Skocz do zawartości

Corsa B - Check Engine, EGR, i problem z odpalaniem na zimnym silniku, trzęsie silnikiem i budą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, skoro uporałem się z problemem z alternatorem a problem z EPS odłożyłem na później, czas zająć się zmorą tych silników - zaworem EGR, a więc do rzeczy:

 

Przy rozruchu silnik bez dodania gazu nawet jeśli odpali, to po chwili gaśnie, jak dodam gazu, zawsze odpala za pierwszym razem.

Po odczytaniu błędów opcomem wyskakuje błąd P1405, a więc usterka EGR, zakupiłem więc dwie nowe uszczelki oraz zaślepkę, i przed zdjęciem zaworu przystąpiłem do obejrzenia filmów instruktażowych, przejrzenia schematów, a na końcu do oględzin na moim egzemplarzu. Ku mojemu zdziwieniu przy moim zaworze EGR brakuje pewnego elementu, mianowicie rurki, która prowadzi od EGR do kolektora ssącego. Odpaliłem na szybkości allegro, i jeszcze bardziej zdziwiłem się, że są w sprzedaży zawory z przylgnią do flanszy tej brakującej rurki, ale otwór wylotowy jest zaślepiony fabrycznie. Po "wymacaniu" zaworu przy moim silniku doszedłem do wniosku, że ten też jest fabrycznie bez tej rurki, ale zastanawiam się, czy zawór nie został wymieniony, a rurka zdemontowana, gdyż dopiero wtedy zauważyłem, że zawór najwyraźniej został już zaślepiony przez kogoś, a na forum znalazłem zdjęcia w poradniku, i na bloku silnika występuje właśnie otwór korespondujący z kanałem w zaworze z którego ta brakująca rurka miała by wychodzić.

rurka-egr-opel-corsa-c-agila-astra-g-12-10-0003-bielsko-biala-434663387.jpg.79d77ba5bd510fdb96baa0ecfd2640be.jpg o taką właśnie rurkę chodzi (zdjęcie pożyczone z internetu)

Jak to jest z tymi zaworami, otworami i rurkami?

 

Druga sprawa, że skoro już mam uszczelki i zaślepkę, a zawór był już najprawdopodobniej zaślepiony (tylko nie wiem, czy nie puszką po browarze między dwoma uszczelkami) to czy zdjęcie zaworu i jego wyczyszczenie ma sens? czy raczej w grę wchodzi wymiana? nie jest to tani element, a jak już go porządnie wyczyścić i zaślepić (nowa zaślepka ma 1,5mm grubości i jest zrobiona z blachy kwasoodpornej) to czy problem może wrócić?

 

Trzecia sprawa to szarpanie silnika na biegu jałowym, szczególnie na zimnym silniku. To od EGR, czy mogą być jakieś jeszcze przyczyny? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez daave
      Panowie brakuje mi już koncepcji. przeczytałem mnóstwo postów dotyczących P0300 wypadanie zapłonu itd. I rozpocząłem moją nierówną walkę o odzyskanie mojej Astry
      Pokolei.
      1. wypadanie ma tylko miejsce na 4 cylindrze - wg kompa P0304
      2. nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły silnik
       
      Po dłuższym postoju pierwszy start obroty 2500 odrazu spadają do pozycji ssania około 1000. chodzi normalnie. po przejechaniu około 500m zaczynają sie pierwsze objawy braku jednego cylindra (traktorek).
      po kolejnych metrach zaczyna sie Check i jego miganie po mocniejszym depnięciu na gaz. generlanie nie czuć wyraźnego spadku mocy jak np po odpięciu wtyczki wtrysku.
      po takiej sytuacji przy zatrzymaniu czuć niedopalonym paliwem. teraz co robiłe.
      1. wymiana świec
      2. wymiana cewki na delphi (używka)
      3. sprawdzenie kabelkologii, naniesienie kosmetycznych poprawek na czujnik temperatury cieczy
      4. demontaż listwy wtryskowej, zamiana miejscami wtrysków 1 <-> 4
      5. wypięcie i podmiana wtyczek wtrysków
       
