w korku lub na światłach, ale zdarzyło się też raz po starcie na trasie przy prędkości 90km/h. Co gorsza auto nie chce potem od razu zapalić, ale dopiero po jakimś czasie. Czasem trzeba odczekać 30min, czasem dłużej. Za pierwszym razem, gdy zgasł w korku było słychać jakieś klikanie jakby przekaźników, potem stało się to jeszcze tylko raz. Poza tymi dwoma sytuacjami zawsze gaśnie łagodnie, po prostu przestaje pracować tak jakby mu wyciągnąć kluczyk ze stacyjki.
      Na czytałem się różnych dziwnych rzeczy na forach szukając problemu wielokrotnie myśląc, że znalazłem rozwiązanie problemu lecz nic z tego. Wymieniłem przepływomierz oraz czujnik położenia wału i problem nie zniknął. Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
       
      Liczę na wasze wsparcie i pozdrawiam
      Bajojajo
    • Przez misiek_81
      witam serdecznie wszystkich forumowiczów. jestem tu nowy. pisze bo mam problem posiadam corsinke 1,0 2003r ktorym jeżdzi moja żona.a że jeżdzi dużo to pojawił sie problem a mianowicie:
      ubywa płynu chłodzącego, pod korkiem oleju masło. czyli pewnie uszczelka pod głowicą. teraz powstaje pytanie remontować czy wymieniać no drugi lub zrobić swap na wiekszy 1,2 lub 1,4?
      prosze o wszelkie podpowiedzi i sugestie jesli wymiana na inny to pewnie trzeba mieć wszystko łaćznie z półosiami .
      mam jeszcze Astrę G 1,8 mam zamiar gaz wsadzić oddam go żonie a sobie bym corsinke podszykował.
      pozdrawiam serdecznie.
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.