Skocz do zawartości

Opel Astra H kombi 2008 1.8 B+G skrzynia F17 olej FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 czy oryginał? niszczenie synchronizatorów?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z doborem oleju do skrzyni. Samochód ma przejechane 200k, zakładam że olej nigdy nie był wymieniany i profilaktycznie po zakupie (kupiłem go miesiąc temu) chce go wymienić. Mam pytanie odnośnie oleju FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 i tego filmiku: 
jak to jest z tą specyfikacją gl-5? w teorii ma ona dodatki które mogą zniszczyć synchronizatory jeżeli są z metali kolorowych, jakie synchronizatory sa w mojej skrzyni o oznaczneiu f17? czy moge bez obaw zalać tego fuchsa czy lepiej zastosować oryginał oplowski? 




 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ja37 napisał:

Jeśli jest dobry do M32, to dlaczego ma nie być dobry do F17?

Nie wiem własnie, dlatego napisałem ten post. Nie chciałbym mieć sytuacji że zmieniam olej a po 20k km skrzynia do wymiany 

Edytowane przez mateusz101195

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz mam parę pytań.

Astra jest u Ciebie od nowości?

Jeżeli nie to jaki prawdziwy ma przebieg?

Jak była wcześniej traktowana?

Bo jest jjeżdżenie i jest dobijanie .

Co poprzedni właściciel dolał do skrzyni?

 

Z własnego doświadczenia 

Kolega ( ma Fabię 1.2 TP od nowości) raz tylko wymienił olej na inny niż zaleca VW i po kilku tys. przebiegu skrzynię zaczęło być słychać.

A po dwóch latach była wymiana na regenerowaną.

I nie padły synchronizatory ale łożyska.

 

Wymiany oleum w takich przebiegach to zawsze ryzyko.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, adam1954 napisał:

Mateusz mam parę pytań.

Astra jest u Ciebie od nowości?

Jeżeli nie to jaki prawdziwy ma przebieg?

Jak była wcześniej traktowana?

Bo jest jjeżdżenie i jest dobijanie .

Co poprzedni właściciel dolał do skrzyni?

 

Z własnego doświadczenia 

Kolega ( ma Fabię 1.2 TP od nowości) raz tylko wymienił olej na inny niż zaleca VW i po kilku tys. przebiegu skrzynię zaczęło być słychać.

A po dwóch latach była wymiana na regenerowaną.

I nie padły synchronizatory ale łożyska.

 

Wymiany oleum w takich przebiegach to zawsze ryzyko.

 

Nie, kupiłem ją miesiąc temu. Przebieg jest prawdziwy 199k km. Jak to jak była traktowana? Było jezdzone, zarówno autostrady jak i cykl miejski, ma ona podniesiona moc do ok. 160koni, jestem w trakcie wymiany sprzęgła bo wysprzeglik umarł, zakładam zatem że samochód mógł być niekiedy katowany. Nie dolał nic, przynajmniej nie mówił o tym zatem zakładam że nawet tam nie zaglądał... Olej się wymienia, każdy się zużywa i traci swoje właściwości. Może kolega zalał taka która nie była dedykowana do tej skrzyni? Gdyby olej był zły to by nie umarła po 2 latach a po 2 miesiącach albo i szybciej moim zdaniem. Ja znalazłem sporo dobrego o tym fuchsa na forach i chce się upewnić odnośnie tych info

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mateusz101195 napisał:

niekiedy katowany.

No  właśnie .

6 minut temu, mateusz101195 napisał:

Może kolega zalał taka która nie była dedykowana do tej skrzyni?

Był do tej skrzyni dedykowany lecz ,,zamiennik,,

 

7 minut temu, mateusz101195 napisał:

Olej się wymienia, każdy się zużywa i traci swoje właściwości.

No właśnie pytanie czy to robił poprzedni właściel.

Ale myślę tak :

Najpierw spuścić olej i sprawdzić ile opiłków w nim jest . A potem decydować co zalać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, adam1954 napisał:

No  właśnie .

Był do tej skrzyni dedykowany lecz ,,zamiennik,,

 

No właśnie pytanie czy to robił poprzedni właściel.

Ale myślę tak :

Najpierw spuścić olej i sprawdzić ile opiłków w nim jest . A potem decydować co zalać.

I jak zrobić, jak będzie dużo opiłków to oryginał a jak mało to ten Fuchs? Ponoć jest jakościowo lepszy od tego oryginały, na skrzynie.com.pl o tym czytałem, często tam odsyłają po wiedzę o tych olejach i skrzyniach 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to wtedy trzeba się zastanowić co robić z taką skrzynią.

Ale to już ma więcej doświadczenia ja37( Grześ).

On lubi zamęczać skrzynie więc spec od skrzyń jest .

Poczekaj aż coś więcej napisze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, adam1954 napisał:

Ogólnie to wtedy trzeba się zastanowić co robić z taką skrzynią.

Ale to już ma więcej doświadczenia ja37( Grześ).

On lubi zamęczać skrzynie więc spec od skrzyń jest .

Poczekaj aż coś więcej napisze.

Da się kolegę jakoś otagowac czy coś? Mam tez drugi samochód, ojcowy opel astra h 1.6 2011r benzyna kombi. Tam też planuje wymienić olej, także na tego Fuchs. Potwierdzony przebieg 110k km, skrzynia jakby szumi, nie jest to nic metalicznego ale słychać jakby szum, olej nigdy nie wymieniany, kupiony w Polsce na wszystko ma papiery itp. dużo się naczytałem że ludzie spuszczają olej a tam zamiast ok 1.6l to im zlatuje litr albo i mniej, wymieniają na tego Fuchs i jeżdżą i jest ok. Skrzynia f17 jak i u mnie 

Edytowane przez mateusz101195

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności