Skocz do zawartości

Nierówna praca wolnych obrotów 2.5 v6


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 4.02.2021 o 17:12, adam1954 napisał:

Stare błędy musisz skasować i potrzeć co wywali nowego

Sprawa wygląda tak że zamówiłem cewke ori Bosch i teraz na wolnych obrotach na gazie i na benzynie chodzi równo, ale nie pali na 1 cylinder na prawej głowicy. Po wyciągnięciu kabla w ogóle nie ma żadnej reakcji silnika i nie słychać żeby iskra przeskakiwala, podmieniałem kable i na każdym to samo. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ze świecami - przecież nawet nowa cewka padnie po chwili jak świeca jest wadliwa.

A druga sprawa to czy mierzyłeś kompresje na tym cylindrze - inna sprawa to pomierzył bym wszystkie cylindry.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, rafalgrzegorz napisał:

A co ze świecami - przecież nawet nowa cewka padnie po chwili jak świeca jest wadliwa.

A druga sprawa to czy mierzyłeś kompresje na tym cylindrze - inna sprawa to pomierzył bym wszystkie cylindry.

Swiece też podmieniałem i dalej nic, na starej cewce jest iskra na tym cylindrze bo jak się wyciągnie kabel to od razu silnik zaczyna telepać się bardziej, ta "nowa" cewka jest używana ale z Boscha. Na starej chodził tragicznie, dlawił się na wolnych obrotach, a na tej z Boscha chodzi równo ale nie ma iskry na 1 cylindrze 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego używka może być padnięta, a co do sprawdzania to ja cewki sprawdzałem ze świecami na kablach bo można uwalić właśnie w ten sposób dobrą cewkę.

Skoro jest problem z jednym cylindrem, autko szarpie i nierówno pracuje to warto sprawdzić jaka jest kondycja silnika - dlatego pisałem o pomiarze kompresji - bo możesz szukać po stronie elektrycznej, wymieniać cewki, świece, kable a winny może być wypalony zawór.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, rafalgrzegorz napisał:

Kolego używka może być padnięta, a co do sprawdzania to ja cewki sprawdzałem ze świecami na kablach bo można uwalić właśnie w ten sposób dobrą cewkę.

Skoro jest problem z jednym cylindrem, autko szarpie i nierówno pracuje to warto sprawdzić jaka jest kondycja silnika - dlatego pisałem o pomiarze kompresji - bo możesz szukać po stronie elektrycznej, wymieniać cewki, świece, kable a winny może być wypalony zawór.

Rozumiem, tylko jak pisałem wyżej na tej używanej cewce silnik pracuje równo, nie szarpie ani nic, na tej starej cewce takie były objawy, ale na tym cylindrze była iskra. Teraz na tej używanej cewce nie ma w ogóle iskry na tym 1 cylindrze. Więc jak na starej cewce była iskra ale kułal i się dlawił, a na tej pracuje równo ale bez iskry na 1 cylindrze to kompresja jest. Teraz pytanie czy cewka mogła być uszkodzona w ten sposób że nie daje iskry na jeden cylinder? W omedze jest chyba tak że iskra idzie parami.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmierz obwód pierwotny

1-4   0.45- 0.65 Oma

2-4   jak wyżej

3-4 jak wyżej.

 

Obwód wtórny 

1-4 11000 -16000 Ohma

2-5  jak wyżej 

3-6 jak wyżej

2021-02-13_185926.png

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, adam1954 napisał:

Zmierz obwód pierwotny

1-4   0.45- 0.65 Oma

2-4   jak wyżej

3-4 jak wyżej.

 

Obwód wtórny 

1-4 11000 -16000 Ohma

2-5  jak wyżej 

3-6 jak wyżej

 

2021-02-13_185926.png

To mierzenie to różnie wypada bo na starej cewce np sekcja 4-1 nie mieściła się w zakresie ale iskra była tylko że nie równo pracowała. Na tej używanej Boscha sekcje wypadają bardzo dobrze, pierwotne również A nie ma iskry na 1 cylindrze, także te wymiary to nie tak dokładnie określa uszkodzenie cewki.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Bazyli0 napisał:

sekcja 4-1 nie mieściła się w zakresie ale iskra była tylko że nie równo pracowała.

Dla tego te pomiary trzeba też brać jako diagnostykę 50/50

Dopiero oscyloskop by coś pokazał dokładniej

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.