Skocz do zawartości

Remont silnika - problem z zerwaną śrubą przy dokręcaniu głowicy Vectra C Z18XE


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Panie i Panowie.
Szybki temat (mam taką nadzieję). Otóż jestem w trakcie remontu swojej Vectry z silnikiem 1.8 Z18XE.  Pobór oleju, w związku z czym zwaliłem głowice, wymieniłem pierścienie, głowica do napraw (uszczelniacze, szlif, standard), po drodze okazało się, że przez nagar ucierpiały zawory ssące, więc spec od głowic wszystko wymienił. No i teraz wraz z bratem (de fakto mechanikiem) wzięliśmy się za montaż wszystkiego.

Wg producenta uszczelki należy ją dokręcać w 5ciu etapach:
1. 25NM

2. 90 stopni

3. 90 stopni

4. 90 stopni

5. 45 stopni
Wg mnie trochę dużo się wydaje, ale tutaj na forum znalazłem podobne informacje z tym, że ostatni etap był 15 stopni.

Śruby do głowicy zakupiłem nowe, niby dobre, (tak mi się wydaje), niby  Victor Reinz. No i przy dokręcaniu, już w trzecim etapie niektóre śruby zaczeły iść opornie ale wszystkie doszły do tych 90 stopni. No ale nic, po doczekaniu kilku minut (tak by się wszystko ułożyło) przystąpiliśmy do kolejnego etapu, czwartego. Pierwsza, druga, trzecia śruba okej, czwarta idzie okej aż tu nagle trach zerwał się łepek śruby. Ponowne odkręcenie całości było oczywiste, podejrzewam, że przy ostatnim etapie strzeliłaby większość jak nie wszystkie. 

No i teraz pytanie czy to wina słabej jakości śrub (może jakieś podróby w opakowaniu Victora? a może jednak nie są tak dobre jakby mogło się wydawać?) czy jednak jest jakiś inny "schemat" ich dokręcenia? Jak to teraz ugryźć, żeby ponieść jak najmniej dodatkowych kosztów? W sensie uszczelka znowu nowa, czy skoro nie dostała temperatury to może zostać (wg mnie przy dokręcaniu się odkształciła raczej, więc raczej nowa, ale może się myle?) Śruby te "nowe" odeśle do sklepu, z którego zakupiłem, ale pytanie składać na kolejnych nowych czy wrzucić stare? Co innego mogło pójść nie tak? Dodam, że wszystkie gwinty w bloku do śrub głowicy poczyściłem przed montażem, więc niemożliwe że jakiś syf przyblokował czy coś.
Z góry dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Schemat dokręcania jest zawsze taki sam. Zapewne śruby skręcaliście na sucho, a trzeba było gwint i łepek smarem miedzianym lekko pociągnąć. Reinz to dobra firma, często korzystałem z tych części i nie mam uwag.

  • Like 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dał nową uszczelkę i śruby - ale czyściłeś gwinty w bloku więc mogło się tam trochę nagaru jednak dostać czy jakiegoś pyłu - ja jeszcze dmucham przed montażem wszystkie gwinty sprężonym powietrzem, a śruby lekko smaruje (bardziej natłuszczam) olejem.

  • Like 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej, dzięki za wszelkie uwagi.
ArKos schemat w sensie chodziło o moc i stopnie dokręcania, nie sprecyzowałem. Bo kolejność to tam akurat do pęknięcia śruby raczej nie ma wpływu.
Gwinty przed montażem przedmuchane, bez żadnych zastrzeżeń. Macie racje, wkręcaliśmy na sucho, tym razem posmaruje chociaż gwinty olejem. No właśnie też w takich przypadkach jak jakieś uszczelki itd. to zawsze w sumie Reinza stosuje, dlatego zadziwiło mnie, że śruba a raczej jej łeb tak łatwo się poddał. Na innych też widać ślady jakby zaraz miały popękać (w tych samych miejscach to tamta się poddała) więc może jakaś podróba mi się trafiła.

rafalgrzegorz - zakupiłem kolejną uszczelkę i śruby, będziemy działali najpewniej jutro, mam nadzieję, że tym razem będzie wszystko okej, dla poślizgu dam olej

adam1954 czyli w Tisie tak jak i na kartce od producenta uszczelki czyli to nie kwestia mocy dokręcania., Tak śruby tej samej długości na 100%

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Śruby wkręcone, ze smarowaniem poszło bez problemu.

W końcu nawet udało się poskładać wszystko i odpalić, ale jak zwykle bez przygód się nie obyło

Auto pali od strzała ale chodzi kulawo i wywala błędy:

P1120-06 Sensor 1 pozycji pedału gazu za niska wartość na wejściu

P0120-02 Obwód wyłącznika/czujnika "A' położenia przepustnicy/pedału przyspieszenia, sygnał za niski
P1550-01 Elektroniczne sterowanie przepustnicy zmniejszona wartość

P0340-04 Czujnik pozycji wałka rozrządu, przerwany obwód
Co do ostatniego błędu to zapewne wiecie, że od czujnika wałka rozrządu przegrzewają się kable/izolacja. Z racji tego, że miałem wszystko na zewnątrz to polutowałem, dobrze zaizolowałem bo kable były wręcz gołe, ale pewnie coś zrobiłem źle skoro wywala błąd, czujnik zamówiłem po prostu nowy więc jak dojdzie (zamówiony z hurtowni na zaprzyjaźniony warsztat więc dzisiaj będzie) to przełożę i myślę że tego błędu nie powinno już być.