      świece po kilkuset km 1,2,3 białe, czyste, 4 osmolona. z ciekawości przejrzałem otwory i troche sie zasmuciłem widokiem
      tłoki po koleji 1,2,3,4
      https://photos.app.goo.gl/xuA2JTNfS6c3yLT99 https://photos.app.goo.gl/o9vCpQKoQPM9oor86 https://photos.app.goo.gl/YeJfNyCzVhDPieiE7 https://photos.app.goo.gl/gQTzSsnSuihxuFY86 dodam że nie kopci na biało ani nic podobnego. niestety jestem przed sprawdzeniem kompresji - brak manometru całym zestawie narzędzi.
       
      czego tu można sie spodziewać, co jeszcze mogę zweryfikować samemu itd.
    • Przez EmdoPL
      Witam.
      Zakupiłem niedawno ten samochód, przed wczoraj kiedy wracałem ze stacji benzynowej zaświeciła się kontrolka akumulatora, po dodaniu gazu na biegu jałowym zgasła i nie pojawiła się wczoraj, lecz zawitała dziś znów, kiedy jechałem do pracy, ponownie dodałem gazu, praktycznie do odcięcia, kontrolka zgasła, zaświeciła się znów przed parkingiem. W drodze powrotnej zaświeciła się znów, ale tylko lekko, nie tak jak wtedy, gdy włączam zapłon.
       
      Czytałem trochę na różnych forach, najprawdopodobniej to dioda wzbudzenia w alternatorze, ale nie jestem znawcą, a poza przewodami i płynami ustrojowymi silnika nie potrafię zbyt wiele wymienić, dlatego pojawia się moje pytanie, czy ta diagnoza jest słuszna? 
      Czy lepiej wymienić cały alternator, skoro podejrzewam również, że przyczyną jęczenia silnika są łożyska alternatora? Jęczy tak, kompresor w Mercedesach  
       
      Oprócz tego od dnia zakupu we znaki daje się również elektryczne wspomaganie kierownicy, ciągnie w lewo, stawia opór przy skręcie w prawo i nie wiem jak wyregulować ten czujnik kąta skrętu, jest na to jakiś łatwy sposób, najlepiej bez podnoszenia przednich kół? Żeby wrócić do domu odłączyłem bezpiecznik od EPS żeby nie zużywać za dużo prądu, na wypadek całkowitej śmierci alternatora... 
       
      I przy okazji, czy wymieniając zawór EGR muszę spuścić płyn z układu chłodzenia? Check engine bije po oczach tak, że nocą ciężko się jeździ. 
    • Przez Bajojajo
      Kochani Forumowicze,
       
      Borykam się od ponad miesiąca z problemem uniemożliwiającym korzystanie z mojego leciwego, ale nadal jarego Korsarza. Niestety strach nim teraz gdziekolwiek wyjechać ponieważ, po jakimś czasie gaśnie. Najczęściej dzieje się to na wolnych obrotach np. podczas stania w korku lub na światłach, ale zdarzyło się też raz po starcie na trasie przy prędkości 90km/h. Co gorsza auto nie chce potem od razu zapalić, ale dopiero po jakimś czasie. Czasem trzeba odczekać 30min, czasem dłużej. Za pierwszym razem, gdy zgasł w korku było słychać jakieś klikanie jakby przekaźników, potem stało się to jeszcze tylko raz. Poza tymi dwoma sytuacjami zawsze gaśnie łagodnie, po prostu przestaje pracować tak jakby mu wyciągnąć kluczyk ze stacyjki.
      Na czytałem się różnych dziwnych rzeczy na forach szukając problemu wielokrotnie myśląc, że znalazłem rozwiązanie problemu lecz nic z tego. Wymieniłem przepływomierz oraz czujnik położenia wału i problem nie zniknął. Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
       
      Liczę na wasze wsparcie i pozdrawiam
      Bajojajo
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.