Dodam, że błędy od przepustnicy są stałe i nie idzie ich skasować, natomiast ten od czujnika wałka wywala dopiero po odpaleniu i nie jest on stały.

Bardziej martwią mnie błędy od przepustnicy. Oczywiście jak miałem wszystko zwalone to ją wyczyściłem, innej opcji nie widziałem bo nie wyczyszczenie by się na mnie zemściło. Po wpisaniu tych błędów w wyszukiwarkę i przeczytaniu kilku for wszędzie albo uszkodzony komp i te błędy, albo właśnie po czyszczeniu i jednym ustały po jakimś czasie same innym nie i w sumie nie znalazłem ostatecznej odpowiedzi "co jest nie tak". Podpowie ktoś gdzie szukać? Mam złe przeczucie, że przy czyszczeniu mogła się po prostu elektronika zalać a wtedy to już chyba inna przepustnica po prostu

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, ArKos napisał:

A mi wygląda, że ktoś nie przykręcił jakiegoś oczka masowego.

Też to brałem pod uwagę, ale sam przykręcałem i sprawdzałem to z 10 razy i wszystko jest podłączone. Chyba, że po prostu gdzieś jest niedoczyszczone/przybrudzone i ta masa po prostu nie łapie. Każdy kabelek jest na swoim miejscu, mam jeszcze 2 takie vectry na podwórku i każdy kabelek "był konsultowany" z pozostałymi vectrami. Zresztą odłączone były może z 3-4 kabelki masowe. Na pewno 2 grube, które przykręcane są do wspornika kolektora ssącego i jeden cienki kabelek pod śrubką komputera. Ale jeszcze po pracy przyjrzę się tematowi, poodkręcam, pooczyszczam dla pewności

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez glowack
      Na początku chciałem się przywitać- Cześć jestem nowy na forum, skierował mnie tu problem z moją Zafirą, być może będziecie w stanie mi pomóc. 
      Pacjent: Zafira A 1.8 hybryda LPG 2002 125KM
      Objawy: podczas jazdy nagłe szarpnięcie, przyśpieszenie, na desce rozdzielczej dyskoteka: zapala się kontrola trakcji, abs, zegary kręcą się w momencie ruszania kierownicą (nawet na postoju).
      Błędy w związku z prawdopodobnie sondą mam chyba od zawsze, jak zobaczyłem, że wykręcenie jej może skutkować brakiem możliwości wkręcenia nowej zrezygnowałem z naprawy :)
      Ostatnio robiony rozrząd i zawieszenie z przodu.
      Samochód się tacza, w jeździe bez większej różnicy.
      Dziś sprawdzę masę, to pierwsze co mi przyszło na myśl. 
      Bardzo proszę o pomoc w diagnozie.
      Błędy:
      ============1==============
      P207F(3F) Raw code: 207F3F ECU: 11 Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie został ukończony od ostatniego resetowania błędu., Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) OBDII: Reductant quality - performance problem
      ============2==============
      C3022(19) Raw code: 702219 ECU: 11 Status: Oczekująca
      ============3==============
      P0022(19) Raw code: 002219 ECU: 11 Status: Test się nie powiódł OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 2 - timing over-retarded
      ============4==============
      C3895(03) Raw code: 789503 ECU: 11 Status: Test się nie powiódł
      ============5==============
      U3111(7F) Raw code: F1117F ECU: 11 Status: Test się nie powiódł, Potwierdzona, Test nie został ukończony od ostatniego resetowania błędu.
      ============6==============
      P0100 Raw code: 0100 ECU: 11 Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - circuit malfunction
      ============7==============
      P0420 Raw code: 0420 ECU: 11 Status: Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold
      ============8==============
      P0170 Raw code: 0170 ECU: 11 Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci OBDII: Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction
      ============9==============
      P0170 Raw code: 0170 ECU: 11 Status: Potwierdzona OBDII: Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction
    • Przez konrad24
      Ostatnio oddałem samochód do mechanika w związku z nie palenien na 4 cylindry i gaśnięcie po nagrzaniu się. Mechanik oczywiście nie sprostał zadaniu i otrzymałem diagnozę, że muszę wymienić zawór EGR, więc został wymieniony. Po tym zadzwonił, że samochód do odebrania. Po odebraniu silnik wydaje dziwny dźwięk przy dodawaniu gazu. Może ktoś z was orientuje się co i jak się z nim dzieje.
       
      Opel Vectra B sedan po lifcie na benzynę.
      https://youtu.be/_BFeuiiUMHw
       
      Dzięki wielkie za wszelką odpowiedz.
    • Przez Axanek
      Witam. Niedawno temu kupiłem Opla takiego jak w tytule.
      Mam z nim mały problem a mianowicie czasem podczas jazdy gaśnie i nie chce zapalić, pomaga tylko odłączenie i ponowne podłączenia akumulatora.
      Zauważyłem że wskaźnik temperatury silnika nie przekracza w ogóle 80 stopni.
      Nie wiem też czy to zbieg okoliczności ale gdy auto mi zgaśnie to uruchomione się wiatraki chłodnicy, tak po za tym nie widziałem jeszcze żeby się włączały (tylko w sytuacji zgaśnięcia).
      Byłem u mechanika bo przeczytałem że to może być wina czujnika położenia wału korbowego, ale mechanik twierdzi że jest w porządku.
      Miał ktoś z Was podobny problem?
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.